סדנאות ג'אגלינג להתמודדות עם סביבת עבודה רב משימתית

סדנאות ג'אגלינג להתמודדות עם סביבת עבודה רב משימתית

הרעיון בסדנה הוא השימוש בהקפצת הכדורים כמשל למצבי המולטי-טסקינג היומיומיים, מתוך מטרה למצוא דרכים מעשיות לשנות אותם או לחיות איתם בשלום.

שיתוף
עודד זהר - סדנאות ג'אגלינג

מולטי-טסקינג הוא מושג שמוכר היטב לנשים, אולם כיום, כשסביבת העבודה הופכת יותר ויותר לרב משימתית, גם לגברים אין בררה אלא להיחשף אליו. האם ניתן להכשיר את עצמך לקראת תפקוד תוך חלוקת קשב מוגברת? לעודד זהר יש פתרון: סדנאות ג'אגלינג.

"אנו חיים בעולם שבו בכל רגע נתון עלינו לטפל בכמה דברים במקביל", אומר זהר, הבעלים והמנהל של חברת ההדרכה "זהר-חוויות למידה". "מולטי-טסקינג נוגע הן לתקופת חיים שלמה, הן לפרקי זמן קצובים בחיינו והן לסיטואציות נקודתיות, כמו שיחה בטלפון בזמן שיושב מולך מישהו ובמקביל לכתיבת מייל. העניין מתעורר כאשר מבינים עד כמה מנגנוני הקשב שלנו מוגבלים וכיצד ניהול לא מושכל שלהם מעורר תופעות לוואי שליליות הן לפרט, הן לסביבה שלו והן למשימות עצמן שהוא מבצע".

זהר מעביר מזה כעשור סדנאות חווייתיות הנקראות "זן ג'אגלינג", שבהן לומדים המשתתפים לג'גל בשלשה כדורים ומתנסים גם במשחקי ג'אגלינג בזוגות ובקבוצות. הרעיון המרכזי בסדנה הוא השימוש בהקפצת הכדורים כמשל למצבי המולטי-טסקינג היומיומיים, מתוך מטרה להבין אותם טוב יותר ולמצוא דרכים מעשיות לשנות אותם או לחיות איתם בשלום.

עוד מציין זהר כי העביר סדנאות ג'אגלינג למאות עובדים בחברות גדולות, בהן בזק.

"בזק היא אירגון שנמצא בשינוי ושיפור כל הזמן, וכמו באירגוני תקשורת וטכנולוגיה מתקדמים אחרים, אנו חווים עומס יומיומי בלתי פוסק", מסבירה אפי אריאלי להב, מנהלת אגף פיתוח משאבי אנוש והדרכה בחברת בזק. "מסיבה זו אנו משקיעים באופן קבוע בפעילויות הדרכה שמטרתן להעשיר ולתת לעובדים ולמנהלים שלנו פרספקטיבה וכלים מעשיים למצבים היומיומיים, והסדנה של עודד מתאימה בדיוק לצורך הזה שלנו. עודד עבד אצלנו כבר עם כמה מאות עובדים ומנהלים ומסתבר שהכלי של הג'אגלינג מתאים לכולם, גם מאתגר וכיפי וגם מעורר את הדיון למקום מעמיק ותורם."

זהר גילה את הג'אגלינג מגיל 14, אבל בהמשך עשה תואר בניהול ותקשורת באוניברסיטת תל-אביב ולמד משחק מול מצלמה.  במהלך הסדנאות הוא משתף את העובדים, תוך כדי תרגול עם הכדורים, בחידושי המחקר האקדמי בנושא המולטי טסקינג, נוגע בנושאים הקשורים בפרו-אקטיביות, ויסות רגשות, שינוי הרגלים, ניהול הסחות דעת, ריכוז וערבות הדדית. כמו כן, הוא מלמד את מודל 7 התובנות של "זן ג'אגלינג", הקשורות באספקטים שונים של עולם העבודה בהם: ראיה תהליכית, דיוק, למידה מטעויות, התייעלות, ניהול זמן, מעגלי שליטה והשפעה, הערכה ומשוב, דינאמיקה קבוצתית ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה