על נשים, גברים ושוק העבודה

על נשים, גברים ושוק העבודה

מתוך מחקר שנערך בחסות Mercer עולה פער עצום בין השתלבות הנשים לגברים בשכבת הניהול הבכירה באירופה

שיתוף

בערב הסעודית הפער בין השתלבות הנשים לגברים בדרג הניהולי הוא הגבוה ביותר עם יחס של 0-100, ואילו 9 המדינות בהן ייצוג הנשים בשכבה הניהולית הוא הגבוה ביותר הן מדינות קומוניסטיות לשעבר.

ייצוג נשים בעמדות ניהול במזרח התיכון:
בערב הסעודית אין כלל נשים בעמדות ניהול בכירות, בקטאר רק 7% מהמשרות הניהוליות מאוישות על ידי נשים. במצריים נשים מחזיקות ב-16% ממשרות הניהול הבכירות. בתורכיה 26%, ובמרוקו 17%.

ייצוג נשים בעמדות ניהול במדינות אקס-קומוניסטיות:
הייצוג המרשים ביותר של נשים בדרג ניהולי הוא ב-9 מדינות קומוניסטיות לשעבר כאשר אחוז ההשתתפות הגבוה ביותר של נשים בצמרת הניהולית נרשמה בליטואניה (44%) ובולגריה (43%) ולאחר מכן ברוסיה (40%), באסטוניה ובקזחסטן (37%), בסרביה (36%), באוקריאנה (35%), ברומניה (34%), הונגריה (33%), בפולין ובסלובקיה (30%), וברפובליקה הצ'כית (27%).

ייצוג נשים בעמדות ניהול במערב אירופה:
הייצוג המרשים ביותר של נשים בדרגות ניהול נרשם ביוון ובאירלנד (33%), בשוודיה (30%), בבלגיה (29%), בספרד, באנגליה ובצרפת (28%), בדנמרק ובפורטוגל (27%)  בפינלנד, שוויצריה ונורבגיה (25%), באיטליה (22%), באוסטריה (21%) ובגרמניה (20%).

סופי בלאק, אנליסטית בחברת Mercer העולמית אמרה על תוצאות המחקר: "ביותר מחצי מהעולם הייצוג של נשים בדרג הניהולי הוא "עלוב"… בתקופות בהן המשק שגשג נרשמה עליה באחוז ההשתתפות של נשים בדרג הניהולי אולם עם פרוץ המשבר נפסקה מגמה זו, מה שאומר שהעסקת נשים במשרות ניהוליות בכירות היא "פריבילגיה השמורה לימים טובים בלבד"… הסיבות לחוסר השיוויון המגדרי בדרגות הניהול הבכירות נעוץ בגורמים רבים ומגוונים: פער תרבותי, חינוך, העדר תמיכה, אפליה וחוסר מודעות…באם לא ישתנה המאזן מעצמו, מדינות יאלצו לבצע שינויים רפורמיים / רגולטוריים כדי להשפיע על המאזן."

חברת Mercer העולמית ערכה מחקר חדש מבוסס על מידע שקיים במערכת benchmarks הכולל נתונים על 264,000 מנהלים בכירים ב-5,231 חברות ב-41 מדינות באירופה. *מנהלים בכירים מוגדרים כמנהלים המרכיבים את מועצת המנהלים ושאר ומנהלים הם אלו המחזיקים עמדות של ניהול מחוז, ניהול אגף או יחידה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה