שיתוף

שוב ושוב שומעים על מעסיקים שלא מצליחים למצוא ולגייס עובדים על אף האבטלה העמוקה.

שוב ושוב מאשימים בכל מקום אפשרי את העובדים, על כך שהם מעדיפים לקבל דמי אבטלה ולא ללכת לעבוד.

אבל ארגונים צריכים לשאול את עצמם, אולי דווקא עכשיו זה זמן מצויין (עבור כל מעסיק) לבדוק את מיתוג המעסיק ולברר האם בו טמונה הבעיה.

מותג מעסיק חיובי, חזק, מצליח או מנצח, הוא אחד המושגים היותר נפוצים בתחום משאבי האנוש. בכל פורום דנים בחשיבותו הרבה של מיתוג נכון של המעסיק, ולמרות זאת, היישום בפועל הוא משימה לא פשוטה.

אסטרטגית מותג המעסיק משמשת למעשה מעין אסטרטגיית "גג" שתחתיה ניתן למצוא כמה אסטרטגיות אחרות בהן: חווית העובד, חווית מועמד, העצמת העובד, קליטה מוצלחת של עובד, ועד מרכיבי תמרוץ, תגמול ונושאי רווחה בארגון.

ממחקרים שנערכו בארה"ב עולה, כי חברות שיש להן מותג מעסיק מצליח, מצליחות פי שניים בגיוס מועמדים מצטיינים לעומת חברות שאין להן מותג מעסיק מצליח.

בה בעת, השכר שעובדים מתעקשים עליו בחברות בעלות מותג מעסיק גרוע, הינו גבוה בכ-10% מהשכר שמועמדים דורשים בדרך כלל מחברות בעלות מותג מעסיק טוב.

מותג המעסיק הוא למעשה המוניטין של הארגון כמעסיק. בסופו של דבר, מותג המעסיק הוא מכלול המרכיבים שהארגון מציע לעובדיו בשילוב עם פוטנציאל ההצעות שלו.

לכן, מותג מעסיק מנצח, מסייע רבות בהצלחת גיוס עובדים ובשימורם על פני זמן.

בימים אלא בהם משרות רבות נותרות לעיתים ללא איוש, מנהלי משאבי אנוש מעידים כי לעיתים, לא רק 'רכישת' כישרונות לארגון היא משימה מאתגרת במיוחד, אלא גם גיוס עובדים מהשורה הופכת למשימה כמעט בלתי אפשרית.

לכן גם בתקופה זו של משבר ואבטלה, יש עדין חשיבות רבה ביותר לבניית מותג מעסיק מנצח.

כעת נשאלת השאלה איך עושים את זה, כלומר איך בעצם בונים מותג מעסיק מנצח.

הכללים לבניית מותג מעסיק מצויין השתנו מאוד בעשור האחרון. בעוד שבשנות ה-90, הכללים לבניית מוניטין החברה הוכתבו על ידי ההנהלה הבכירה הרי שכיום, הדרך לבנות את מותג המעסיק וההחלטה מה יהיו אבני הבניין שלו, מוכתבת למעשה על ידי העובדים.

הסיבה המרכזית לכך היא תפקיד המפתח שיש לרשתות החברתיות בכל הקשור למיתוג המעסיק.

לכן העובדים הם אלה שמכתיבים את מאפייניו של מותג המעסיק, כפי שהלקוחות של החברה מכתיבים את המוניטין והמותג השיווקי של החברה.

מסקר שערך אתר Glassdoor, המיועד לעובדים ומנהלים עולה, כי כ-70% מהמועמדים הפוטנציאלים אמרו, כי הם סומכים על דיווחיהם של עובדי החברה לגבי מותג המעסיק בחברה בה הם עובדים.

כאמור, ארגונים שמותג המעסיק שלהם הוא מוצלח ומצליח, מקבלים הרבה יותר פניות ממועמדים, וזאת למרות שהשכר הנהוג בהן נמוך יותר.

מסקר שנערך על ידי גלאסדור בקרב עובדים בעולם עולה, כי כמחצית מהעובדים אמרו שבשום פנים ואופן הם לא יסכימו לעבוד בחברה בעלת מותג מעסיק גרוע, גם אם ישלמו להם הרבה יותר.

עוד עולה מהמחקר של גלאסדור, כ-68% ממנהלי משאבי אנוש בחברות בעלות מותג מעסיק גרוע דיווחו על קשיים מהותיים לגייס עובדים במצב הנתון, לעומת ארגונים אחרים שנהנים ממותג מצליח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה