שילוב המובייל כחלק אינטגרלי מהעבודה יכול להגביר את ביצועי הארגון

שילוב המובייל כחלק אינטגרלי מהעבודה יכול להגביר את ביצועי הארגון

עבודה במובייל מכל מקום ובכל עת מעניקה לעובדים תחושת חופש ליזום: היא מעודדת לקחת יוזמה, מגבירה מוטיבציה ומעודדת למידה מתמדת

שיתוף
החופש ליזום

החופש של העובדים לעבוד מכל מקום, ליזום, ליצור ולשתף מידע

בשוק העבודה של היום, ואף יותר מכך, בשוק העבודה בעתיד הנראה לעין, גמישות היא שם המשחק. היכולת של עובדים לעבוד מהבית, או לחלופין לעבוד גם כשהם נמצאים בדרך אל לקוח או ממנו, או בכל סיטואציה אחרת שבה הם לא נמצא במשרד מול המחשב השולחני, צפויה להפוך קריטית בשנים הקרובות.

מחקרים מראים, כי עובדים בני דור ה-Y הם מאושרים יותר, פרודוקטיביים יותר ובעלי מוטיבציה גדולה בהרבה, כאשר שמתאפשרת להם הגמישות לעבוד מכל מקום, בכל עת ובכל מצב, והכי חשוב – באמצעות המכשירים הניידים שלהם.

הסרת מגבלות

עבודה באמצעות תקשורת ניידת (במובייל) מסירה את מגבלות המקום הפיזי ופותחת בפני העובדים עולם שלם של אפשרויות לעבוד מכל מקום ובכל עת, תוך הסתייעות באמצעים המוכרים להם, ובראשם מדיה חברתית מקצועית. על פי מחקרים אלה, התוצאה היא עובדים עצמאיים יותר הנהנים מאוטונומיה, וכתוצאה מכך בעלי מוטיבציה גבוהה ליוזמות ויצירתיות.

השלב הבא: מרחב וירטואלי

השלב הבא של עבודה במובייל צפוי להיות יצירת מרחב וירטואלי המיועד לדיונים מקצועיים ולשאיבת מידע. במרחב וירטואלי כזה, העובדים יכולים למצוא את כל המידע הדרוש להם בכוחות עצמם. זהו שילוב בין מוקד להכשרה והתפתחות מקצועית בשיטת הגישה עצמאית, לבין מקום בו יכול כל עובד להתייעץ עם עובדים מנוסים ממנו, ואף להזמין עובדים אחרים ליצירת סיעור מוחות.

עידוד העובדים לקחת יוזמה

קיומו של מרחב וירטואלי כזה, המהווה מעיין שופע של מידע, צפוי להוות גורם המעודד במידה רבה את העובדים לקחת יוזמות ולקדם את הארגון למקומות שההנהלה הבכירה לבדה לא היתה יכולה לקחת אותו.

יתר על כן, עידוד אקטיבי של העובדים וגיבויים המלא בכל הקשור ללקיחת יוזמות צפוי להוות אבן יסוד בקידום הארגון על פני זמן. יש לכך חשיבות רבה ביותר במובן של יתרון תחרותי בעולם העסקי.

רק הנהלה שמבינה ומקבלת את העובדה שקבוצה קטנה של מנהלים בכירים לא יכולה להריץ לבדה את הארגון לעבר הובלת השוק בו פועל הארגון, תנקוט צעדים שיעודדו את העובדים, מהזוטרים ביותר ועד הבכירים, לתפקד כמו מנהלים, לחשוב מחוץ לקופסה ולהגביר את קצב התקדמות החברה אל ראש פיחרמדית השוק שלה.

החופש – ליצור, ליזום, לשתף מידע

אם כן, איך כל זה מתבצע בפועל: מרחב וירטואלי כפי שתואר כאן, צפוי לאפשר לעובדים ליצור, ליזום, להאציל משימות, לשתף מידע, לבצע סיעור מוחות לפרויקטים משותפים עם עובדים מצוותים ומחלקות אחרות ועוד.

אמצעי נוסף שיכול לעודד מאוד את היצירתיות והיוזמה של העובדים, כמו גם את מחוברותם לארגון, הם לוחות ופורומים משותפים. בהם יוכלו העובדים להעלות רעיונות,שאלות, להגדיר מרכיבי הצלחה ועוד.

גמיפיקציה במובייל

הכשרה באמצעות מכשירי תקשורת ניידים יכולה לעודד במידה רבה את העובדים ליזום בעצמם השתתפות בקורסים והכשרות, ועל ידי כך להגביר את הידע שלהם בתחום בו הם עוסקים.

דבר זה גובר שבעתיים כאשר מוסיפים לכך את מרכיב המשחק (מישחוק). גמיפקציה במכשירים ניידים עשויה להגדיל במידה ניכרת את מספר המשתתפים בקורסים ובהכשרות שלחברה חשוב להעביר. מחקרים מראים, כי גמיפיקציה באמצעות המובייל עשויה למשל, להגביר מכירות ולהגביר את שביעות הרצון של הלקוחות.

מסקרים שנערכו בארה"ב בשנים האחרונות עולה, כי רוב מנהלי משאבי האנוש מאמינים שבני דור המילניום יגיעו לביצועים טובים הרבה יותר, ומהירים הרבה יותר, אם יוכלו להשתמש בטלפונים הניידים שלהם במקום במחשבים שולחניים.

בשורה התחתונה, מוכנותו של העולם העסקי לקראת העתיד הנראה לעין, חייבת לקחת בחשבון מעבר של רבות מהמשימות בארגון למכשירי התקשורת הניידים, בראש ובראשונה הטלפון הניד, וכן טבלטים ומחשבים ניידים. בד בבד יש להפנמים את ההבנה כי עתיד החברה ומידת התחרותיות שלה תלויים בכלל העובדים. לכן יש לאפשר להם את מיטב ומירב האפשרויות, ובראש ובראשונה אלו שהם צורכים תדיר, כלומר המובייל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה