כיצד להתמודד עם טעויות שעשיתם בעבודה

כיצד להתמודד עם טעויות שעשיתם בעבודה

אם יש לכם ספק שמישהו מאיתנו מושלם, הרי שראוי לזנוח את המחשבה הזו. אף אחד לא מושלם וכולנו עושים טעויות. לעיתים טעויות גדולות עם השלכות מאסיביות ולעיתים טעויות קטנות ובסיסיות

שיתוף

באווירת הלחץ מריבוי המשימות, חוסר הזמן והרצון לסיים את העבודה ולהגיע הביתה בשעה נורמלית, לעיתים אנחנו יכולים לעשות טעויות שנובעות מחוסר ריכוז, כגון: הזמנה לא נכונה של מוצרים, עדכון מוטעה של הזמנת לקוח, כתיבת קוד שגוי בתכנה, שליחת מייל לגורם לא נכון, וכד'. לעיתים מתוך אותה תחושת לחץ הטעויות שלנו הופכות אישיות, ללא כוונה ואנחנו עשויים לדבר בצורה לא יפה ולפגוע באנשים אחרים.

ישנם כמה דברים בסיסיים שיסייעו לכם להתמודד עם טעויות שעשיתם בעבודה, ללא קשר לסוג ועוצמת הטעות:

התנצלות

אנשים מסוימים מתקשים להתנצל על מעשיהם וחבל. התנצלות לא מציגה חולשה כי אם להפך, אדם שיודע להתנצל על מעשיו הוא אדם שיודע לקחת אחריות עליהם, ובכך הוא מציב את עצמו כגורם אנושי וסמכותי. אין זה משנה מה הטעות והאם היא פגעה באדם כלשהו, החשוב ביותר הוא לדעת להתנצל על הטעות ולקחת אחריות עליה. חרטה כנה על מעשיך, במיוחד כאשר פגעת במישהו, לרב מתקבלת באמפתיה ובסלחנות הרצויה.

תיקון הטעות

לאחר ההתנצלות מגיע השלב של תיקון הטעות. במקרה הזה יש לפעול כהלכה ובאופן מידי, ולא להמתין למועד מאוחר יותר על מנת לתקן את העוולה. אם בצעתם טעות טכנית כלשהי, רצוי לתקן אותה מיד ולחסוך את ההשלכות הנלוות שלה שיצרו לכם בלגאן נוסף. מעבר לכך, כאשר אתם מתנצלים ופועלים מיד לתיקון הטעות, אתם מגלים אחריות והצד השני מבחין בכך ומעריך אתכם יותר.

פיצוי

טעות שגרמה נזק או תחושה לא נעימה ללקוח או קולגה בחברה, לרב מצריכה פיצוי על מנת ליישר את ההדורים ולגרום לצד השני להרגיש טוב ונוח יותר ולרצות להמשיך לעבוד איתכם. לקוח שיודע שיקבל פיצוי מחברה שעשתה טעות, ישאף להמשיך ולעבוד איתה כיוון שידע שגם במקרה של טעות נוספת, הוא יפוצה. הפיצוי צריך להיות בהתאם לסדר גודל הטעות שנעשתה. אם למשל חייבתם את הלקוח בטעות פעם נוספת ולא הבחנתם בכך עד שיידע אתכם בחודש העוקב, אחרי שהחיוב צבר ריבית או יצר לו אי נוחות בחשבון, לכן רצוי לפצותו בסכום כסף מסוים בהנחה או במוצר נוסף במתנה. אם מדובר בחבר לצוות שעבד איתכם על פרויקט ממושך ושכחתם להזכיר את שמו בדברי ההערכה, אפשר לפצותו במייל נוסף שישלח לכל עובדי החברה בו יוזכרו שמו ותרומתו בפרויקט. אין זה משנה מה יהיה תוכן הפיצוי, העיקר שהוא אכן יפצה בצורה הולמת את הנפגע מהטעות.

לימוד מטעויות

איינשטיין אמר כי: "אדם שלא טעה מעולם לא ניסה מימיו משהו חדש". אחת ההשלכות החיוביות של טעויות היא היכולת ללמוד מהן ולהשתפר בפעם הבאה. כאמור, אין זה משנה במה קשורה הטעות שלכם, תמיד ניתן לתקן ולנסות להימנע ממנה להבא. זה בעיקר נעשה ע"י יתר תשומת לב וריכוז, במקומות בו אתם נוטים לטעות בהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה