איך מרפאים תרבות ארגונית חולה?

איך מרפאים תרבות ארגונית חולה?

אתם מאבחנים ירידה בביצועים, במעורבות ובמורל? הגיע הזמן לטפל בתרבות הארגונית. כך תעשו זאת

שיתוף

מהרו להירשם לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

הביצועים בירידה, המעורבות צונחת והמורל דועך. אלה סימנים לכך שתרבות הארגונית חולה, אומר רוי אוסינג באתר משאבי אנוש Talent Culture. איך מרפאים אותה? קודם כל מתחילים בשלוש שאלות.

1. מהי "תרבות"? תרבות מתארת את אווירת העבודה בארגון. איך אנשים מתנהגים, על מה הם מדברים, כיצד הם מתייחסים זה לזה, הערכים שהם מחזיקים ומקדשים.

2. מה מטרתה של התרבות? התרבות היא המנוע להישגים. מנוע מכוון היטב מוביל לביצועים גבוהים.

3. מהי תרבות "נכונה"? אין נוסחה אחת שמתאימה לכל החברות. עליכם ליצור תרבות ייחודית שתתאים לכם. ייתכן שיהיו מרכיבים משותפים לכמה חברות, אבל אותם תגלו בדיעבד. אין להעתיק תרבות ארגונית – יש ליצור אותה.

שינוי תרבותי מצריך התערבות ואינו יכול לקרות מעצמו. האתגר הוא להתקדם מ"ככה זה אצלנו" ל"ככה הדברים חייבים להיראות אם אנחנו רוצים לשרוד ולשגשג." אוסינג מציע חמישה צעדים ליצירת תרבות ארגונית נכונה עבורכם.
1. התחילו בבניית ההקשר האסטרטגי שלכם. התרבות מודרכת על ידי תכנית המשחק האסטרטגי של הארגון – "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?"

2. פתחו את הערכים שאתם רוצים שכל חבר צוות יישר קו איתם. כולם צריכים להיות "על אותו עמוד" במובן של ביצוע תפקידם. ללא הערכים אין כוח לחזון. לדוגמה, עסקי טכנולוגיה מצריכים לקיחת סיכונים, יצירתיות וחדשות על מנת להצליח. אם המועסקים אינם פועלים על פי ערכים אלה, ההתקדמות נפגעת.

3. הגדירו את ההתנהגויות שנדרשות על מנת לממש את הערכים. עבור כל ערך פתחו התנהגויות מפורטות כדי להתקדם משאיפות למשהו קונקרטי ומובן יותר.

4. בחנו את מה שבפנים. העריכו כל אחד מהמועסקים בארגון כדי לקבוע את "ההתאמה הערכית" שלו או שלה. יהיו כאלה שיבצעו מיד את המעבר אל הערכים החדשים שלכם, את האחרים יהיה ניתן לשכנע לאמץ ערכים חדשים ויהיו גם אלה שיסרבו. הנקודה היא שאתם צריכים לגייס את כולם לעניין במהירות. הזמן אינו החבר שלכם. היפרדו מהאנשים שאתם חושבים שלא יאמצו את הערכים החדשים כדי שלא יזהמו את האווירה בהישארותם ובכך ימנעו את ההתקדמות.

5. הכניסו את הערכים אל תכניות התגמול וההערכה שלכם. גרמו לכך שתהיה משמעות לביטוי הערכים בכך שתדרשו מהאנשים אחריות אישית. תגמלו "רוח צוות" מצוינת מול קבוצות של מועסקים. פרסמו את "גיבורי הערכים" שלכם כדי שהאחרים ידעו מה מצופה מהם. לבסוף, הכלילו את הערכים כחלק מתוכנית התגמולים שלכם, כך שהגיבורים המתמידים יתוגמלו כספית. כללו את הערכים גם בתכנית המשוב האישית שלכם והפכו אותם לחלק מהערכת המועסקים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה