העצמת המנהלים בארגון, תוך העצמת מנהלי משאבי האנוש

העצמת המנהלים בארגון, תוך העצמת מנהלי משאבי האנוש

הודיה עמור, לקראת סדנת העצמת מנהלים: "כשמעבירים הכשרות למנהלים תוך שיתוף פעולה עם מנהלי משאבי אנוש מגיעים לתוצאות מדהימות"

שיתוף
הודיה עמור ונעמי איים

הודיה עמור ונעמי איים

"משתתפי ומשתתפות הסדנה יקבלו כלים שיאפשרו להם להשפיע במידה משמעותית על פיתוח והעצמת המנהלים בארגון, ובה בעת יקבלו כלים להעצמה שלהם עצמם כמנהלי ומנהלות משאבי אנוש.

"כלים אלה יאפשרו למנהלי משאבי האנוש להטביע את החותם האישי שלהם תוך שיפור מהותי של תוצאות החברה על כל רבדיה", דברים אלה אומרת הודיה עמור, מייסדת ומנכ"לית חברת הודיה עמור ושות'. החברה עוסקת בפיתוח שיטות וכלים לפיתוח מנהלים בארגונים בשיטה מצליחה הנקראת 'מרצון להגשמה'.

סדנת העצמת מנהלים – איך מנהל משאבי אנוש יכול להעצים את מנהלי הארגון – תועבר על ידי שתי השותפות בחברה: הודיה עמור ונעמי איים, ב-26 במרץ במכללת מגמות בפתח תקווה.

"יש לנו ניסיון גלובלי בארץ ובחו"ל", אומרת הודיה עמור, "ואנחנו מכשירות אנשים בתרבויות שונות, בשיטה מוכחת שפיתחנו הנקראת 'מרצון להגשמה'.

"הפרויקטים שאנחנו מבצעות בארגונים משפיעים רבות ברמה המנטלית, הרגשית והתנהגותית, וניתן לראות תוצאות מדידות המעידות על שינוי האווירה בארגון ושיפור התוצאות".

לאילו מסקנות הגעתן בעת שביצעתם פרויקטים בארגונים?

"זה כבר שנים רבות שאנחנו מלוות מנהלים בכירים בתוכניות אימון. במהלך העבודה נוכחנו לדעת שבארגונים רבים, משאבי האנוש כלל לא נמצאים בתמונה בכל הקשור לאימון והכשרה של מנהלים, להתפתחות המנהלים, ולהכשרת מנהלים כמנטורים.

"אלא שבשנתיים האחרונות עבדנו בשיתוף פעולה עם משאבי האנוש ונוכחנו שבכל פעם שמשאבי האנוש כן נמצאים בתמונה, ויש להם מרחב, מקום, ביטחון וכלים, התוצאות מעידות על הצלחה גדולה בהרבה.

"במילים אחרות, כאשר אנחנו מעבירות את ההכשרות למנהלים תוך שיתוף פעולה עם מנהלי משאבי האנוש, מגיעים לתוצאות מדהימות, בין השאר משום שמנהלי משאבי האנוש ממשיכים ליישם את הכלים הללו בארגון לאורך זמן".

היא מדגישה, כי "בארגונים שאפשרו למנהלי משאבי האנוש להוביל את פרויקט פיתוח המנהלים, למעשה אפשרו בכך גם למנהלי משאבי האנוש עצמם, להתפתח בתוך התהליך.

"כלומר, שיתוף הפעולה עם מנהלי ומנהלות משאבי האנוש בפרויקט פיתוח מנהלים, יחד עם העובדה שהם עצמם קיבלו מאיתנו הכשרה וכלים כדי להטמיע את הכשרת המנהלים בארגון, הניבו תוצאות מדהימות מבחינת ההשפעה ארוכת הטווח".

לדבריה, "היה מצער מאוד לראות שבחלק מהארגונים, מנהלי ומנהלות משאבי האנוש אינם מעורבים בכל מה שקשור לפיתוח מנהלים, או שאין להם זמן להקדיש לכך או שאין להם את הכלים המתאימים לכך".

איך הסדנה (ההכשרה) שתעבירו ב-26 במרץ תסייע בכך?

"החלטנו לבנות תוכנית המיועדת רק למנהלי משאבי אנוש ומתמקדת רק בהם. לתוכנית יש שתי מטרות:

1 "העצמת אישית של מנהלי משאבי האנוש, במטרה להעניק להם את המעמד והביטחון שיאפשרו להם להעצים את המנהלים האחרים בארגון.

2 "להעניק למנהלי ולמנהלות משאבי האנוש הכשרה, כולל גישה וכלים שיאפשרו להם לפתח ולהעצים את המנהלים. באופן זה, מנהלי משאבי האנוש הם אלה שמעצימים את מנהלי הארגון, ועל ידי כך יכולים להטביע את חותמם האישי, ולהשפיע בצורה עמוקה על תוצאות ההכשרה והפיתוח של המנהלים".

באיזה אופן יאפשר יום העיון את ההעצמה אישית של מנהלות משאבי אנוש?

"תהליך ההכשרה ביום העיון יכלול שני רבדים: רובד אחד הוא העצמה אישית של מנהלי ומנהלות משאבי האנוש עצמם. במסגרת זו ניצור תהליך שיאפשר להם להכיר טוב יותר את עצמם, את הכוחות שלהם, את מה שהם רוצים להביא לידי ביטוי, איך לבסס את ביטחונן בתפקיד ואיך לחזק את הביטוי העצמי שלהם.

"כלומר, נלמד להכיר את הכוחות, היכולות והכישורים של כל אחד ואחת ממנהלי ומנהלות משאבי האנוש, ובה בעת נלמד להכיר את מנגנון ההצלחה האישי של כל אחד מהם.

"הרובד השני היא פיתוח הגישה והענקת הכלים, שיאפשרו למנהלי משאבי האנוש להעצים את המנהלים האחרים בארגון, ובה בעת לסייע למנהלים האחרים להכיר את מנגנון ההצלחה האישי של כל אחד מהם".

למה הכוונה בהעצמה של מנהלי משאבי האנוש עצמם?

"במילה 'העצמה' חבויים שלושה מרכיבים: עצם, עצמי ועוצמה. הרעיון הוא להגיע לעצם, כלומר לדבר התכליתי והמהותי ביותר, לעצמי של כל אחד ואחת ממנהלי ומנהלות משאבי האנוש ולעוצמות שלהם, כלומר לגלות את העוצמות החבויות בהם במטרה לממש את ה'עצמי' שלהם.

"אמנם יום ההכשרה מספק רק נגיעות על קצה המזלג בכלים אלו, אבל במהלכו יעבור כל אחד מהמשתתפים תהליך אישי, באופן שיאפשר לו להיות בעמדה אחרת ולקבל כלים שיאפשרו לו לפעול ולהשפיע כבר למחרת ההכשרה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה