כיצד דברים שמסיחים את דעתנו למעשה תורמים לפרודוקטיביות

כיצד דברים שמסיחים את דעתנו למעשה תורמים לפרודוקטיביות

מפתיע לגלות שדווקא הדברים שמפריעים לנו בעבודה ומסיחים את דעתנו, עשויים לתרום לפרודוקטיביות שלנו ולהצלחה במשימות

שיתוף
רעש מתון בסביבת העבודה

כמה פעמים קרה לנו שניסינו להתרכז במשימה בעבודה וחוט המחשבה שלנו נקטע ע"י קולגה שלנו במשרד שדיבר בקול רם מידיי בטלפון? כמה פעמים התרחש מצב מוזר בו אנו מתייעצים עם המנהל לגביי הפרויקט והוא משיב לנו בתשובה סרקסטית ומבלבלת? הדברים הללו מתרחשים כל הזמן. אך התגלית המפתיעה היא שלמרות שאנו בטוחים שרעשי הרקע הללו מסיחים את דעתנו ופוגעים בפרודוקטיביות שלנו בעבודה, פעמים רבות הם דווקא תורמות לה באופן מוזר. כמובן שכל אלו מוצעים בהסתייגות ופחות מתאימים לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז.

מנהל סרקסטי

כשהמנהל שלך פונה אליך בטון תקיף שאינו משתמע לשתי פנים, נוזף בך כיוון שלא עמדת במשימה או שאינך מבין מה עליך לעשות, הדבר בדרך כלל מכבה אותך ומנטל את המוטיבציה שלך. לעומת זאת, כאשר המנהל נוזף בך באופן סרקסטי, הדבר יוצר מאמץ קוגניטיבי שעשוי לשפר את עבודתך. המאמץ המורכב בלקלף את שכבות הדברים שאמר, להבין האם המנהל התכוון באמת לנזוף בך, או שאולי הוא ניסה לשדר לך משהו אחר.. כל משחקי המחשבה הללו מרחיבים את התודעה שלך ומאתגרים את מחשבתך, כך שבאופן בלתי מודע אתה מתרגל תחכום ופתרון בעיות. הנזיפה הסרקסטית אינה מכבה אותך כי אם מאתגרת אותך לפתור את הבעיה בצורה הטובה ביותר.

משרד מבולגן

למרות שלכאורה אין דבר מעצבן יותר מלהיכנס לתוך משרד מבולגן, לחזות בערימות הדפים על השולחן, בלוח שעם עמוס תזכורות, פח אשפה מלא, מחשבים מפוזרים בחדר, כבלים של טלפון שנמתחים לאורך הרצפה וכד', ונראה כאילו כל אלו לא תורמים לריכוז שלנו בעבודה, מחקרים מראים דווקא להפך. ככל שסביבת העבודה שלנו מבולגנת יותר, כך נתאמץ בהתאם להישאר מרוכזים במחשב שלנו ובמשימות העומדות לפנינו. בעוד שסביבת עבודה נעימה עשויה לעיתים להאט את קצב העבודה, המראות המבולגנים והפחות נעימים, גורמים לנו להיצמד יותר למחשב ולהתרכז בו.

רעש

רעש בסביבת העבודה שנוצר מאנשים קולניים, צלצולי טלפון, שיחות בין קולגות, מכונת קפה פועלת, מכשיר פקס מצפצף וכד', פעמים רבות מסיחים את דעתנו ומקשים עלינו להתרכז. עם זאת ישנו אפקט חיובי לרעשי הרקע, ככל שהסביבה שלנו רועשת יותר, כך המאמץ המוחי שלנו להתרכז, גובר בהתאם. וככל שגובר המאמץ, המוח שלנו משתכלל ומתפתח.

רכילות

לרכילות במקום העבודה יש היבטים שליליים רבים, היא יכולה להיות מסוכנת ואף להביא לפיטוריו של הרכלן הקבוע. עם זאת, כשמדובר ברכילות חיובית שאינה מזיקה כגון שמועות על רכישת חברה, על מצבה הפיננסי של החברה שהולך ומשתפר, על קידום אפשרי של קולגה לעבודה, כל אלו ידועות כמפיגות מתחים ומשחררות אותנו מלחצים שנוצרים במהלך העבודה.

אמפתיה

מנהל שמגיע לעבודה נסער, לא מרוכז ונראה שעובר עליו משהו לא נעים, נחשב באופן טבעי למסיח את דעתנו. עם זאת יש בו פוטנציאל חיובי. במקרים בהם נגלה אמפתיה כלפי אותו מנהל, ננסה לשוחח איתו והוא אכן ישתף אותנו במה שעובר עליו, האמפתיה שתיווצר אצלינו באופן טבעי, תתרום באופן משמעותי לפרודוקטיביות שלנו. הצורך לסייע למנהל המוטרד ולקחת ממנו סמכויות, יגרום לנו לתחושת אחריות ומחויבות להצליח במשימות שלקחנו על עצמינו ולעבוד בצורה אינטנסיבית על מנת להשלים אותן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה