שיתוף

יותר ויותר מנהלי משאבי אנוש בארגונים כבר מבינים, כי במצב שוק העבודה כפי שהוא היום, כאשר התחרות על טלנטים רק הולכת וגוברת כל הזמן והשוק הוא שוק של עובדים, עבודתם של מנהלי משאבי האנוש צריכה להתבצע בדומה מאוד לעבודתם של מנהלי השיווק. אחרי הכול, תפקידם של מנהלי משאבי האנוש הוא 'לשווק' את הארגון למועמדים הנחשקים ביותר.

ומכיוון שכך, מאמצים מנהלי משאבי האנוש את השיטות וכלים בהם משתמשים מנהלי השיווק זה שנים רבות. כדי ליישם את הכלים והשיטות הללו בתחום משאבי אנוש, יש לבחון את הכלים שכבר שנים רבות נחשבים לבעלי העוצמה הגדולה ביותר לשיווק יעיל.

שלושה הכלים המרכזיים והחשובים ביותר של מנהלי השיווק הם, אתר החברה, case studies, ו-white-papers. הם מדורגים בשתי שכבות: השכבה הראשונה היא עמוד קריירה באתר חברה ובו כמה קטגוריות. השכבה השנייה היא שתי הקטגוריות המרכזיות בעמוד הקריירה שבאתר החברה: סיפורי עובדים (case studis) ודו"ח מפורט (ברמת white papers) המפרט את האתגרים הניצבים בפני מועמדים והדרכים בהן הארגון מתמודד עם אתגרים אלה.

אתר החברה:

ממש כפי שיש באתר החברה עמוד שמיועד לשיווק מוצרי החברה, כך יש לבנות עמוד קריירה שבו מציגה החברה את יתרונותיה עבור טלנטים. עמוד זה צריך לכלול כמה אלמנטי תוכן מהותיים (בין אם כעמודי משנה או כקטגוריות):

1. הצגת החברה והיתרונות שהיא מציעה למועמדים טובים.
2. פרויקטים מעניינים שעובדי החברה ביצעו וזכו בהם להצלחה.
3. עדויות מפי עובדים על הסיבות לכך שהם מרוצים לעבוד בחברה. העדויות חייבות להיות מגובות בתמונת העובד ורצוי גם כתובת האימייל שלו, כדי לבסס אמינות.
4. שאלות ותשובות רווחות שעולות על ידי מועמדים.
5. תוצאות סקרי שביעות רצון העובדים (במידה שיש).
6. פירוט הטבות הרווחה שמועמדים יכולים לצפות להן.
7. קישור לטופס הגשת מועמדות.

סיפורי עובד (case studies):

הרעיון בסיפורי עובדים הוא לפרסם כל קייס סטאדי ככתבה לכל דבר ועניין, הכוללת ראיון עם עובד מרוצה, בנוגע לניסיונו בעבודה בחברה. ניתן לבצע ראיונות כאלה עם מגוון רחב ככל האפשר של עובדים: בדרגות שונות, בסוגי תפקידים שונים, בעלי ותק שונה (עובדים חדשים, עובדים ותיקים ועובדים שכבר עובדים במשך כשנה בחברה), וכן עובדים שממוקמים במיקומים גיאגרפיים שונים, בין אם בערים שונות בארץ או בסניפי החברה בחו"ל.

נקודות המפתח שצריכות להיות בכל ראיון\סיפור עובד:

1. איך העבודה בחברה היוותה שינוי לטובה בחייו של העובד במישור העבודה ובמישור הפרטי.
2. איך מיישמת החברה איזון בין חיי עבודה למשפחה.
3. אילו ערכים שהעובד מאמין בהם, הוא יכול ליישם בהצלחה בחברה.
4. איך העובד השתלב בחברה מבחינה חברתית ובאיזו מהירות.
5. מהם האתגרים איתם התמודד העובד במהלך עבודתו בחברה, איך הוא התמודד איתם ואיך הארגון כולו סייע לו בהתמודדות.
6. אילו כלים עומדים לרשות עובדי החברה (שניתן להיעזר בהם).
7. איך הצליח העובד להתקדם ולהרחיב את השכלתו והכשרתו (במקרים של עובדים שעובדים בחברה במהלך תקופה רלוונטית לקידום והכשרה).

