תפוקת עובדים וטמפרטורת המשרד

תפוקת עובדים וטמפרטורת המשרד

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קורנל קובע: לטמפרטורה במשרד יש השפעה ישירה על תפוקת העובדים. יש טמפרטורה אידיאלית לעבודה עבור שני המינים!

שיתוף
טמפרטורה ומקום העבודה

מי לא מכיר את המלחמות במשרד על השלט של המזגן? לרוב מדובר במלחמת הבנות נגד הבנים (לבנות קר לבנים חם).

יום העבודה הארוך יכול להפוך ארוך יותר וקשה יותר עבור העובדים שנאלצים לשבת שעות מרובות בטמפרטורה לא מתאימה. החל מאלה שסובלים מחם ועד לאלה שסובלים (או יותר נכון סובלות) מקור. עובדים שמתחילים להשיל שכבות ועובדות שמתכסות בשכבות (סוודרים וצעיפים בחודש אוגוסט לדוגמה) הם עובדים פחות אפקטיביים, כך עולה ממחקר חדש.

היום, כשיותר ויותר חברות מרכזות את העובדים בחללים פתוחים, מה שאומר שמסה גדולה יותר של אנשים צריכה להתמודד עם מערכת מיזוג אחת ראשית, המריבות וחוסר שביעות הרצון של העובד הבודד מתנאי העבודה – רק מתעצמים. אז מה עושים?

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת  קורנל  קובע כי טמפרטורה גבוהה יחסית (אך לא גבוהה מדי) מעלה את רמת הפרודוקטיביות  של העובדים.

על פי המחקר, שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HC Online, עולה כי אמנם לא ניתן למצוא את הטמפרטורה המתאימה לכל אחד מהעובדים הנאלצים לחלוק חלל, אך ישנה טמפרטורה אחת ממוצעת שמוציאה מהרוב את המקסימום מבחינת ריכוז ותפוקה.

מהמחקר, אשר עקב אחרי התפוקה של העובדים במשרד, עולה הנתון הבא: כאשר העובדים פעלו בטמפרטורה של 20 מעלות צלזיוס הם ביצעו טעויות בשיעור של 44% יותר מסך הטעויות שביצעו כאשר עבדו בטמפרטורה של 25 מעלות צלזיוס.

מהמחקר עולה כי טמפרטורה נמוכה בחלל המשרד (ללא כל קשר לעונת השנה ולטמפרטורה מחוץ למשרד), מורידה את רמת האפקטיביות של העובדים בשיעור ניכר ולכן מעלה את שיעור הטעויות / הפיספוסים של העובדים, מה שמוביל להפסדי רווח – בשיעור של עד 10% – בשל תפקוד לקוי.

פרופסור אלן הדג' מאוניברסיטת  קורנל, אשר ניהל את המחקר, גורס כי איזון הטמפרטורה בחדר לטמפרטורה גבוהה (אבל לא גבוהה מדי), מעלה את רמת התפוקה מה שיכול להוביל לעלייה בתפוקה המגיעה עד 2 דולר לכל עובד (השוואה בין עבודה בטמפרטורות נמוכות לבין עבודה בטמפרטורה מאוזנת סביב ה-25 מעלות צלזיוס).

פרופסור הדג': "הטמפרטורה בחלל המשרדי היא בהחלט עוד פאקטור שמשפיע על הפרודוקטיביות ועל האפקטיביות של העובדים במידה מסוימת. ארגון שרוצה להגיע לכדי מיצוי התפוקה של העובדים צריך לדאוג למבנים עם מערכות מיזוג חכמות המאפשרות שליטה ובקרה על הטמפרטורה בחדר כדי שניתן יהיה לדאוג  לטמפרטורה הנכונה למשך כל שעות העבודה."

אז אם עד כה התנהלו במשרד מאבקי כוחות בין העובדים שקר להם לבין אלה שחם להם, אם התנהלה רוטציה וכל כמה שעות או כל כמה דקות הוחלפה הטמפרטורה באופן קיצוני – הרי שתוצאות מחקר זה מלמדות שאין 'להפקיר' את השלט של מערכת המיזוג בידי עובד או קבוצת עובדים אלא שיש לכוון מראש את הטמפרטורה בחדר לסביבות ה-25 מעלות צלזיוס, במשך כל היום ובמשך כל ימות השנה – כדי להפיק את מקסימום התועלות ממקסימום העובדים בחברה.

קביעת טמפרטורה אחידה במשרד מאפשרת לעובדים לפעול ביתר אפקטיביות, כפי שעולה מהמחקר, ובו בעת, טמפרטורה אחידה קבועה מראש מונעת ויכוחים, מריבות ואף מאבקי כוחות, אשר יוצרים אווירה מנוכרת במשרד, גורמים לירידת  מוטיבציה ומבזבזים לארגון זמן עבודה יקר.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

2 תגובות

  1. לפי עקרון המלח במרק, הורדת 2 מעלות יעזור הרבה. מי שקר לו ילבש עוד שכבה אחת שהרי מי שחם לו לא יכול להוריד הכל.
    אצלנו כולם למדו להחזיק עוד שכבה קבוע במשרד ומאז יש הרמוניה.
    גם לנשים שבהריון.
    כי מלח תמיד אפשר להוסיף אבל לא ניתן להוריד כשהמרק כבר מוכן.

  2. הכוונה במחקר לא היתה לבדוק מה הטמפרטורה הנוחה ביותר עבור העובד, אלא באיזה טמפרטורה העבודה יותר אפקטיבית. מנתוני המחקר ניתן להסיק כי גם אם העובדים מעדיפים טמפרטורה יותר נמוכה, הם יהיו יותר אפקטיביים בטמפרטורה יותר גבוהה (גם אם יהיה להם פחות נעים).

השאר תגובה