שיתוף

יצירתיות דרושה לכמעט כל ארגון, בכמעט כל תחום ובכמעט כל התפקידים והמשרות בארגון. יצירתיות היא הבסיס האיתן ליכולתם את העובדים (בעלי תכונת היצירתיות) לאתר הזדמנויות פז עבור הארגון ולנצל הזדמנויות אלה לטובת הארגון.

ממחקר שנערך על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי יותר מ-16.5 אלף עובדים העידו כי במקום העבודה שלהם נדיר מאוד למצוא שלושה גורמים שנחשבים לעמודי התווך של טיפוח היצירתיות במקום העבודה:

1 ציפיות המנהלים מעצמם לגלות חדשנות ויצירתיות בעבודה.

2 מספיק זמן במהלך יום העבודה שמוקדש ליצירתיות ופיתוחה.

3 חופש ועידוד ללקיחת סיכונים הנדרשים לעובדים כדי לפתח את היצירתיות שלהם ולהביאה לידי ביטוי.

כאשר שלושה מרכיבים אלה חסרים, נוצר מצב בארגונים בו חסר הערך המוסף הנובע מיצירתיות העובדים ומהחופש שלהם להיות יצירתיים.

ארגונים חייבים להבין את ערכה של היצירתיות ואת תרומתה לעסקי הארגון. תרבות ארגונית שמעודדת יצירתיות היא כזו שבמסגרתה המנהלים מגדירים את היצירתיות כאחת מדרישות התפקיד ומצפים לכך מעובדיהם. מצב כזה יסייע לעובדים לפתח את כישורי החדשנות שלהם.

בשלב הראשון יש להסיר את המחסומים שמונעים מעבודים להיות יצירתיים על ידי כך שמאפשרים להם את הזמן ואת החופש להיות יצירתיים. בכך למעשה יוצרים אווירה המניחה את היסודות לחדשנות.

בשלב השני יש ליצור חוויות עובדים המעודדות את העובדים לנצל את ההזדמנות להיות יצירתיים, לטובת הארגון.

מהמחקר של גאלופ עולה, כי יש קשר ישיר בין מחוברות עובדים למקום העבודה לבין יצירתיות. כמו כן יש קשר הדוק בין חדשנות בארגון לבין נתחי השוק של החברה ויכולתה להתחרות.

עוד עולה מהמחקר של גאלופ, כי כ-29% בלבד מהעובדים (פחות משליש) השיבו כי הם 'מסכימים מאוד' עם הקביעה כי הם צפויים להיות יצירתיים או לחשוב על דרכים חדשות לעשות דברים בעבודה.

אחת המסקנות אליהן הגיעו החוקרים היא, כי בעוד שכל עובד מסוגל למצוא דרכים חדשות לסייע לחברה להצליח, העובדים לא נוטים להשקיע מאמץ רב ביצירתיות אלא אם כן היצירתיות נדרשת מהם במפורש.

לכן, בכל פעם שלעובדים יש רעיון איך לפתח שיטה או דרך טובה יותר לעשות את העבודה שלהם, או לפתח מוצרים או שירותים שיש להם ביקוש בשוק, חשוב מאוד לתת לכך הכרה והוקרה פומביות.

מנהלים צריכים להבהיר לעובדיהם כי התבוננות, חשיבה, ויצירת קשרים, תוך כדי יצירתיות בסיסית, הם חלק בלתי נפרד מתפקידו של כל עובד ומהווים את הבסיס להתפתחות הביצועים ולהתפתחות המקצועית שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה