ירידה של 22% במספר ההרוגים בתאונות עבודה

ירידה של 22% במספר ההרוגים בתאונות עבודה

במחצית הראשונה של 2012 נהרגו 20 בני אדם בתאונות עבודה. בענף הבניה שיעור ההרוגים הנו הגבוה ביותר

שיתוף
משרד התמת

במחצית הראשונה של 2012 חלה ירידה במספר ההרוגים בתאונות עבודה. כך עולה מנתוני מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת. בחצי השנה האחרונה נהרגו 20 עובדים כתוצאה מתאונות עבודה, ביחס לממוצע בחמש השנים האחרונות (2007-2011), שעמד על 25.8 הרוגים. נתון זה מהווה ירידה של 22 אחוזים במספר התאונות הקטלניות. על פי הנתונים, בענף הבניה, הבניה ההנדסית ובמחצבות נהרגו תשעה עובדים, בענף המסחר השירותים נהרגו שני עובדים ובענף התעשייה נהרגו תשעה עובדים.

בעוד שבענף התעשייה לא חל שינוי במספר ההרוגים לעומת השנה שעברה, בענף הבניה והבניה האזרחית חלה ירידה ניכרת. בשנה הקודמת נהרגו בענף הבניה 19 עובדים, ובשנת 2010 נהרגו 12 עובדים.

המגמה הרב שנתית בענף הבניה והבניה ההנדסית, מעידה כי חלה ירידה במספר ההרוגים בתאונות עבודה של 26.2% ביחס לממוצע של חמש השנים בחציון א' של שנת 2011 שעומד על 12.2. הממוצע של כל חמש השנים הוא 11.4 בחציון הראשון של 2012. מכאן שגם נתון זה מעיד על ירידה במספר ההרוגים בענף ב 6.5 אחוזים מהממוצע לתקופה זו.  

המגמה הרב שנתית בענף התעשייה מעידה כי חלה עליה במספר ההרוגים בתאונות עבודה של 12.5 אחוזים ביחס לממוצע של חמש השנים בחציון א' של שנת 2011 שעומד על 8. הממוצע של חמש השנים הוא 8.2 בחציון הראשון של 2012. מכאן שגם נתון זה מעיד על עליה במספר ההרוגים בענף ב 2.5% מהממוצע לתקופה זו.

מרבית התאונות נגרמו בעקבות נפילה מגובה, חמישה נהרגו כתוצאה מפגיעת עצם נע, שלושה עובדים נהרגו כתוצאה מהתמוטטות או קריסה, שלושה עובדים נהרגו מכלי רכב, שלושה עובדים נהרגו כתוצאה מלכידה. לאחר שנתיים של מגמת עליה במספר תאונות העבודה הקטלניות, חלה כאמור הירידה.

נפילה מגובה ממשיכה להיות הסיבה המובילה בשיעור ההרוגים, ולמרות שמדובר על השיעור הנמוך ביותר בעשור האחרון – עדיי מדובר בנתונים גבוהים. בממוצע של חמש השנים האחרונות לא חל שינוי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת, יורם אלעזרי, ציין כי בתקופה בקרובה יוגשו לשר התמ"ת המלצות "ועדת אדם", הוועדה הציבורית לקידום הבטיחות והבריאות התעסוקתית. הוועדה תעסוק במספר היבטים של הנושא, וביניהם החקיקה, הפיקוח, האכיפה וההסדרה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה