מי מוביל את מסע הלמידה: איך העצמת הלומד משפרת את האפקטיביות של...

מי מוביל את מסע הלמידה: איך העצמת הלומד משפרת את האפקטיביות של תהליך הלמידה

נעמי מלכה, אמדוקס: "האתגר המרכזי הוא להצליח לעניין לומדים שכבר ראו הכול, ניסו הכול, וכל מידע שהם זקוקים לו ניתן להשגה ברשת"

שיתוף

"למידה מתבצעת מתוך מוטיבציה של הלומד. השאלה הגדולה בארגונים היא, איך ליצור את המוטיבציה. פעם חשבו שהגורם שיכול ליצור מוטיבציה, הוא הכוונה, הנחיה או הוראה מצד המנהל הישיר או הארגון", דברים אלה אומרת נעמי מלכה, מנהלת פיתוח הדרכה בחברת אמדוקס, לקראת הרצאתה: "מי מנהל את מסע הלמידה", בכנס ההדרכה השנתי של HRus, שיערך ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

לדבריה, "המוטיבציה היתה למעשה ההוראה מהארגון אל הלומד. אלא שכיום זה פחות ופחות נכון. ויש לכך כמה סיבות:

1. "סיבה אחת היא שללומד כיום יש הרבה פחות זמן שהוא יכול הקדיש ללמידה לעומת מה שהיה בעבר.
2. "סיבה שנייה היא שהלומד כיום הוא הרבה פחות ממושמע, והארגון יכול הרבה פחות מבעבר, לכפות עליו ללמוד דברים שהוא לא מעוניין ללמוד.
3. "הסיבה השלישית היא שהידע כיום מאוד זמין, וניתן להגיע אליו בדרכים רבות ומגוונות, לאו דווקא באמצעות למידה בארגון".

בהרצאתה בכנס ההדרכה תסביר נעמי מלכה איך ניתן להתמודד עם האתגרים הללו, ואיך נראה ארגון שבו הלומד מנהל את הלמידה שלו בעצמו, הוא זה שאחראי עליה, והוא לא נדרש ללמוד כציות למנהלים מלמעלה.

קונפליקט העשרת החוויה מול קיצוץ עלויות

"אחת הדרכים שארגונים חשבו שתאפשר להם להתמודד עם המוטיבציה ללמידה היא העשרת חווית הלומד", היא מסבירה. "זו היתה אחת האסטרטגיות הרווחות שגרסה, כי אם נייצר חווית למידה עשירה ומלהיבה, באופן שהלומד ייהנה מהתהליך, הדבר יצור את המוטיבציה הנדרשת. אלא שכיום, כשארגונים נדרשים לקצץ יותר ויותר עלויות, ובה בעת ללמד יותר ויותר, מצב כזה אינו ריאלי.

"כולנו חווים כל הזמן תקציבים יורדים. זהו מצב מאוד מוכר בעולם הלמידה. בה בעת, כמויות הידע וקצב השינויים שחלים בו, הם כאלה שמחייבים למידה מתמדת, הדורשת השקעת משאבים. עם הקונפליקט הזה צריכים כיום להתמודד מנהלי הלמידה בכל הארגונים. זהו קונפליקט החוצה תחומים, ענפים ומדינות.

"בהרצאה בכנס ההדרכה אסביר איך אנחנו מתמודדים עם הקונפליקט הזה באמדוקס, מהי התפיסה הניצבת בבסיס מערך הפתרונות היעילים שאנחנו מיישמים, ואראה איך ניתן ליישם את התפיסה הזאת בכל ארגון".

לעניין את הלומדים, בעלי הידע

"האתגר המרכזי הוא להצליח לעניין לומדים שכבר ראו הכול, ניסו הכול, וכל מידע שהם זקוקים לו ניתן להשגה ברשת", היא מסבירה. "בהרצאה יוצגו דוגמאות שימחישו איך ניתן להגביר את מוטיבציית הלומדים, ללמוד את מה שהארגון צריך שהם ידעו.

"כמו כן, בהרצאה נראה כיצד העצמת העובד, והצבתו במרכז התהליך, מהוות מפתח לשיפור חווית הלומד ולשיפור האפקטיביות של מאמץ הלמידה כולו".

תוכלו לפגוש את נעמי מלכה ולשמוע עוד על הנושא, בכנס ההדרכה השנתי של HRus שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה