סכסוך עבודה בבנק הערבי-ישראלי

סכסוך עבודה בבנק הערבי-ישראלי

עקב המיזוג הצפוי של הבנק ערבי-ישראלי עם חברת האם, בנק לאומי, דורשים העובדים הגנה על זכויותיהם במסגרת הסכם קיבוצי

שיתוף
מאבק Photo by David Castillo Dominici

עובדי הבנק ערבי-ישראלי, חברה-בת של בנק לאומי בה מועסקים כ-450 עובדים המאוגדים בהסתדרות, הכריזו אתמול (ב') על סכסוך עבודה. המשמעות היא שבעוד שבועיים רשאים יהיו העובדים לנקוט במהלכים ארגוניים, כגון עיצומים ואף שביתה.

על פי דיווח של News1, הרקע למהלך הוא מבוי סתום אליו נקלעו הצדדים בעת ניהול המו"מ לצורך חתימה על הסכם קיבוצי לצורך הבטחת זכויות העובדים במיזוג הצפוי לתוך בנק לאומי. עובדים טוענים כי הם מופלים לרעה לעומת עובדי בנק לאומי בשל קביעת יעדים שונים.

סכסוך עבודה Photo by Stuart Milesעוד טוענים עובדי החברה שההנהלה נמנעת מבחינת הפערים בשכר ובתנאי העבודה של עובדי בנק ערבי-ישראלי מול עובדי בנק לאומי, וכן מהפערים בתנאי פרישה מרצון לעובדי הבנק שיבקשו לפרוש עקב המיזוג.

יו"ר ועד העובדים בבנק ערבי-ישראל, פהד מוראד, טוען שהנהלת בנק ערבי-ישראלי אינה מגלה רצון אמיתי לשיתוף פעולה לצורך נקיטת מהלכים לצמצום הפערים הקיימים לטענתו.

"עובדי בנק ערבי-ישראלי אינם כלים על לוח שחמט, ויש להם את הזכות המוסרית להדביק את הפערים, שקיימים כיום בין התנאים הנהוגים בבנק לאומי לבין התנאים הנהוגים בבנק ערבי-ישראלי, פערים שהם תוצאה של הפרת הסכמים ואי עמידה בסיכומים", טען מוראד.

נזכיר כי לאחרונה הכריזו עובדי גולן טלקום ועובדי מכבידנט על סכסוך עבודה, שיאפשר להם בעוד מספר ימים לנקוט בצעדים ארגוניים, ובכלל זה בעיצומים ואף בשביתה, במידה וההסתדרות והנהלת החברות לא יגיעו לעמק השווה.

עובדי חברת הסלולר קַבלו על כך שהחברה לא הודיעה לוועד העובדים על כוונתה להוביל שינויים ארגוניים בחברה ועל כך שהיא מצויה בהליכי מכירה או מיזוג עם חברות תקשורת אחרות, ואילו עובדי מכבידנט, חברת בת של קופת החולים מכבי, טוענים שהמו"מ לגיבוש הסכם קיבוצי לאחר התארגנות העובדים אינו מתקדם. הנהלת מכבידנט טוענת מצידה שקיבלה מסמך המכיל למעלה מ-300 סעיפים, הכוללים דרישות חסרות תקדים שחלקן חסרות היגיון.

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "אנו מצרים על סכסוך העבודה שהכריז ועד העובדים של בנק ערבי-ישראלי. לאומי מחויב לתהליך המיזוג של בנק ערבי-ישראלי לתוך בנק לאומי, תהליך אשר אינו כולל פיטורין ומבטיח שמירה על זכויותיהם של העובדים. בלאומי קיימת מסורת של הידברות וחתירה לפתרון משותף של הבעיות, ואנו משוכנעים שכך יהיה גם במקרה זה". 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה