מה מראיינים צריכים ללבוש לראיונות העבודה?

מה מראיינים צריכים ללבוש לראיונות העבודה?

לא רק מועמדים, גם מגייסים צריכים לבחור את האאוטפיט המושלם לתהליך ראיונות העבודה

שיתוף
לבוש סקסי בעבודה

אנשי הגיוס, כחלק ממערך משאבי האנוש, מייצגים את החברה. הם משמשים כשגרירי החברה מהרגע בו הם מאתרים את המועמד ופונים אליו, דרך ראיונות העבודה ועד לרגע בו הם מבשרים לו את ההחלטה שהתקבלה. לכן, החשיבות בנראות שלהם ובייצוגם, אינה מוטלת בספק.

על אף כי במרבית המקרים הנטיה היא לעסוק במה מועמדים לעבודה צריכים ללבוש וכיצד הם צריכים להיראות כדי להרשים את המראיין, בעידן מונחה מועמדים בו אנו נמצאים כיום, החשיבות במראה הייצוגי של המראיין עשויה אף לעלות על זו של המרואיין.

כך, לאחר שסקרת את קורות החיים של המועמד שלך, ככל הנראה בצעת עמו ראיון טלפוני וקצר ותיאמתם מועד לפגישה, זה הזמן להחליט ולבחור מה תלבש לראיון, וחשוב לזכור: המועמד רואה בך אדם מייצג וככזה, מה שאתה לובש ינחה אותו מה עליו ללבוש בהמשך במידה ויתקבל למשרה.

זה יהיה אך נחמד לחשוב שאנו חיים בעולם שבו אנשים לא שופטים על פי המראה ומתעלמים ממנו לחלוטין, אבל הם לא. ולכן, עליך לתת לעצמך את הסיכוי הטוב ביותר להרשים את המועמדים שלך במהלך הראיון, וכחלק מכך, להתלבש ולטפח את עצמך בהתאם.

מה מראיינים צריכים ללבוש בשנת 2019?

ראשית – בצע תכנון מראש

חשוב שתספק לעצמך מספיק זמן לבחור את התלבושת שלך מראש, להתאים את הבגדים ולבחור את האאוטפיט הטוב ביותר שייצג את החברה. אם לדוגמה, מדובר בחברת הייטק קלילה המעודדת את העובדים להגיע בג'ינס ובלבוש קליל ונוח, אין שום סיבה והיגיון שתתהדר בחליפה ועניבה לראיון העבודה – זה יעביר מסר לא הגיוני ומבולבל למועמד שלך, ולכן מומלץ במקרה כזה שתלבש ג'ינס וטישרט. לעומת זאת, במידה והחברה מכתיבה קוד לבוש ייצוגי של חליפה, עניבה, ולנשים מראה מחויט בהתאם, זה בדיוק המקום להתלבש כך, גם בראיונות העבודה.

תמיד הקפד לבדוק את הבגדים יום קודם לכן, לפני סדרת ראיונות, כדי שלא תגלה כפתור רופף או חסר, כתם על החולצה או מכנסיים לא מגוהצים בבוקר הראיונות, כשכבר לא יהיה לך הרבה מה לעשות בעניין.

הכנת התלבושת מבעוד מועד תאפשר לך להירגע ביום הראיונות ולהתמקד בתהליך הראיון מבלי לחשוב על איך אתה צריך להתלבש ואיזו חולצה ועניבה כדאי לבחור.

הבט לתוך החברה

תמיד הבט לתוך החברה, בחר מנהלים שנראים לך מייצגים ומתלבשים באופן רהוט, ונסה להתלבש בדומה להם. הבחירות צריכות להיות דומות לאותן בחירות של המנהל המהווה עבורך מודל לחיקוי מבחינה ייצוגית – הן בבחירת הצבעים, הבדים, אורכי הבגד וכד'. בסביבות ארגוניות מסורתיות, יש לבחור בלבוש מסורתי, בסביבות חופשיות יותר, במראה קז'ואל ונוח, כך או כך, הקפד שלא לחרוג או לבלוט במראך ולא לתפוס את תשומת הלב של המועמד שלך באמצעות בגדים שאתה לובש.

בחר/י בגדים נוחים

דיונים רבים נעשו באשר לעקבים במקום העבודה. כאשה, אל תתאמצי ללבוש נעלי עקב אם הן אינן נוחות לך. הדבר האחרון שאת רוצה להתמודד איתו הם כאבי גב ורגליים כתוצאה של נעליים לא נוחות. לא משנה איזה בגדים אתם בוחרים ללבוש – חשוב שהם יהיו נוחים לכם, לא מגרדים, לא לוחצים ולא מרושלים. יום ראיונות הוא יום לחוץ ועמוס מטבעו, וחשוב שיהיה לכם נוח.

גווני את הצבעים, התכשיטים והאיפור

מראה מאופק הוא תמיד הגישה הטובה ביותר כשמדובר בראיון עבודה בשנת 2019 ובכלל, המראה שלך לא צריך ואסור שיסיח את המועמדים במהלך הראיון. עם זאת, חשוב לגוון ולהוסיף למראה תכשיטים ואיפור, לסדר את השיער ולהיראות במיטבך, כך גם תשדרי ביטחון עצמי וייצוגיות במהלך היום הזה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה