מדוע אנו מתקשים להתנתק מהעבודה?

מדוע אנו מתקשים להתנתק מהעבודה?

למה אנחנו נאבקים כדי לנתק את עצמנו מהעבודה

שיתוף
להתנתק מהעבודה

להתנתק מהעבודה

גם כאשר אנשים לא נמצאים בעבודה, לעתים קרובות קשה "להעביר הילוכים" ולהשתחרר ממנה. אפילו בעת חופשה, לרבים מאיתנו יש נטייה לחשוב על העבודה, להיות בקשר עם המשרד ולבדוק את הדוא"ל.

סקר שנערך לאחרונה על ידי Accountemps גילה, כי רוב העובדים האמריקאיים (56%) יוצרים קשר עם המשרד בזמן חופשה. הנתונים משתנים באופן דרסטי בהתאם למיקום הגיאוגרפי, כך למשל: עובדים בדנבר, קליבלנד, מיניאפוליס, פילדלפיה וסולט לייק סיטי פחות בודקים דוא"ל בזמן בחופשה. לעומת זאת, אלו המתגוררים בניו יורק, לוס אנג'לס, מיאמי וסיאטל צפויים להיות בקשר עם המשרד מספר פעמים בשבוע בזמן החופשה. וכמה עובדים, כגון אלו בדאלאס ובנאשוויל, אפילו לא מתכוונים לקחת חופשת קיץ.

מדוע לעובדים קשה להתנתק מהעבודה?

אין להניח כי העובדים נאלצים או חייבים לבדוק אימיילים ולהיות בקשר עם המשרד כאשר הם בחופשה. בהתאם לתפקיד העובד בחברה או העדפתו האישית, יכולות להיות סיבות שונות לכך שהוא לא מתנתק מהעבודה.

עם טכנולוגיה המתקדמת המאפשרת נגישות של 24/7, זה נהיה קשה יותר ויותר עבור עובדים ומנהיגים כאחד להתנתק לחלוטין בזמן שהם מחוץ למשרד. בהתאם לפרויקטים ולעומסי העבודה, חלקם עשויים להרגיש יותר בנוח כאשר שומרים על קשר עם העבודה בזמן החופשה.

מספר העובדים שמדווחים שהם לא יעשו כל עבודה במהלך חופשה הולך ופוחת מדי שנה. ב -2016, רוב העובדים (59%) אמרו שהם אף פעם לא נכנסים לדוא"ל בזמן לחופשה; מספר זה ירד ל -47% ב -2017 ועומד על 44% השנה.

רבים מהעובדים פשוט רוצים להיות ידועים בארגון ככאלו שתמיד שם כדי לתמוך ולעבוד. המנהלים מעודדים זאת פעמים רבות ומוקירים עובדים שזמינים תמיד ואף מקדמים עובדים אלו לתפקידים בכירים בהמשך. הדבר הזה פועל בדיוק להיפך מעידוד על שמירת האיזון בין העבודה והבית – הוא דוחף עובדים להיות מחוברים תמיד לעבודה ולעולם לא להתנתק. בסופו של דבר, העובדים הללו נשחקים, הפרודוקטיביות שלהם יורדת והסיכוי שלהם להתקדם לתפקידים בכירים יורד אף הוא.

מי הכי בסבירות להיכנס ולבדוק דוא"ל במהלך חופשה?

מספרי הדו"ח די עקביים על ידי הדור. על פי הסקר, עובדים בני דור המילניום יבדקו אימיילים של העבודה במהלך החופשה בתדירות הגבוהה ביותר. 31% מבני דור המילניום שנסקרו מתכננים לבדוק לפחות פעם או פעמיים בשבוע את הדוא"ל, לעומת רק 24% מעובדי דור ה- X. רק 15% מעובדי דור הבייבי בום יכנסו לבדוק דוא"ל במהלך החופשה – כך ע"פ הסקר.

וכרבע מבני דור המילניום (24%) מתכננים להיות בקשר עם המשרד כל יום בחופשה, לעומת 18% מדור ה- X, ורק 10% מבייבי בומרס. בקרב העובדים שאינם מתכוונים לבצע צ'ק-אין בכלל, 60% הם בייבי בומרס.

למה בני דור הבייבי בום כל כך מיומנים בניתוק? לאור הניסיון שלהם, הם עשויים לפתח מיומנויות ניהול המסייעות להם לסיים פרויקטים לפני שהם יוצאים מהמשרד – בידיעה כי עמיתיהם יוכלו להתמודד עם הדברים בהיעדרם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה