שיתוף

תפקידים במחלקת משאבי האנוש הופכים כיום מבוקשים יותר ויותר. בה בעת, גדל גם הביקוש למנהלי משאבי אנוש במגוון ענפים בתחום ובראשם מנהלי גיוס.

אם כן, מהן הדרישות שכל מנהל משאסי אנוש זקוק להן כדי להתקבל לעבודה בתחום זה:

1 ראשית ולפני כל דבר אחר, ארגונים כיום (רובם ככולם) מחפשים מנהלי משאבי אנוש בעלי תואר אקדמי:

זה לא חייב להיות דווקא תואר במשאבי אנוש. ארגונים רבים פותחים את התפקיד בפני בעלי תואר ראשון (או שני) בחינוך, בפסיכולוגיה, לפעמים קרימינולוגיה, מנהל עסקים ועוד. כמו כן יש ביקוש רב לבעלי רקע וניסיון בשיווק ומכירות  שמעוניינים לעשות הסבה למשאבי אנוש.

2 אחת הדרישות הבולטות היא לאוריינטציה מכירתית גבוהה:

ככל שתפקידו של מנהל משאבי האנוש הופך משיק לתפקידיהם של אנשי המכירות, כך נדרשים יותר אנשי מכירות לעבודה בתחום זה, בפרט בכל מה שקשור בתחום הגיוס.

המחסור בעובדים בכלל ובטלנטים בפרט מגביר את התחרות בשוק העבודה, ובמקום בו יש תחרות יש צורך בכושר שכנוע מכירתי.

3 זריזות יסודיות ודייקנות:

עומס העבודה הרב המוטל על מחלקות משאבי האנוש שברוב הארגונים אין גדולות מאוד ויש בהן מספר מוגבל של תפקידים במשאבי אנוש, שהבולטים בהם הם גיוס, הדרכה ורווחה. לכן יש צורך בבעלי תפקידים שמסוגלים לעבוד מהר ועדיין להקפיד על יסודיות ודייקנות.

4 יכולת למידה גבוהה:

מאחר שמנהלי משאבי האנוש יכולים לבוא ממגוון רחב של מקצועות קודמים שביצעו, הם יזדקקו ליכולת למידה גבוהה, כדי להכנס לתחום בצורה חלקה.

5 אהבת אדם ושירותיות:

עיסוקם של מנהלי משאי האנוש הוא בני אדם. הם צריכים להיות מסוגלים לתת שירות אדיב בגובה העיניים, בלי להתנשא, ובעיקר להבין שתפקידם הוא לדאוג לעובדים החל בהליך הגיוס דרך הקליטה והשימור ולכל אורך תקופת עבודתו של העובד בחברה.

6 יכולת לבצע ראיונות טלפוניים ופרונטליים לכל סוגי המשרות:

מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות מסוגלים בשיחת טלפון אחת או שתיים, לאבחן את אופיו, יכולותיו ותכונותיו של המרואיין שנמצא מעבר לקו, כל זאת בלי הטיות או דעות קדומות.

עליהם להיות מסוגלים להבין בתוך שיחה קצרה יחסית האם המועמד שמעבר לקו יכול או לא יכול להתאים לארגון.

7 יכולת ניהול משא ומתן:

הטיפול במועמדים לתפקידים דורש ממנהלי משאבי האנוש ומנהלי הגיוס לנהל משא ומתן עם המועמד באופן שניתן יהיה לעמוד בתקציב, ועדיין לא לאבד את המועמד לטובת ארגון אחר שיציע לו שכר גבוה יותר.

צריך לזכור, כי מחלקת משאבי האנוש אחראית על איתור מועמדים, וידוא התאמתם לארגון, גיוסם, קליטתם, הכנת כל הבסיס לחבילת השכר וההטבות שלהם, ניהול המשא ומתן עימם באופן שיהיה לשביעות רצון כל הצדדים וכל זאת תוך שמירה על דיני עבודה ועל מותג מעסיק חיובי.

המשמעות היא שמנהלי משאבי אנוש חייבים להיות בעלי יחסי אנוש טובים, בעלי יכולת עבודה בצוות, בעלי יכולת הנעה עצמית ובעלי אוריינטציה שירותית.

מנהלי משאבי האנוש צריכים להיות חייכנים, שירותיים, מלאים באנרגיות חיוביות, מחויבים במאה אחוזים למטרות, ובעלי יכולת תיעדוף משימות וירידה לפרטים.

ולא פחות חשוב: הם צריכים להיות בעלי יכולת לקחת יוזמות, ולהיות בעלי יכולת לנהל תקשורת טובה בינם לבין העובדים והמנהלים, כמו גם לנהל את נושא התקשורת בין העובדים למנהלים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה