נוירו-מערכת יחסים: כשמשאבי אנוש ומדעי המוח נפגשים

נוירו-מערכת יחסים: כשמשאבי אנוש ומדעי המוח נפגשים

Neuroleadership הוא הדבר הבא בעולם משאבי אנוש

שיתוף
Neuroleadership

במשך עשרים השנים האחרונות, נושא תפקוד המוח נחקר יותר מאשר לאורך כל ההיסטוריה. הממצאים החדשים חושפים אמיתות במדעים כגון: רפואה, במדעי החברה והניהול.

טכנולוגיות כגון MRI, סריקות CT ו- Electroencephalograms מאפשרות לנו לגלות את התגובות של המוח גם לנושאים בלתי מוחשיים לכאורה, כגון: רגשות, אשמה, צדק או אתיקה. ממצאים אלו הם בעלי ערך רב לפיתוח מנהיגות בכל תחום.

כיום, לדבר על Neuroleadership זה אך הגיוני, כאשר ניתן ליישם ביעילות כלים בהם המוח משתמש לפיתוח מנהיגים שהם מודעים יותר, בעלי השראה וחיוביים.

להלן 3 תובנות חשובות מתחום ה- Neuroleadership שתסייענה בפיתוח מנהיגים:

כאב פיזי וחברתי מופעלים בצורה דומה במוח

במוח שלנו, תחושה של מכה כתוצאה מנפילה היא כמעט אותה תחושה של דחייה חברתית על ידי קבוצה. אנו מעבדים מידע כזה באותו המקום. לכן, המפתח למנהיגות איכותית ומתקדמת, היא כזו שתספק לחברי הצוות כולם תחושת הכרה מתמדת ותחושת שייכות. אנשים מרגישים צורך להיות חלק ממשהו גדול יותר ואותה מציאות מתרחשת בארגונים- עובדים אשר תופשים את מעשיהם כחלק ממטרה משותפת או כמשפיעים על תוצאות הארגון, יעבדו במוטיבציה גדולה יותר.

המוח יכול לעצב או לשנות את כוחם של קשרים עצביים

איכות זו ידועה כגמישות המוח והיא תוצאה של רמת החיבור העצבי של הגירוי. ממצא זה מספר לנו שהמוח יכול ליצור חיבורים עצביים חדשים, אך הוא גם מציין כי הרשתות העצביות שחוזקו במשך הזמן יוצרות התנהגויות אוטומטיות אצל אנשים המתנגדים לשינוי. במוח האנושי יש כ 80,000 מחשבות יומיומיות, כאשר יותר מ 60,000 מהן חוזרות על עצמן יום אחרי יום.

אם מנהיג מצפה לשינויים התנהגותיים בצוותים שלו, עליו להפעיל את המודעות לשינוי. במובן זה, מנהיג יכול לדרבן שיחות עם הצוות שלו באמצעות שאלות ולא פתרונות. בדרך זו, הוא מפעיל את התודעה של כל חבר צוות. כאשר מנהיג מצליח להטמיע תכנים באמצעות פתרונות, חסידיו לומדים לשים לב. עם זאת, כאשר מנהיג מוביל באמצעות שאלות, משתפי הפעולה שלו יוצרים רמה גבוהה יותר של מודעות לשינוי.

רגשות מופעלים על ידי נוירוטרנסמיטרים בתגובה לגירויים סביבתיים ויש להם השפעה רבה על ההתנהגויות שלנו

יש מגוון רחב של נוירוטרנסמיטרים המפעילים את התאים המוטוריים של גופנו, ומייצרים מגוון רחב של התנהגויות. להיות מודעים לרגשות שאנו מרגישים ע"י גירויים מסוימים, מאפשר את היכולת לשנות את דפוסי התגובה שלנו. מחקר בנושא ממכון Neuro Leadership מסכם, כי להורמונים כגון טסטוסטרון ו- קורטיזול יש השפעה רבה על רמות של אגרסיביות ולחץ, בהן מנהיג יכול לטפל. מנהיג הופך למעשה אלכימאי שיכול לשנות את שני הרגשות הללו אצלו ואצל חברי הצוות שלו, בהתאם לצרכים של הארגון. לשם כך, עליו לפתח כוחות תצפית נלהבים, באופן כזה שיביאו את הרגשות הנכונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה