כיצד להפוך למנהל משאבי אנוש מצוין

כיצד להפוך למנהל משאבי אנוש מצוין

ממש כפי שמורה אחראי לשיפור הסטנדרטים של מוסד אקדמי, כך למנהל משאבי אנוש יש את אותה אחריות לסייע לחברה או לארגון בו הוא עובד, להיות על המסלול הנכון

שיתוף
מנהלי משאבי אנוש

מנהלי משאבי אנוש

ארגון דורש עמוד שדרה חזק המציג גאווה וביטחון, ומנהל משאבי האנוש פועל בין היתר, על מנת לבסס את עמוד השדרה הזה. זוהי אחת הסיבות שחברות וארגונים רואים בתפקיד מנהל משאבי האנוש, כאחד התפקידים החשובים ביותר בחברה. 
כדי לשגשג למקום של מנהל משאבי האנוש מצוין, עליך לכלול כמה תכונות מהותיות:

יכולת לבצע סדרי עדיפויות

מנהל משאבי אנוש מוביל נדרש ליכולת להבחין בין סדרי העדיפויות באופן כזה שיתרמו לחברה ככל האפשר. אם בין המשימות שלו למשל, גיוס מנהלים למספר פרויקטים, על מנהל משאבי האנוש לדעת על פי צרכי החברה, איזה פרויקט הוא חיוני ביותר, זה שיציב את החברה במקום הטוב ביותר, ובהתאם לכך לתת עדיפות לגיוס מנהל לפרויקט הזה. אם החברה עומדת בפני מיזוג, על מנהל משאבי האנוש לדעת לתת את כל כולו ומרצו לעניין הזה ולנסות להאציל סמכויות על עובדיו, בנושאים משאבי האנוש השוטפים האחרים.

יכולת זיהוי

היכולת לזהות מי האדם שמולך, היא תכונה מנדטורית אצל מנהל משאבי אנוש. מועמדים לתפקיד וכן עובדים קיימים, לא תמיד ישרים לחלוטין לגביי כוונותיהם, מידת הידע שלהם והניסיון התעסוקתי. מנהל משאבי אנוש טוב צריך לדעת לקרוא בין השורות. עליו לדעת לזהות את המימיקה המשתנה ואת שפת הגוף, ולהצליח לזהות סימנים מטרידים של חוסר כנות, הן אצל מועמדים לתפקיד והן אצל עובדים בחברה.

מיומנויות תקשורת מעולות

מנהל משאבי אנוש צריך לחלוק רעיונות כל זמן. עליו להעביר את המחשבות האסטרטגיות והעסקיות של החברה לעובדים, כך שהם יבינו את המטרות החשובות לתקופה הקרובה. מנהל משאבי אנוש בעל שפה תמציתית ולקונית, יתקשה להעביר את המסרים הללו כראוי. השיתוף של חזון החברה בצורה היעילה ביותר, תאפשר למנהלים ולעובדים לפעול בהתאם לכך. בנוסף, מנהלי משאבי אנוש מעבירים הדרכות, מראיינים לתפקידים חיוניים, בוחנים מועמדים לתפקידים, אם אין להם את מיומנויות התקשורת הטובות ביותר, הם לא יצליחו להגיע למקומות הגבוהים.

יושר וצניעות

מחלקת משאבי האנוש היא איבר חיוני עבור כל ארגון. המשמעות היא כי היעילות של מנהל משאבי האנוש, תשפיע על כל ההתנהלות של החברה. מנהל משאבי אנוש ישר וצנוע, ישמור על התדמית והיושר המקצועי של החברה בה הוא עובד. גם עבור העובדים זה ערך חשוב ביותר. עובדים מכבדים מנהיגים בעלי אינטגריטי פנימי, שקיפות ומדיניות של יושרה ופתיחות.

יכולת להניע

מנהלי משאבי אנוש צריכים להניע את העובדים שלהם כל הזמן. הם חייבים להיות בעלי יכולת לעורר את עובדיהם, כך שישיגו את המטרות והיעדים שנקבעו עבורם. לדעת מה מניע כל אחד מהעובדים וכיצד לפעול כך שההנעה תצליח, זה לא אתגר פשוט. אך מנהל משאבי אנוש מצוין, ידע לעשות זאת.

סקרנות ורצון ללמוד

סקרנות היא תכונה מהותית אצל מנהל משאבי אנוש טוב. על מנהל משאבי האנוש ללמוד ולהתפתח כל הזמן. ללמוד את צרכי השוק, את התאמת העובדים לצרכי החברה המשתנים, ללמוד את הצרכים המשתנים של העובדים, את המוטיבציה שלהם. ללמוד תוכנות ניהול משאבי אנוש חדשות וללכת לסדנאות פיתוח מנהלים ככל האפשר. מנהל משאבי אנוש שאינו סקרן ובעל רצון ללמוד ולהתפתח, ככל הנראה יישאר מאחור. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה