6 מילים שאנשים חכמים משתמשים בהן

6 מילים שאנשים חכמים משתמשים בהן

אנשים חכמים יודעים להשתמש במילים הנכונות, במיוחד במקומות בהם הם נבחנים על אינטליגנציה ועל הבנת הנושא

שיתוף

כשאתה נמצא בפגישה או בראיון עבודה, מילה בודדת יכולה להצית את החשמל בחדר. היא יכולה לעשות את השינוי בין כישלון להצלחה, היא מציבה אותך על רף מסוים ממנו קשה לעלות או לרדת. לא סתם אומרים ש"אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני."

להלן 6 מילים שאנשים חכמים משתמשים בהן בהצלחה:

אם

המילה "אם" משפרת את השיחה, כאשר מתארים מצב חיובי היפותטי.
ההסכמה האוניברסלית היא שאף אחד לא אוהב לצאת "לא בסדר", במיוחד מול אנשים אחרים. כשאתם בישיבה בחברה והמשפט "אני לא יודע" עולה פעמים רבות במהלך הישיבה, ככל הנראה מדובר בסיעור מוחות או אתגר קשה במיוחד. המילה "אם" יכולה להסיר לחץ ולהקל משמעותית על הדיון.
במקום להיתקל במחסום ה"אני לא יודע", אדם חכם יוכל לשאול "מה היית אומר לו ידעת?" ולהקל על הפתרון. המילה "אם" מאפשרת לנשאל לחשוב בצורה היפותטית חיובית, מסירה ממנו את הלחץ לדעת את כל התשובות הנכונות, ומספקת לו כיוון מחשבה אחר.

יכול

שימוש במילה "יכול" במקום המילה "צריך" מבצעת דבר דומה.
דוגמה טובה לכך מגיעה ממחקר שנעשה בשנת 1987, בו החוקרים נתנו למשתתפים במחקר, מבחר של חפצים אקראיים, כולל גומייה. חלקם התבקשו לחשוב על מה האובייקטים היו, בעוד לאחרים נאמרו לחשוב על מה האובייקטים יכלו להיות. לאחר מכן, נתבקשו המשתתפים למחוק זימן מבלי להשתמש במחק. האנשים שנשאלו מה האובייקטים יכלו להיות, מיהרו להשתמש בגומייה בתור מחר, בניגוד לאלו שראו את האובייקט בדיוק כפי שהוא.
למרות ששתי המילים נשמעות דומות, מחקרים מראים כי המילה "צריך" נוטה לצמצם שדה אחד של חזון ומגבילה תשובות פוטנציאליות, בעוד המילה "יכול" פותחת את דעתך לאפשרויות חדשות.

כן

מחקר הקשור במכירות הראה, כיצד השימוש במילה כן במהלך השיחה, משפיעה על התוצאה של אותה השיחה.
במחקר, אנשי מכירות מכרו כרגיל והצליחו למכור לא רע – ב- 18% מכלל שיחות המכירה. אך כאשר הם הונחו להשתמש 3 פעמים במילה "כן" כבר בשלב מוקדם בשיחת המכירה, לפתע הם הצליחו לסגור 32% מכירות.

יחד

המילה יחד מבצעת שייכות ומגדילה את הרצון לעבוד בצוות. המילה "יחד" אף מסייעת לצוותים להתייעל.
במחקר של אוניברסיטת סטנפורד המשתתפים נתבקשו לפתור תשבצי קשה בכוחות עצמם, אם כי לקבוצה אחת נאמר שהם יעבדו "יחד" על המשימה ויוכלו לקבל טיפ מחבריהם לצוות.
התוצאות עבור המשתתפים ששמעו את המילה "יחד" היו מדהימות. הם עבדו ב- 48% יותר למציאת הפתרונות, הם הצליחו לפתור הרבה יותר מאחרים, הם זכרו יותר את המילים שהיו בתשבץ לאחר מכן, הם ציינו כי הם מרגישים פחות מותשים אחרי המשימה מהאחרים, והם דיווחו כי התשבץ היה מעניין.
המילה "יחד" מייצרת את התחושה כי אתה בעצם חלק ממשהו שגדול ממך בהרבה.

תודה

הכרת תודה לא רק יכולה להפוך את החיים שלך ליותר מאושרים, היא גם מסייעת לך לקדם את הקשרים המקצועיים שלך ואת הקריירה.
במחקר של 70 סטודנטים שספקו עצות לסטודנט צעיר, רק חלק מהסטודנטים הודו לעצתם.
אלו שזכו לתודה, נמצאו בסבירות רבה בהרבה לספק את פרטי הקשר שלהם לאותו סטודנט, להציע לו סיוע בהמשך ולעודד אותו לפנות אליהם.
"אמירת תודה מספקת אות לכך שאתה והמודה תוכלו ליצור מערכת יחסים באיכות גבוהה.
מנה את היתרונות.

יחד עם זאת

צמד המילים "יחד עם זאת" כחלופה למילה "אבל", מציעה לאדם השני אלטרנטיבה שאינה פוסלת את דבריו. בכך, היא מייצרת מעורבות במקום התנגדות.
חשוב על סיטואציה שאיש מהצוות שלך מעלה רעיון שנראה לו יעיל במיוחד לקידום החברה, ולדעתך וכניסיונך כמנהל, הרעיון אינו ישים בפועל. אם תשתמש במילה "אבל" – אבל הרעיון לא יוכל להתקיים בפועל, סביר שתיצור התנגדות ורתיעה אצלו ואולי אף קושי להעלות רעיונות נוספים.
אם תשתמש במילים "יחד עם זאת" לעומת זאת, תוכל להסביר לו בדרך עקיפה מדוע הרעיון הספציפי הזה לא יעבוד, בעוד שהוא רשאי ומוזמן להעלות רעיונות נוספים.
"אני מברך על היוזמה שלך, יחד עם זאת אני סבור כי אולי ניתקל בקשיים ביישום הרעיון.." זה כבר נשמע הרבה יותר טוב וחיובי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה