שיתוף

"הכול החל בצורך להטמיע בקרב עובדינו את המסר: לסגל אורח חיים בריא, וחיפשנו אחר הגוף המתאים שיעשה זאת בצורה מיטבית" מספרת אפרת סיוון, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת BTG, על שיתוף הפעולה של BTG בתחום פעילויות הבריאות שהחברה עורכת עבור עובדיה.

חברת BTG, חלוצת הביוטכנולוגיה בישראל, עוסקת בפיתוח וייצור מוצרים ביוטכנולוגים במגוון רחב של תחומי הרפואה, לרבות פריון, אנדוקרינולוגיה, אורתופדיה ועיניים. החברה, הנמצאת בבעלות חברת התרופות השוויצרית Ferring, ממוקמת באזור התעשייה באר טוביה ומעסיקה כ-300 עובדים.

"מצאנו חברה מובילה בהתאמת פעילויות בריאות מגבשות וחווייתיות לארגונים, בשם פרואקטיב", מספרת אפרת סיוון, "והחלטנו להתקדם איתה. זו כבר השנה השנייה שאנו משתפים פעולה עם חברה זו בהצלחה רבה".

אילו פעילויות קיימתם השנה?

"אחת לשנה אנחנו מקיימים בארגון פעילות הממוקדת בנושא המודעות לבריאות. השנה, בעצה אחת עם חברת פרואקטיב, בחרנו סל פעילויות חווייתיות שכלל: אופני כושר שבאמצעותם מכינים שייק בריאות, עמדות משחקים אינטראקטיביים ופעילויות ספורט רבות משתתפים.

"בנוסף, הענקנו לעובדים ייעוץ אגרונומי אישי באמצעות יועצים מטעם חברת פרואקטיב שהסתובבו בין עמדות העבודה, וסיפקו לעובדים טיפים והסברים בנושא ישיבה נכונה ומניעת עומסים מצטברים הנגרמים מישיבה ממושכת.

"את החלק המפנק מילאו מעסים מקצועיים, שעברו בין עמדות העבודה, והעניקו לכל עובדת ועובד עיסוי מפנק לשחרור הגב והכתפיים".

למה בחרתם דווקא פעילות מהסוג הזה?

"היינו מעוניינים בפעילות שתשלב מצד אחד פן אקטיבי שיגרום לעובדים לזוז קצת מהכיסאות, ומצד שני תכלול פן חווייתי ומהנה שיתרום לגיבוש הצוותים".

לאילו תוצאות ציפיתם?

"ציפינו להגביר את מודעות העובדים לחשיבות התזונה המאוזנת, הפעילות הגופנית והשמירה על אורח חיים בריא ומיטיב".

אילו תועלות הפקתם מפעילויות אלה?

"התועלת המרכזית שהפקנו היא הסיוע בהעברת המסר של שמירה על הרגלי חיים בריאים ומאוזנים. אנחנו מנסים להעלות את הנושא בארגון ולהאירו בכל פעם מזווית אחרת.

"לשם כך אנחנו מקיימים קבוצות ספורט במגוון תחומים, לרבות שיעורי פילטיס וזומבה שמועברים במפעל. כמו כן, אנחנו מקיימים בדיקות סקר תקופתיות לעובדים, סדנה להפסקת עישון, הרצאות בנושאי תזונה, שינוי תפריט בחדר האוכל ועוד. כל פעילות כזו עוזרת מאד להפנמת מסרי הבריאות ושמירה על אורח חיים בריא, לעובדים".

מהן המסקנות שהגעתם אליהן בעקבות פעילויות אלה עם חברת פרוקטיב?

"לאור הצלחת שיתוף הפעולה עם חברת פרואקטיב, הגענו למסקנה שעלינו להמשיך ולשלב בארגון עוד ועוד פעילויות חווייתיות בנושא אורח חיים בריא.

"בעזרת פעילויות אלו המסר עובר לעובדים בצורה טבעית ומוחשית, והופך לחלק בלתי נפרד מכל פעילותנו למען רווחתם ושלמותם הפיסית והנפשית".

תארי בבקשה את תגובות העובדים בעקבות הפעילויות שביצעתם 

"תגובות העובדים היו חיוביות ביותר. מגוון הפעילויות העשיר איפשר לכל עובד למצוא את הפעילות שמתאימה לו. העובדים נהנו הן מההתנסות, הן מהידע שרכשו והן מהיחס המקצועי והאישי שקיבלו מהצוות של פרואקטיב".

מה חשוב לך לציין לגבי פעילות אלה, שיוכל לסייע לארגונים אחרים?

"חשוב לציין, כי אם רוצים לשנות תפיסה ולהטמיע הרגלים בריאים בארגון, חיוני להמשיך ולקיים פעילויות מסוגים אלו לאורך כל השנה. לפנות להן את הזמן והמקום ולעודד את העובדים להשתתף בהן.

"על מנת להשיג את המטרה, חשוב לבחור בחברה מנוסה ומקצועית כמו פרואקטיב, שתשכיל להתאים ולבחור את הפעילויות השונות בהתאם לגודל הארגון ולאופי העבודה והעובדים".

ליצירת קשר עם חברת פרואקטיב, ניתן להתקשר אל אורן פפו:
טלפון במשרד : 077-5256034
טלפון נייד: 054-5629460

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה