כישלון הוא לא אופציה!

כישלון הוא לא אופציה!

מה ההבדל בין מנהל ששונא להיכשל לבין מנהל שכלל לא תופש את הכישלון כאופציה? קבלו את ארבעת השלבים בדרך להצלחה המיוחלת

שיתוף
ניהול

אף אחד לא אוהב להפסיד אבל יש מעט מאוד אנשים שלא מוכנים להפסיד. מה שמאפשר לאותם מנהלים / מנהיגים שאינם מוכנים להכיר בכישלון כאופציה, זה 4 שלבים בסיסיים, כל כך פשוטים, כל כך מובנים ויחד עם זאת – כל כך אפקטיביים.

  1. יש להציב יעדים גבוהים אבל יחד עם זאת ריאליים וישימים
    אם אדם לא מאמין שהמטרה שהוצבה בפניו היא ראלית ו/או שהיעדים אכן ניתנים ליישום, הוא לא יחתור במלוא הרצינות להשגת המטרה אלא יוותר מראש. במקרה הזה הוא יגיד לעצמו 'טוב, אני אנסה' במקום לומר 'טוב, אני אעשה את זה!'. דבר שני שחשוב להביא בחשבון כאשר מציבים מטרה מנגד הוא שהמטרה חייבת לעורר השראה. לרדת 10 ק"ג זו אולי מטרה ריאלית אבל היא לא מעוררת השראה. לרזות ולהראות מיליון דולר – זו כבר מטרה ששווה להשיג בכל מחיר. לדרך שבה מגדירים את המטרה יש השפעה, פסיכולוגית וקוגניטיבית, בעלת משמעות אדירה.
     
  2. יש להחליט שהשגת המטרה היא בגדר חובה (must)
    לעולם אל תתחילו פרויקט עם המשפט "אני אנסה". כשאדם אומר שהוא ינסה הוא מראש מותיר מקום לאופציה של אי הצלחה (של כישלון). כשאדם משאיר לעצמו אפשרות לא להצליח הוא לא באמת מחויב למטרה. התנאי להצלחה הוא 100% מחויבות ו-100% אמונה בסיכוי להצליח – מההתחלה ולארוך כל הדרך. יש לחשוב על ההצלחה כאופציה אחת ויחידה ללא פשרות וללא חלופות.
     
  3. יש להתייחס לעיכוב או מכשול כאל 'סימן'
    סיבוכים ותקלות הם אוסף של גורמים שרק מעכבים אתכם בדרך להשגת המטרה. הם יכשילו אתכם רק אם תאפשרו להם להכשיל אתכם. יש אנשים שרואים בגורמים אלו כישלונות קטנים mini-failures והם מתייאשים היות שהם מרגישים שהם במסלול של המפסידים. הדרך הנכונה להתייחס לבעיות, תקלות ועיכובים היא כאל 'סימן' שאתם צריכים לעצור, לבחון מחדש את האסטרטגיה שלכם ולראות אלו שינויים והתאמות אתם צריכים לבצע כדי להמשיך הלאה, לפי התוכנית, בחתירה אל המטרה. אל תתייחסו אליהם כאל כישלון וכך לא תיכשלו. 
     
  4. הגדירו את הכישלון כ-failing to take actions
    האמת היא שאין לנו שום השפעה על דברים שמתרחשים סביבנו. הדבר היחיד שנתון להשפעתנו הוא ההתנהגות שלנו והתגובה שלנו למצבים שעליהם אין לנו השפעה. לכן, הכישלון כמו גם ההצלחה הוא בידיים שלנו. כישלון כמו הצלחה לא 'קורה מעצמו' אלא הוא משהו שאנחנו יוצרים. לכן, כשהשליטה היא בידיים שלנו, אם אנחנו נבחר להצליח, זה יקרה.

הכותב הוא גאופרי ג'יימס,  מחבר ספר הניהול: Power Words and Strategies from the World's Top Sales Experts.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה