עובדי ההוצאה לפועל סיימו סכסוך עבודה של שלוש שנים

עובדי ההוצאה לפועל סיימו סכסוך עבודה של שלוש שנים

יקבלו תוספת שכר בשיעור של 2% עבור תורנויות ועבודה בסופי שבוע. כמו כן, יקבלו העובדים מענק חד פעמי בגובה משכורת אחת

שיתוף

שלוש שנות סכסוך עבודה מתמשך נחתמו לאחרונה ברשות האכיפה והגבייה (המוכרת בציבור כ"הוצאה לפועל").

עובדי הרשות יקבלו תוספת שכר בשיעור של 2% עבור תורנויות ועבודה בסופי שבוע. כמו כן, יקבלו העובדים מענק חד פעמי בגובה משכורת אחת.

על ההסכם חתומים ועד העובדים בראשותו של אלי אלבז, הסתדרות עובדי המדינה ומנגד הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין. לאחרון, מדובר בהסכם הקיבוצי האחרון שחתם עליו לקראת פרישתו מתפקידו בימים הקרובים.

בתוך ההסכם מצוין כי במכרז לגביית הקנסות במסגרת הרשות, תיווצרנה דרגות ניהול חדשות בהן יזכו לקידום עובדים שיעמדו בהצלחה במכרזים הפנימיים.

עובדי רשות האכיפה והגבייה פתחו במאבק, בשעתו, לשיפור תנאי העסקתם. זאת בעקבות התוספות שהשיגו קלדניות בתי המשפט והעובדים המנהליים של בתי המשפט. כעת, ההסכם החדש נועד לפצות אותם בשל השינוי המבני שנעשה ברשות, שינוי שבא לידי ביטוי בהפרדה מבתי המשפט.

מנהל רשות האכיפה דוד מדיוני, הביע שביעות רצון לנוכח חתימת ההסכם שסיים תקופה ממושכת בת שלוש שנים, כאמור, שבה התנהלו העובדים במתכונת של סכסוך עבודה.

"הזהרתי את לוין שאם לא ייחתם לאלתר על הסכם קיבוצי המשפר את תנאי העסקה של מעל 2,000 העובדים – הוועד לא יישב בשקט והאחריות על השביתה שתפרוץ ותשתק את יכולת הגבייה – תיפול על האוצר", אמר מדיוני.

 

אפליית נשים במשרד החוץ?

לעומת עובדי רשות האכיפה, הסתדרות עובדי המדינה קיבלה השבוע פנייה מעובדי משרד החוץ, בבקשה לאשר להם הכרזה על סכסוך עבודה או לחילופין פתיחה במאבק משפטי נגד הנהלת המשרד.

לאחר יותר משנה של שקט תעשייתי, מלינים העובדים על אפליה לרעה לכאורה של נשים הנמצאות בשליחות המדינה בחו"ל.

יו"ר ועד עובדי המשרד, יאיר פרומר, אומר כי אמהות לילד אחד או שניים בגילאי שלוש עד חמש, הנמצאות בשליחות המדינה, אינן מקבלות תוספת קבועה בסך 300-500 שקלים בחודש, הניתנת לנשים בכלל המגזר הציבורי במצב דומה.

אותה תוספת מוענקת מתוקף הסכם השכר הקיבוצי במגזר הציבורי, שנחתם בין ההסתדרות למשרד האוצר בסוף 2010. לדברי פרומר, "ההסכם כולל עשרות אלפי נשים לילדים קטנים במגזר הציבורי, אך את הנשים שבשליחות המדינה שכחו. את זאת אנו דורשים לתקן".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה