שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

משבר הקורונה הוא משבר לכל דבר ועניין, ואף על פי שהוא חמור מכל משבר שארגונים ומנהלי משאבי אנוש הכירו עד כה, יש לטפל בו כמו במשבר לכל דבר ועניין מול העובדים.

המשבר הינו עובדה קיימת והעובדים שלכם חשים אותו על בשרם בכל יום ויום. יתכן שהם אומרים שהם מרגישים בסדר ואינם רוצים להקשות עליכם, אבל המציאות היא שהם לא מרגישים בסדר.

ומעבר לדאגות האישיות שלהם לבני משפחתם, יש להם גם חששות וחרדות לגבי מקום עבודתם.

כדי להפחית את מידת הלחץ, יש קודם כל לעדכן את כל אחד מהעובדים לגבי כל דבר שקורה ולגבי כל החלטה שמתקבלת, כדי למנוע מצב של אי וודאות.

הסטטוס של העסק עלול להשתנות בכל יום שעובר. יתכן שהוא יציב ויתכן שלא. בכל מקרה, אל תשאירו את העובדים בעלטה.

אם אתם ממשיכים להם את חופשות ללא תשלום (החל"ת), ורוצים לשמר אותם ולא לאבד אותם לטובת ארגון אחר שכבר מחזיר את עובדיו מהחל"ת, עדכנו אותם והסבירו להם מהם הסיכויים שלהם לשוב לעבודה.

אחרת הם עלולים לקבל את הצעת העבודה הראשונה שתגיע, למרות שאתם משוכנעים שהם ממתינים ושהם יחזרו אליכם ברגע שהארגון יהיה מסוגל לקלוט אותם בחזרה.

גם אם המצב גרוע ויש חשש לפיטורים, עדכנו אותם בכך. משום שאם בסופו של דבר תפטרו אותם, לאחר שהם המתינו בסבלנות לחזרה לעבודה, תגרם פגיעה קשה למותג המעסיק.

למרות שבשלב זה העתיד נראה קודר, בסופו של דבר העולם יחזור למסלולו ולא תוכלו לגייס אותם שוב.

יתר על כן, אם מותג המעסיק יפגע, הארגון עלול להיתקל בקשיים בגיוס טלנטים חדשים.

ידיעה תמיד עדיפה על מצב של אי וודאות. ואם אינכם יודעים מה צופן העתיד הקרוב, הסבירו שלא ידוע מה יקרה. מה שחשוב הוא להיות כנים עם כל עובד.

באשר לעבודה מהבית, אף על פי שהתקופה הנוכחית מהווה מעין ניסוי מעבדה מאסיבי לכל נושא העבודה מהבית, זכרו שהתנאים בתקופה זו אינם אידאלים לסיטואציה זו.

בעיקר משום שהילדים של העובדים שלכם נמצאים בבית, וחלקם יהיה בבית גם לאחר חזרתם של הילדים הקטנים למסגרות.

במצב רגיל של עבודה מהבית, כל הילדים נמצאים במסגרות, ההורים של העובדים שלכם (הסבים והסבתות) פנויים לעזור והעולם לא נראה כל כך קודר ומאיים כפי שהוא כעת.

ולבסוף, ודאו שהם מודעים לזכויותיהם: שהם יודעים כמה ימי אבטלה מגיעים להם כל עוד הם בחופשה ללא תשלום;

שהם יודעים שאם בשלב כלשהו במהלך התקופה הם היו חולים בקורונה, מגיע להם פיצוי מהביטוח הלאומי;

ושהם יודעים איך לקבל אותו, לרבות טיפול בטפסים המתאימים שמאפשרים להם לקבל את הפיצוי.

ואם הם היו בבידוד בשל מפגש עם חולה מאומת, ודאו שהם מקבלים את ימי המחלה המגיעים להם.

בשורה התחתונה, ודאות רבה ככל האפשר, פיזור העננים והקטנה למינימום את חוסר המידע לעובדים לגבי המצב, ישפר את מותג המעסיק שלכם ויסייע לכם לשמר את העובדים הטובים שלכם למרות התקופה המעיקה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה