איך טוויטר ופייסבוק יצרו את תוכניות ההדרכה הטובות ביותר בעמק הסיליקון

איך טוויטר ופייסבוק יצרו את תוכניות ההדרכה הטובות ביותר בעמק הסיליקון

לשתי חברות הענק יש תוכניות הדרכה ייחודיות משלהן שהוכיחו את עצמן ומדגישות עד כמה חשוב להשקיע בעובדים ולא להסתמך רק על היכולות שהביאו מהבית

שיתוף
תוכנית הדרכה

תוכנית הדרכה

להדרכת עובדים ומנהלים חשיבות רבה, ובעיקר כאשר מדובר בסטארט-אפ, טוען מקס ניסן מ-Quarz. עם זאת, חברות רבות נמנעות ממתן הדרכה כי הדבר נראה קשה או יקר מדי. חברות רבות חושבות שהעובדים שלהן הם כה חכמים, שאינם מצריכים שום הכשרה והן אינן משקיעות בתוכנית הדרכה. בן הורוביץ, מייסד שותף של Andreessen Horowitz, קרן הון סיכון פעילה מאוד בענף הטכנולוגיה, אמר לניסן ששתי חברות שמספקות את ההדרכה הטובה ביותר הן פייסבוק – במה שקשור להיבט ההנדסי, וטוויטר – במה שקשור לניהול. קרן אנדרסן הורוביץ משקיעה בשתי החברות הללו.

הכשרת מהנדסים בפייסבוק

עד 2007 החברה לא ממש סיפקה הדרכה לעובדיה. הדבר גרם למקרים רבים אל אי הבנה בארכיטקטורת המוצר, מה שהוביל לבעיות בביצועים שגרמו למשבר גדול בחברה. בשנה שלאחר מכן התחילה בפייסבוק תוכנית בשם Facebook Bootcamp. זוהי תוכנית בת שבעה שבועות למהנדסים ומנהלי מוצר חדשים. הם צוללים לקוד של החברה ומתחילים לעבוד על פרויקטים שמוצאים את דרכם לאתר תוך שבוע מיום תחילת העבודה. הדרכה זו בפייסבוק לא נועדה רק לגרום לאנשים לעבוד מהר. היא גם מדגישה שמירה על סטנדרטים גבוהים, זיהוי מנהיגים מבפנים שמצטיינים בהוראה, הקפדה על כך שלאנשים יהיו מנטורים ומתן האפשרות למהנדסים ללמוד באמצעות תיקון תקלות אמיתיות.

חברת פייסבוק מתייחדת בכך שמהנדסים בה אינם מגויסים לצוותים מסוימים. ה- Bootcamp מחבר מהנדסים עם צוותים באמצעות חשיפתם לחלקים שונים בארגון. כך המהנדסים יכולים למצוא בעיה או פרויקט שהם רוצים לעבוד עליהם ושגם זקוקים להם. הורוביץ טוען שמדהים לראות באיזו מהירות אנשים חדשים בפייסבוק הופכים לעובדים פורים.

הדרכת מנהלים בטוויטר

התוכנית להכשרת מנהלים בטוויטר החלה ב-2010. היא נולדה בעקבות שיחה בין הורוביץ למנכ"ל דיק קוסטולו, זמן קצר לאחר מינויו לתפקיד. קוסטולו אמר להורוביץ: "אתה יודע מה ממש מציק לי? אנחנו יושבים בפגישה וכולם מסכימים על משהו, אחר כך כמה מהנהלים יוצאים ואומרים לאנשים שלהם, 'ובכן, זה מה שהוחלט, אבל אני לא מסכים עם זה'."

הורוביץ אמר שגם אותו זה היה מעצבן ושאל את קוסטולו האם המנהלים בחברה הודרכו לא לעשות זאת. "למה אתה מתכוון?" שאל המנכ"ל. "איזו מין הדרכת מנהלים יש אצלכם?" השיב הורוביץ בשאלה. "אין לנו הדרכת מנהלים," סיפר לו קוסטולו. קוסטולו הבין שיש צורך בתוכנית הדרכה, החליט להעביר אותה בעצמו, והיא נחשבת לטובה ביותר בעמק הסיליקון. התוכנית מבוססת על תוכנית שקוסטולו העביר בחברה שלו, Opsware.

בתוכנית המנהלים לומדים לקבוע ציפיות ברורות מעובדיהם, להימנע מניהול שבו הם מנסים להתחבב, והם מודרכים לנקוט בגישה שמתאימה באופן ייחודי לטוויטר ולא שועתקה מחברות כמו גוגל. ההנהגה של קוסטולו ותוכנית ההדרכה עזרו למקצע חברה שהייתה מעט כאוטית, אומר הורוביץ, ותרמה למעבר של טוויטר מרשת חברתית מעניינת לעסק לגיטימי.

אין תגובות

השאר תגובה