דו"חות בסגנון white papaers – למה בעצם יש ל-HR צורך בדו"חות כאלה ולמי הם מיועדים:

דו"חות אלה מיועדים למועמדים שמעוניינים ללמוד לעומק את החברה שרוצה לגייס אותם. מועמדים נוהגים לאסוף מידע על חברה שהם שוקלים לעבוד בה, ממקורות שונים באינטרנט. בין אם בפורומים, או ברשתות החברתיות, בשיחות עם עובדים לשעבר, או כל מידע אחר שנמצא באינטרנט.

שתי הבעיות העיקריות של מידע כזה הן: ראשית, הוא חלקי לחלוטין, ומתמקד אך ורק בנקודת מבטו של הדובר או הכותב. שנית, הוא אינו אמין ולעיתים אינו רלוונטי, משום שאינו מעודכן בזמן אמת. התוצאה של איסוף מידע כזה על ידי המועמד עלולה להביא אותו למסקנה שהחברה אינה מתאימה לו, אף על פי שיתכן שיש התאמה מצויינת בין החברה למועמד.

כדי להתגבר על המכשולים הללו, רצוי וראוי לפרסם בקטגוריה נפרדת בעמוד הקריירה של חברה, דו"ח מפורט, בין כ-5-6 עמודי PDF, בו מתוארת החברה ותחום עיסוקה, כמו גם היתרונות שיש בה עבור מועמדים מתאימים.

יש כמה עקרונות בסיס שצריכים להכלל בדו"ח שכזה:

ראשית מה לא לעשות: הדו"ח לא אמור, בשום פנים ואופן להיות מעין ברושור. לכן, שם החברה לא צריך להיות מוזכר בה, למעט בעמוד האחרון.

מה כן לעשות:
1. תיאור ופירוט האתגרים שניצבים בפני מועמדים לחברות בתחום הפעילות של הארגון. כלומר, מהם האתגרים האופייניים שניצבים בפני המועמדים בכל הענף\התחום בו פועלת החברה.
2. מהם המאפיינים שרוב המועמדים בתחום זה מחפשים בחברות ומה היה חסר להם במקומות אחרים בהם עבדו. בסעיף זה יש לכלול את מגוון הפתרונות שניתן להציע כדי לפתור את הבעיה. כל זאת, כאמור, בלי להזכיר את שם החברה שלמעשה מציעה את הפתרונות הללו.
3. איך ניתן לסייע לעובדים להצליח. אילו סוגי סיוע ניתן להציע לעובדים כדי לאפשר להם לעמוד ביעדים ואף לעבור אותם.
4. למה פתרונות מסוימים שמוצעים למועמדים בענף (בו פועלת החברה) אינם עונים על צרכי המועמדים בצורה טובה. ואילו פתרונות ניתן להציע במקומם.
5. מהן הבעיות הרווחות בענף מנקודת המבט של עובדים בתחום הספציפי ואיך ניתן לפתור אותן.
6. בעמוד האחרון של הדו"ח ניתן להוסיף את שם החברה ולהסביר איך היא עונה על כל הבעיות ומספקת מענה לכל האתגרים.

תפקידם של סיפורי העובדים והדו"חות המפורטים הוא לנטרל את מידת אי הוודאות, ולאפשר למועמדים הרצויים, הצצה אל מעבר למסך. רצוי לעודד את העובדים לפרסם את הראיונות עימם בעמודי הפייסבוק והלינקדאין שלהם (ובכל רשת חברתית רלוונטית אחרת שהם חברים בה).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה