שאלות שיש לשאול בטרם מעצבים קורס אינטרנטי לעובדים

שאלות שיש לשאול בטרם מעצבים קורס אינטרנטי לעובדים

האם שאלת שאלות אלו בטרם עיצבת את מודול ההדרכה המקוונת שלך?

שיתוף
קורס מקוון לעובדים

קורס מקוון לעובדים

יוצרי קורסים מקוונים נוטים לבלות לילות רבים ללא שינה ביצירה ושכלול התוכן של מודולי ההכשרה שלהם.

החל מבחירה קפדנית של תמונות מושכות לעין שישולבו במערך הקורס, דרך תכנים עדכניים ורלוונטיים ועד יצירת מבחנים לבחינת הטמעת הידע, הם משקיעים המון זמן ומאמץ ביצירת הקורס כדי לזכות לתגובות המדהימות של הלומדים.

הבעיה היא, שלא כל מי שיוצר ומתכנן קורסי אונליין לעובדים חושב על כל הזוויות הללו.

תעשיית הלימודים המקוונים (E-learning) גדלה בקצב מדהים ומחקרים מראים שהיא צפויה להכניס רווחים של 240,000,000 $ עד שנת 2023. עם קצת מאמץ נוסף, אפשר לברר מה בדיוק הלומדים מצפים ורוצים מקורסי ההכשרה המקוונים שלהם וכיצד לספק להם חוויה לימודית אידאלית.

כדי לעשות זאת, יש לשאול את השאלות הבאות:

מהן המטרות שלך?

המטרות שתגדיר כאשר אתה מתחיל לפתח מודול אימון יעצב את התהליך כולו. לכן, אם אתה רוצה לקבל תוצאות טובות אתה צריך שיהיה לך מושג ברור לגבי מה שאתה רוצה להשיג. לשם כך, תחילה עליך למצוא את הבעיות הנפוצות המגבילות את הביצועים של התלמידים שלך.

מי אלו שצריכים את העזרה שלך ואיך אתה מתכוון לטפל בבעיות שלהם? ברגע שאתה מבין אילו תחומים צריכים שיפורים ועבודה נוספת יהיה קל לבחור את המודול ואת המערכת המתאימה לניהול למידה וליצור אסטרטגיה מתאימה.

אילו מיומנויות התלמידים שלך צריכים לפתח?

למרות שאולי זיהית את כל הבעיות המשפיעות על הפרודוקטיביות שלך כמדריך, אתה עדיין צריך לקבוע אילו מיומנויות חסרים לתלמידים/עובדים שלך כדי לטפל כראוי בבעיות אלו.

לדוגמה, אם לרוב המנהלים שלך יש כישורים מקצועיים מיטביים והם מובילים מבחינה מקצועית, ייתכן ויש כישורים רכים שחסרים להם וזה המקום לפתח כישורים אלו כדי שיאפשרו להם לתקשר עם הכפופים שלהם בצורה טובה יותר.

לא משנה מהו המקרה, עליך לאפשר לתלמידים שלך ללמוד את הכישורים הנכונים שיהפכו אותם ליעילים יותר במצבים אותנטיים בעולם האמיתי.

האם ניתן למדוד את ההצלחה של המודול?

אתה צריך לקבל תוצאה ברורה שתוכל לחשב ולכמת בעת הגדרת מודול הדרכה מקוונת שלך. זה יאפשר לך לקבוע במהירות כי הלומדים שלך הטמיעו את כל המידע והם מוכנים ליישם את המיומנויות החדשות שלהם.

זה עוזר לזהות כמה אבני דרך קטנות לאורך הדרך, כך שתוכל לאמוד במדויק את ההתקדמות שלהם לאורך כל הקורס. הדבר החשוב ביותר הוא שתהיה לך היכולת לדעת אם הביצועים של התלמידים שלך השתפרו כתוצאה של האימונים שיישמת.

מהם המדדים העיקריים להתמקדות?

כאשר מנסים למדוד את ההצלחה של מודול הדרכה, חשוב לזהות את ניתוחי המפתח שיהיו הרלוונטיים ביותר לתאר את השינויים החיוביים בביצועים. אתה יכול להשתמש בבדיקות לאורך הקורס כדי למדוד את התקדמות הלומדים ולבצע ראיונות לאחר אימון כדי לראות כמה טוב הם שמרו את המידע החדש.

האם תמדוד את המהירות ואת עומס העבודה הכולל? האם תנסה להסתכל על היכולת של העובדים הלומדים לתקשר ולחשוב רוחבית? האם תספק להם בדיקות מעשיות של המיומנויות שרכשו במהלך הקורס בתרחישים אמיתיים?

אלו הם רק חלק מהדברים שתוכל לחשוב עליהם כדי לעקוב אחר ההתקדמות של הלומדים שלך. עליך לדעת על אילו ערכים בדיוק אתה צריך להסתכל על מנת לקבוע במדויק את ההצלחה של מודול האימון שלך.

מהי המוטיבציה של הלומדים להשתתף באימונים?

בעולם אידאלי, הסיכוי לשפר את עצמך כמקצוען יהיה כאשר תהיה מוטיבציה מספקת לכולם להשתתף בקורס, ללמוד ולהטמיע את החומר הנלמד, אולם דברים לעתים נדירות הולכים חלק בדיוק כמו שאנחנו רוצים. ישנן דרכים רבות להניע את התלמידים שלך, אך עליך להבין אותם קודם.

יש להעביר ללומדים כי לאימון שהם עוברים תהיה השפעה על חייהם. ככל שהם יהיו מיומנים יותר, כך הם יוכלו להשיג יותר וזה יספק להם הזדמנויות חדשות לקידום. כמובן, פרסים קטנים ותודות הם דרכים נהדרות להגביר את המוטיבציה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה