שיתוף

סוגיית הקליטה המוצלחת של עובדים חדשים בארגון זוכה להרבה פחות כותרות ביחס לסוגיות כמו איתור המועמד המתאים ביותר, חווית המועמד שלו וגיוסו.

לא אחת קורה שארגונים מצליחים לאתר עובד שנמצא מתאים לחברה בכל פאן אפשרי, משקיעים זמן ומשאבים בגיוסו, תהליך הגיוס מוכתר בהצלחה, העובד מתחיל לעבוד בחברה, תורם לחברה רבות והיא תורמת לו, הכול נראה מעולה. אלא שלפתע הוא עוזב, משום שבחברה אחרת הציעו לו הצעה מפתה יותר.

אפשר להצטער ולהמשיך הלאה מתוך מחשבה ש'אלה החיים', ושאתם עשיתם ככל יכולתכם, אין מה לעשות לפעמים מצליחים ולפעמים לא. אבל חשוב מאוד לנסות להבין אילו טעויות נעשו בתהליך הקליטה שלו.

תהליכי האיתור, הגיוס וההכשרה של עובד חדש נמשכים חודשים ארוכים ולעיתים זה יכול להגיע אף לשנה שלמה. במהלך הזמן הזה מושקעים כספים, זמן ומשאבים נוספים. מכיוון שכך, חשיבותו של תהליך הקליטה של עובד חדש אינה פחותה מחשיבותם של תהליכי האיתור, המיון, הגיוס וההכשרה.

דגש על החוויה הראשונית

"באופן שוטף, אנחנו ברשת אנגלו סכסון, דואגים לכך שיועצי הנדל"ן שלנו יפגשו עם צוות ההדרכה באופן קבוע

שרית גל, מנהלת הדרכה ברשת אנגלו סכסון

ומובנה, גם בפלטפורמה דיגיטלית וגם בשטח", אומרת שרית גל, מנהלת ההדרכה המקצועית של רשת אנגלו סכסון, בהסבירה מה עושים ברשת על מנת לשפר את חווית הקליטה של יועץ הנדל"ן החדש.

"כמו כן, אנחנו שמים דגש מיוחד על החוויה הראשונית של יועץ חדש הנקלט ברשת. החוויה הזו מאוד חשובה לנו כארגון ואנחנו סבורים שהיא אף תקבע את מידת ההצלחה של היועץ בהמשך".

לדבריה, "יועצי הנדל"ן הם מנוע הצמיחה שלנו. לכן, מעבר לתכנים המקצועיים חשוב לנו לייצר תחושת שייכות למשפחה. אנגלו סכסון היא ארגון בעל צביון משפחתי תומך. בשל כך פיתחנו תוכנית הכשרה ייחודית הנקראת אנגלו impact.

"זוהי תכנית הכשרה ייחודית ומהפכנית המיועדת ליועצי הנדל"ן הנקלטים ברשת, והיא מהווה את אבן הדרך הראשונה אצלנו בארגון עבור היועץ החדש".

תוכנית קליטה מובנית

"התוכנית מבססת את הצמיחה העסקית של יועצי הנדל"ן ומאפשרת להם לרכוש את הידע לו הם זקוקים בשלב הקליטה הראשוני", מסבירה גל. "אנגלו impact הינה תכנית שנתפרה במיוחד ליועצי נדל"ן, והיא מבוססת על צרכי היועץ המשתלב בתחום הנדל"ן, בימיו הראשונים ברשת.

"התוכנית שמה דגש בעיקר על ביסוס ערכים של עבודה עצמית, לימוד והתקדמות, בקרת תוצאות, ניהול עצמי, שיטתיות וכניסה לעולם העבודה כעצמאי".

להפיג את חששות העובד החדש

"אנשים הבוחרים להשתלב בתחום זה חוששים הן מהדימוי שיש למתווך בעיני הציבור והן ממידת יכולתם להשתלב בענף", אומרת גל. "תוכנית הקליטה אנגלו impact בנויה כך שהיא  מקנה ליועץ החדש הסברים ממוקדים על מושגים בסיסיים בעולם הנדל"ן, תהליכי עבודה ושיטות מוכחות בתחום התיווך בכלל וברשת אנגלו סכסון בפרט, והרבה גאוות יחידה.

התוכנית הזו היא בין הגורמים המבדלים את רשת אנגלו סכסון בתחום התיווך בנדל"ן, והיא אחת הסיבות בזכותן בוחר היועץ הפוטנציאלי להשתלב ברשת ולהישאר בה".

רשת התיווך אנגלו סכסון היא הרשת הוותיקה והמנוסה ביותר. הרשת הוקמה לפני 54 שנים, והייתה הרשת הזכיינית הראשונה בארץ. כיום מונה הרשת כ- 80 סניפים בארץ, מעסיקה יותר מ-500 יועצים, ונחשבת לאחת מרשתות התיווך הגדולות בישראל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה