שיתוף

עובדים רבים שעובדים מביתם כבר כמה חודשים, מסתכלים בחרדה על המתרחש ורואים איך חברה אחרי חברה מפטרת את עובדיה.

על רקע הקשיים הכלכליים אליהם נקלע המשק, אין להתפלא שעובדים רבים כלל לא מעיזים לבקש ממעסיקיהם לעבור הכשרות הנדרשות להם כדי לתגבר את המיומנויות שלהם.

אלא שהכשרות שמתגברות את רמת המיומנויות של העובדים הן בדיוק המרכיב הסודי שארגונים נדרשים לו דווקא בתקופה זו.  

אגף המחקרים של חברת PwC פירסם דו"ח שכותרתו: "כוח העבודה העתידי – 2030" ממנו עולה, כי כ-33% מהעובדים בארה"ב חוששים מכניסת אוטומציה לתחום העיסוק שלהם.

עוד עולה מהדו"ח, כי כ-84% מהעובדים האמריקאים מעוניינים ללמוד מיומנויות חדשות כדי למלא את מה שחסר להם ולהבטיח את מקומם בשוק העבודה העתידי.

לכך יש להוסיף את רמת החרדה בקרב העובדים. חרדה שהתגברה בצורה חדה במהלך החודשים האחרונים כאשר יותר ויותר עובדים נאלצים לצאת (שוב) לחופשות ללא תשלום (חל"ת) ואף מפוטרים.

בימים אלה אין אמנם אפשרות לפתוח כיתות לימוד, סדנאות ושאר פתרונות של למידה פרונטלית. אבל בהחלט יש אפשרות להקים מערך למידה וירטואלי.

יתרה מזאת, עובדים רבים זקוקים להכשרה בנושאים דיגיטליים. יש הרבה מאוד אופציות לתפקידים שלצורך ביצועם נדרשת לעובד הכשרה דיגיטלית.

ואת ההכשרה הזאת ניתן להעביר על ידי פלטפורמות טכנולוגיות באמצעים וירטואליים. מדובר בהכשרה והקניית מיומנויות שיסייעו לעובד להשתלב בשוק העבודה העתידי.

שיטות ההכשרה הווירטואלית הן רבות ומגוונות, וניתן להתאים את השיטה לצרכיו של כל עובד ולסגנון הלמידה המתאים ביותר להעדפותיו.

בנוסף להכנסת פלטפורמות טכנולוגיות שמאפשרות לעובדים מהבית ללמוד בצורה וירטואלית, ארגונים יכולים לשלב שיטות למידה שאינן מסורתיות כדי לייצר פתרונות למידה חברתית – שיתופית. לדוגמה, מערכת שמאפשרת לכמה עובדים ללמוד ביחד.

כאמור, מדובר בלמידה באופן וירטואלי, כאשר כל אחד מהלומדים מתחבר למערכת מביתו.

בה בעת ניתן גם לשלב בארגון מערכות שמאפשרות למנהלי משאבי האנוש לבצע סיעור מוחות כדי למצוא ביחד, פתרונות למידה שמהווים חווית למידה חדשה לחלוטין שאינה דומה ללמידה ולסוגי ההכשרות שעובדים הורגלו בהן.

סוג כזה של מערכת המאפשרת סיעור מוחות בין מנהלי משאבי אנוש ומנהלי למידה, יכול לספק פתרון לבעיה מרכזית נוספת הניצבת בפני מעסיקים רבים, והיא: איך להרחיב את השפעת הלמידה באופן שכל עובד יוכל לפתח את המיומנויות הקריטיות הדרושות לו כדי להמשיך להיות מועסק.

בסיכומו של דבר, בעוד שחברות מסוימות מקצצות כעת בלמידה ובפיתוח העובדים בגלל הצורך להפחית עלויות, יש חברות אחרות שדווקא כעת מנצלות את המצב הנוכחי כדי להגדיל את השקעותיהן בהכשרות ותגבור מיומנויות.

אלה האחרונות צפויות לצאת טוב יותר מהמשבר. ולא מדובר רק בחברות הייטק. יש חברות רבות שלמרות הקשיים הכלכליים מעדיפות לקצץ עלויות אחרות, בעוד שבהכשרות ולמידה הן דווקא משקיעות כעת.

מדובר בהשקעה בשיטות למידה אדפטיביות בהתאמה אישית לכל עובד בארגון כדי להתמקד בנקודות התורפה של העובדים ולחזק אותן, במטרה לאפשר לארגון לצאת מהמשבר טוב יותר מהמתחרים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה