מה חשוב לברר עם העובדים במסלול קידום הקריירה?

מה חשוב לברר עם העובדים במסלול קידום הקריירה?

כיצד לסייע לעובד בבחירת מסלול הקריירה שלו

שיתוף
גיוס מועמד לתפקיד זוטר

גיוס מועמד לתפקיד זוטר

כלל הפעולות שלנו בחיים מורכבות מסדרה של סדרי עדיפויות. כמעט לכל פעולה שאנו מבצעים בכל יום אנו נותנים עדיפות, כאשר הגדרת עדיפות מסוימת היא מכוונת ומובנת.

כמה מסדרי העדיפויות הם תת הכרתיים ופועלים כמעט ברקע. לדוגמה, כאשר אתה נשאר קצת יותר זמן במשרד שלך כדי לסיים משימה, אתה מקצה עדיפות למשימה הנוכחית שלך על פני הצורך שלך להגיע הביתה יותר מהר.

הקדימות נכנסת לשחק בצורה גדולה בקריירה שלנו, זה נושא שראוי להתייחסות גם אצל העובדים. בעת בחינת קידום קריירה של עובד, חשוב לבחון את מיפוי סדרי העדיפויות שלו בתוך הערכים האישיים. כך, לדוגמה, ישנם עובדים שלא יסכימו לבצע רילוקיישן למדינה אחרת כדי לקבל תפקיד ניהולי, וכאלו שלא יהיו מוכנים לנסוע מידי יום 60 דקות בכביש כדי לנהל סניף בעיר מרוחקת.

כשמציעים מסלולי קריירה וקידום לעובדים, חשוב לעבור איתם היטב על סדרי העדיפויות שלהם ולנסות להבין יחד היכן עובר הגבול שלהם ובאילו תנאים הם "לא ישרדו את התפקיד" ויוותרו על הקידום. חשוב להבין כי משרתו של העובד חייבת להתאים את עצמה לפילוסופיית החיים האישית שלו. זו הדרך היחידה בה הוא ישגשג ויצליח.

עובדים מסוימים בתהליך קידום מגלים שהם לא יהיו מוכנים לעבוד 10 שעות ביום כדי להצליח בתפקיד הבכיר. הם מעדיפים לשמור על איזון בין העבודה וחיי הבית ולא ליפול למלכודת "מירוץ העכברים", גם כשהקידום כולל תוספת שכר משמעותית ותנאים אידאליים. עובדים אחרים לעומת זאת, יהיו מוכנים למתוח את הגבולות ככל הנדרש כדי לזכות בקידום המיוחל. חשוב להבין עם העובד עד כמה הוא מוכן ללכת ולהתגמש כדי להתאים לדרישות התפקיד.

לכן, חשוב באמת להבין את סדר העדיפויות של העובד ככל שהוא מתקרב לשינוי קריירה, ובמקביל לנסות להעריך יחד איתו את יתרונות התפקיד הנוכחי שלו כדי להגיע להכרעה. הבנת מה שחשוב ביותר עבור העובד היא המפתח בהצלחה בקידום הקריירה שלו.

להלן מספר טיפים שיסייעו בהבנת סדרי העדיפויות של העובד במסלול קידום הקריירה שלו:

כאשר העובד חושב על סדרי העדיפויות שלו, נסו לקחת את הדברים לקיצוניות שלהם ולראות אם העובד עדיין מרגיש באותה התלהבות ונכונות לתפקיד הבכיר. דוגמה של מרחק הנסיעה היא דרך מושלמת לבחון זאת.

כאשר העובד מעדיף דרך אחת של התקדמות על פני אחרת, שאלו אותו למה ונסו להבין את התשובה יחד איתו. כיצד הבחירה שלו במסלול מסוים מתיישרת עם פילוסופיית החיים שלו.

לדוגמה, אם הוא בוחר להתקדם לתפקיד סמנכ"ל שיווק במקום לתפקיד של סמנכ"ל מכירות – מדוע הוא בחר בכך? מה היו סדרי העדיפויות שלו בבחירה והאם הבחירה היא אכן הנכונה לו ביותר? האם הבחירה שלו קשורה לאתגרים ועניין בתפקיד? או אולי בכלל לעובדים אותם ינהל במסגרת התפקיד, לשעות העבודה ולמיקום המשרה? חשוב להבין את כל אלו בטרם הוא מקודם לתפקיד. אם לדוגמה הבחירה שלו נעשתה בשל שעות העבודה ושעות אלו עשויות להשתנות בעוד מספר חודשים – הכרחי שהוא ייקח זאת בחשבון. ישנם דברים לגבי התפקיד שאתם יודעים והוא לא – חשוב ביותר שהוא יקבל את התמונה המלאה בטרם יקבל החלטה.

חשוב שהעובד יבין את כלל האצבע בבחירת מסלול קריירה שהוא ללכת עם האינסטינקט הראשון שלך, כי, לעתים קרובות זה הכי נכון. עם זאת, יש לבחון את כל ההיבטים המצטרפים לתהליך ולוודא שאכן הכל מתאים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה