שיתוף

כל ארגון מחפש דרכים לבדל את עצמו. ארגונים מתמודדים בשתי זירות מאוד תחרותיות: שוקי היעד שהתחרות עליהם הולכת והופכת קשה יותר ויותר, ושוק העבודה בה מתמודדים הארגונים בתחרות לא פחות קשה, על טלנטים יחודיים בעלי מיומנויות.

מצב זה מאלץ כל ארגון לנסות לבלוט במידה משמעותית ביחס לכל המתחרים, ולהציג ערכים מוספים מהותיים ככל הניתן.  

אין ספק שאסטרטגיה שיווקית, מוצרים מהשורה הראשונה וטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת הם גורמים המבדלים ארגונים זה מזה.

אבל לאורך זמן, ארגון יצליח לבדל את עצמו בשוקי היעד, רק אם יהיו לו הטלנטים המתאימים ביותר. וכדי לגייס את הטלנטים האלה, לקלוט אותם בצורה נכונה ולשמר אותם על פני זמן, חייב כל ארגון לבדל את עצמו גם בשוק העבודה, עם מותג מעסיק מוצלח.

כדי לבנות ולטפח את הבידו בשוק העבודה, וכדי לעודד עובדים להצטרף לארגון ולאחר מכן להשקיע מזמנם ומרצם יש לוודא קודם כל שחווית העובד הינה חיובית וכתוצאה מכך מחוברות העובדים לארגון הינה גבוהה.

חווית העובד חייבת להיות חיובית באופן שיצור לכל עובד תמריץ להשקיע את המאמצים הנדרשים בעבודה עצמה ובלמידה מתמשכת.  

ארגונים שאינם דואגים לחווית עובד חיובית חווים בדרך כלל קשיים בגיוס עובדים ובה בעת חווים קשיים בשימור העובדים שכן גוייסו.

העלויות הכרוכות באיתור, מיון וגיוס של עובד במדינות מערביות, מגיעות כיום לכ-150% משכרו השנתי של אותו עובד.

לכן, ליכולתו של ארגון לשמר עובדים בעלי ערך ולגרום להם לחוש מחוברים לארגון יש השפעה משמעותית על התוצאות העסקיות של החברות.

יש כמה דרכים בהן ניתן להעניק לעובדים חווית עבודה חיובית. אחת מהן היא להציע לעובדים תוכנית הכשרה ופיתוח שתסייע להם רבות בהמשך הקריירה שלהם, גם אם יעבדו בארגונים אחרים. מדובר בבניית תוכנית פיתוח ארוכת טווח, ביחד עם העובד, לגבי הכיוונים שאליהם הוא רוצה להתפתח.

כדי לבנות את תוכנית ההכשרה והפיתוח יש לבחון כל שלב שלה ביחד עם העובד, לרבות נקודות החוזק והתורפה שהפגין העובד עד למועד בניית תוכנית הקידום.

במקביל יש לבחון את מסלול ההתקדמות המיועד של העובד במהלך השנים הקרובות, לרבות קורסים והכשרות וכן התווית מפת דרכים לקידומו של העובד בארגון.

התפתחות מקצועית היא חשובה מאוד לעובדים, בעיקר לעובדים צעירים בני דורות המילניום וה-Z. כל שלב שהעובד מתקדם בהתפתחותו המקצועית ובשיפור המיומנויות שרכש, הופך אותו ליותר ויותר בר העסקה, כלומר לבעל ביקוש גבוה יותר בשוק העבודה.

מרכיב נוסף שיש לו השפעה גדולה מאוד על חווית העובד הוא יחס הוגן, הגון ונאות מצד המנהל הישיר. במחקרים שנערכו בארה"ב נמצא, כי יחס לא הוגן ולא נאות מצד המנהל הישיר הוא אחד הגורמים המרכזיים לנטישת עובדים את הארגון.

למעשה, מערכת היחסים בין העובד לממונה הישיר שלו מהווה את הבסיס לכל חווית העובד והיא נמנית עם המרכיבים היותר מהותיים בהחלטתו של העובד האם להשאר בארגון או לעזוב.

עוד מצאו החוקרים, כי מנהלים שמגלים אכפתיות כלפי העובדים שלהם, מהווים מרכיב מפתח למידת המחוברות, המחוייבות והנאמנות של העובדים לארגון.

עוד על חווית עובד תוכלו לשמוע ביריד משאבי אנוש שיתקיים ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה