מיזם ספיד דייט לגיוס עובדים לחברה

מיזם ספיד דייט לגיוס עובדים לחברה

חברת קל אוטו מיישמת שיטה יצירתית לגיוס עובדים. החברה תקיים אירוע ספיד דייט ענק, לאיוש עשרות משרות מתחומים שונים

שיתוף

שיטות מקוריות ויצירתיות לגיוס עובדים ידועות כמשיגות את המטרה. חברת 'קל אוטו', אחת מקבוצות הרכב הגדולות והמוכרות בישראל, החליטה ליישם שיטה מקורית לגיוס עובדים ומטעימה קונספט מעולם הדייטים, לעולם התעסוקה.

ביום שלישי ה- 12.4.16 בין השעות 17:00-20:00, תקיים החברה אירוע 'ספיד דייט' במתחם החברה – רחוב האורגים 25 חולון, במהלכו מאות אנשים צפויים להגיע ולהתראיין לתפקידים השונים המוצעים בחברה.
גם הראיונות עצמם יתבצעו בשיטה מקורית, בתוך כלי רכב ייעודיים שיוצבו במתחם החברה, כאשר המועמדים שיגיעו יעברו שרשרת גיוס מהירה שתכלול רישום, מיון, ראיון ומבחן ממוחשב, שבסיומו יקבלו המועמדים המתאימים הודעה מיידית על קבלתם לחברה.

נפגשתי לשיחה עם רונית קמרון, סמנכ"ל משאבי אנוש של חברת 'קל אוטו' בנושא מיזם הגיוס היצירתי.

רונית קמרון מסבירה על התהליך: " קל אוטו צומחת ומתרחבת ואנחנו מגייסים עשרות עובדים למגוון תפקידים בתחום הרכב. חשוב לנו לחבר את המועמד הפוטנציאלי למוצר ולשפה כבר מהרגע הראשון. "בוחני רכב" ימתינו למועמדים ברכבים לצורך ביצוע ראיונות בשיטת הספיד דייטינג, "מכווני תנועה" ידאגו להעביר את המועמד לאורך כל שרשרת הגיוס וכיוצ"ב. זאת הפעם הראשונה שחברה בישראל מקיימת יריד גיוס המוני בשיטה זו".

מה עוד צפוי למועמדים שיגיעו לאירוע?

"המועמדים שיגיעו לאירוע הגיוס יזכו לפגוש את שמוליק קליין, יו"ר ומייסד קבוצת קל אוטו ולשמוע את הרצאתו המרתקת "הדרך להצלחה מתחילה עכשיו". כמו כן ייהנו מכיבוד קל לאורך כל התהליך ומשי שיוענק לכל משתתף."

לאילו משרות אתם מגייסים?

"החברה מצפה לאייש עשרות משרות בתחומי נציגי מכירות ושירות לקוחות, אחראי מגרש, מנהלי תיקי לקוחות, מכונאים, מנהלי סניפים, נהגים, פחחים, עובדי הנהלת חשבונות, מפקחי מוסכים ועוד."

כיצד החלטתם על תהליך ספיד דייט לגיוס עובדים?

"תהליך זה נולד לאחר שהבנו שבחברה שצומחת במהירות, כמו קבוצת קל אוטו, נדרש שינוי משמעותי בתהליכי הגיוס שלנו, נדרש לייצר pool גדול של מועמדים למגוון המשרות.
כמובן שהמשק הישראלי נתון גם הוא בתקופה שנקראת "שוק של עובדים" שבו, בייחוד באזור המרכז, יש היצע משרות גבוה יותר מהיצע העובדים שמעוניינים לעבוד.
למעשה שאבנו את הרעיון מתוך ירידי גיוס שמקובל לעשות. אחר כך ראינו שגם אחרים חשבו על הרעיון הזה – בחברות בחו"ל, כנראה בדיוק מתוך הצורך שלנו. זה אפשר לנו לשפר את התהליך ולהתאים אותו בצורה הטובה ביותר."

האם ניסיתם תהליך כזה בעבר בחברה? מה היו תוצאותיו?

"עשינו הפנינג כזה בפברואר. ההיענות הייתה גבוהה, האירוע היה אפקטיבי ואפשר לנו לסגור גיוסים רבים. חוץ מזה – גם היה כיף (לא פחות חשוב). קל אוטו כולה התגייסה לפעילות והאירוע היה מהנה ומועיל."

מה היתרונות והחסרונות לדעתך, בשיטת ספיד דייט לגיוס עובדים?

"היתרונות הם שהתהליך מקצר זמני גיוס. תהליכי גיוס ממושכים גורמים לאיבוד של מועמדים בדרך, מתסכלים את המועמדים ואת המנהלים ובנוסף, לכל אוהבי מלקולם גלדוול שחיבר את הספר 'Blink' – אנחנו יותר ויותר למדים שהחלטות שמתקבלות על פני זמן ממושך לא יותר טובות, ולעיתים פחות טובות מהחלטות שמתקבלות כהרף עין. מתברר שאנחנו מסוגלים (ומקבלים) החלטות הרות גורל שקשורות לזוגיות, לעסקים, לבריאות – בצורה מהירה מאוד – ולרוב אפקטיבית.
אנחנו חשבנו שזהו כלי שמתאים רק למשרות מסוימות אבל גילינו להפתעתנו שבארה"ב מגייסים כך גם עורכי דין, עובדי סטארט אפ ועוד.
החסרון העיקרי שעליו מדברים בארגונים הוא שתהליכים כאלה הם אינטואיטיביים ולכן עלולים להיות מוטים בהטיות שונות, הדרך להתמודד עם כך היא כמובן הדרכה של מראיינים ותשומת לב מיוחדת לנושא הזה, דבר שאנו מקפידים לעשות בשגרה – ומדגישים במיוחד הפעם."

אילו הצלחות נרשמו בגיוסים באמצעות השיטה הזו?

"אי אפשר להסיק מכך באופן גורף, אבל מההפנינג שעשינו בפברואר ראינו שהאנשים שגויסו, שהיו חלק מהפנינג כייפי וחלק ממינגלינג עם מנהלים בחברה – כולל המנכ"ל דני שביט. המועמדים שמעו את ההרצאה המרתקת של שמוליק קליין, הבעלים והיו"ר של קל אוטו, והתחברו ב"קליק" לרוח החברה. ראינו את זה בהכשרות בכניסה לתפקיד וביום האוריינטציה לעובדים חדשים – האנשים היו כבר "קל אוטו" בהגיעם לארגון. נקווה שזה יחזור על עצמו."

כמה עובדים אתם שואפים לגייס באמצעות הספיד דייט?

"שמנו לעצמנו למטרה לסגור 50 גיוסים. מטרה מאוד שאפתנית. עיקר התפקידים הם נציגי שירות – נהגים/ות בסניפי ההשכרה והתפעול שלנו, נציגי/ות שירות לקוחות טלפוני, נציגי/ות מוקד מכירות, תפקידי אדמיניסטרציה, תפקידי כספים וגביה, נהגי/ות מוביליות ועוד."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה