כמה עובדות בסיסיות על הליסינג

כמה עובדות בסיסיות על הליסינג

שיתוף

מהם סוגי הליסינג ואיך ניתן להתאים אותם לארגון – זו שאלה המטרידה לא מעט מנהלי משאבי אנוש שבחברות וארגונים רבים מוצאים את עצמם אחראים גם על תחום זה

ספק אם נותרו חברות או ארגונים שאינם עושים שימוש כיום בשירותי הליסינג, תחום שבמקרים מצטרף גם הוא לתחומי האחריות של מנהל משאבי האנוש.

ליסינג תפעולי הוא הסדר המאפשר שימוש ברכב ללא רכישה. הסדרי ליסינג מאפשרים תשלום חודשי עבור השימוש ברכב, במסגרת חבילת תנאים שנקבעת בין המשתמש לבין חברת הליסינג. בין השאר כוללים תנאים אלו תשלום מלא עבור ביטוח הרכב על ידי החברה, טיפול בתחזוקה השוטפת של הרכב במהלך השנה ובכלל זה טיפולים תקופתיים, כיסוי כל תיקוני הרכב (יש חברות המתנות תשלום תיקונים בהעדר רשלנות וודאית של המשתמש) וכן אפשרות לקבלת רכב חליפי במידה והנוכחי הושבת. עלות הדלק היא על המשתמש.

הסדרי ליסינג מאפשרות שימוש 'נטו' ברכב ופוטרים את הארגון מרוב ההטרדות הכרוכות בתחזוקתו.

הם גם מעלים באופן ניכר את רמת הבטיחות בשימוש, כי בניגוד לרכב אישי בו עלול בעל הרכב לדחות תיקון או טיפול תקופתי בשל העלות הגבוהה של התיקון והחלפים, ברכב ליסינג המשתמש לא יהסס לרגע להכניס את הרכב למוסך, אף בשל התקלה הקטנה ביותר.

הרמה הגבוהה של הבטיחות נשמרת אף בשל האפשרות להחליף את הרכב בחדש יותר כעבור שנה או שנתיים, בהתאם לתנאים עם החברה המשכירה.

כיצד בוחרים חברת ליסינג?

מנהל משאבי אנוש בארגון עשוי להתלבט כיצד לבחור חברת ליסינג. הדילמה בדרך כלל היא בין חברה גדולה המציעה מגוון שירותים רחב בעלות גבוהה יותר, לבין חברה קטנה יותר המציע לעיתים את אותה עסקה בעלות נמוכה יותר.
המומחים קובעים כי לארגון גדול כדאי בדרך כלל להתקשר עם חברה גדולה שמסוגלת להציע רמת שירות גבוהה יותר ובהתרעה קצרה. כזו שתהיה מסוגלת, למשל, לפתור במהירות גם בעיה של מנכ"ל החברה, שבדיוק ביום עמוס פגישות התגלו ברכבו ליקויים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה