שיתוף

ביטוי חדש לאזורים שוברי שיגרה במשרד – Sport Collaboration Spaces- ואיך ניתן לשלב תנועה וספורט בתכנון המשרד כדי לייצר מקום מפגש שממריץ את המחשבה ותורם גם לגיבוש העובדים

"כאשר הגענו אל חברת הייטק מסויימת המעסיקה כמה מאות עובדים, ניכר היה כי בשגרת החיים של החברה קיימת מודעות לשילוב ספורט בשגרת היומיום. היו אפילו התארגנויות של חובבי ריצה או כדורסל. אלא שכל הפעילויות הללו נדחקו לסוף היום. הן התקיימו לפני שעות העבודה או אחריהן. יתרה מכך, הן לא התקיימו בתוך המתחם הפיזי של המשרד. הן נתפסו כפעילויות פנאי, ולא חלק משגרת היומיום", מספרת יוליה סולוביציק, מייסדת ומנהלת של OFFICE TRAINER.

איך החלה העבודה שלכם עם אותה חברת הייטק?

"הם הזמינו אותנו לתת הצעה לשיעורי ספורט נוספים, שאמורים היו להתקיים בתוך המשרד, ולהתרשם מהאפשרויות הקיימות בחלל. איתרנו אזור שנמצא במעבר בין החדרים, שגודלו כשל חדר סטנדרטי והוא אינו מנוצל. ידענו שבחברה קיים צורך לקיים מקומות מפגש נוספים מחוץ לחדרים, ולאפשר גיוון בשגרת העבודה. הרעיון שעלה היה להקים  collaboration space שמתקיימת בו פעילות ספורטיבית.

פעילות ספורטיבית במשרד
צילום:אייל תגר

"בנוסף, רצינו לענות על הצורך לקיים מפגשים, ובה בעת לייצר אווירה ספורטיבית ומרעננת. הדרך לעשות זאת היתה על ידי ביצוע תרגילים שדורשים ריכוז ושמירה על שיווי משקל, או מאמץ פיזי רב. בדומה להרמת משקולת כבדה, שמפעילה בגוף מגוון מערכות ביולוגיות, העבודה המוגברת הזאת מועילה מאד ותומכת בפעילות מוחית נמרצת ויצירתית", מסבירה יוליה שהיא גם ביולוגית מולקולרית בהשכלתה.

אם כן, מי ומה היא חברת OFFICE TRAINER. "זוהי חברה חדשנית ודינמית, שמציעה שירותי ספורט מגוונים, לחברות וארגונים זה יותר מארבע שנים", אומר אלכס קרנאור, מנכ"ל התפעול של OFFICE TRAINER, מאמן כושר בעל ניסיון של יותר מ-20 שנה וממייסדי החברה. "לחברה יש ניסיון בבנייה ותפעול של שיעורי סטודיו לספורט בחברות וארגונים.

"הפעם (כלומר, באותה חברת ההייטק) המטרה היתה מעט שונה מאשר בדרך כלל. רצינו לבנות סביבת עבודה תוך דגש על שילוב אלמנטים ספורטיביים, בצד לוחות כתיבה, תאורה מותאמת וכל ההכנות הדרושות לעבודה עם מסך. כל זאת, תוך עיצוב שמותאם לרוח החברה. הרעיון היה לייצר סביבת עבודה שמאפשרת מפגש בין עבודה ותנועה עם כל היתרונות שבכך. בעיננו, זהו העתיד של חללי העבודה, ותחליף לפגישות של שעה 16:00 עם קפה ועוגה".

תכנון סביבת העבודה
צילום:אייל תגר

איך התנהל הפרויקט בפועל?

"בשלב התכנון פנינו לשירי קדם מ-Studio Shiri Kedem, שהיא מעצבת פנים המתמחה בעיצוב עבור משרדים וסביבת עבודה. שירי מובילה גישה יחודית לעיצוב משרדים וסביבות עבודה. בכל פרוייקט שלה היא עוסקת בשאלה: מה יכול לייצר שגרת עבודה טובה יותר, ובריאה יותר".

שירי קדם, איך את רואה את עיצוב המשרדים וסביבות העבודה?  

"אני עובדת על פי עקרונות עיצוב שנקרא BIOPHILIC DESIGN. ביופיליה היא האהבה לטבע", מסבירה שירי. "זו גישה לפיה העיצוב מדגיש את הקשר בין האדם לטבע, על ידי שימוש בעיקר בחומרים טבעיים כמו עץ, קש או ברזל גולמי. תהליך התכנון האדריכלי מתרכז בהדגשה של נתונים טבעיים כמו אור יום, פתחים גדולים ומרחב.

"המטרה היא לעצב סביבה שמשרה שקט ושלווה. אני מוצאת ששיטת העיצוב הזאת מעניקה מענה מצויין גם במקרים בהם תקציב השיפוץ הינו מוגבל ובמקרים של לוחות זמנים צפופים בשיפוץ המשרד.

"השחרור מעיצוב יתר ועומס חומרים וצבעים, מייצר עיצוב שקט אבל ברור עם גישה הוליסטית שלמה וגם גישה מרעננת".

מהי מהות השילוב בין אופיס טריינר לסטודיו עיצוב?

עיצוב תומך סביבת עבודה ספורטיבית
צילום:אייל תגר

"השילוב בין OFFICE TRAINER ל- Studio Shiri Kedem נולד מתוך המכנה משותף של עיסוק בשיפור איכות החיים בשגרת העבודה", מסבירה שירי קדם. "אנחנו מוצאים שהשיפור האמיתי מגיע במקומות שבהם משלבים באופן הרמוני בין אורח החיים בתוך המשרד ומחוצה לו.

"כולנו, בין אם אנחנו מנכ"לים, מנהלי משאבי אנוש, מעצבים ועוד, מחפשים איפה אפשר למחוק עוד קצת את הגבולות המטושטשים ממילא, שבין החיים הפרטיים שלנו לשגרת העבודה, כדי לייצר יותר רגעים מעצימים במקום העבודה שלנו.

"בעולם רווי כמו שלנו, בצד טכנולוגיות מתפתחות נדרשת מכולנו יצירתיות רבה במהלך יום העבודה. זאת הסיבה שמקומות עבודה רבים מעודדים את העובדים לשלב במהלך יום העבודה פעילויות נוספות שמעשירות אותם, ומקצים חללים במשרד, שבהם העובד יכול לשבת כדי לגוון את שגרת העבודה, לקבל השראה ולהמריץ את המחשבה.

"אנחנו מאמינים שבעתיד הקרוב תתגבש גישה חדשה" מדגישה יוליה. "לא רק רגעים של יציאה מהשיגרה וחזרה לשיגרה, אלא חוויה כוללת שנפרסת על פני כל שעות היום, ושהיא טובה יותר ובריאה יותר.

"באמצעות שיתוף הפעולה שלנו ובעבודה משותפת, אנחנו מציעים ללכת עם זה עד הסוף" שילוב של תיכנון נכון, עיצוב שמותאם לאופי של החברה ושילוב של פעילויות ספורט מגוונות באזורי המפגש במשרד.

על פי תפיסתנו, sport collaboration spaces  הם העתיד בכל הקשור לתכנון המשרדים בתקופה החדשה שבה אנחנו חיים כבר עתה".

ליצירת קשר:

OFFICE TRAINER – אימוני כושר במשרדים

yulia@officetrainer.co.il

054-7091314

– Studio Shiri Kedem עיצוב פנים למשרדים ועסקים

shirikedemdesign@gmail.com

052-3302206

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה