בבית או במשרד? מה גורם לאנשים לרצות לעבוד כאן או שם

בבית או במשרד? מה גורם לאנשים לרצות לעבוד כאן או שם

אנשים בסך הכל רוצים סביבת עבודה שתאפשר להם להיות יעילים – וזה יכול להיות גם בבית וגם במשרד

שיתוף
סביבת עבודה משרדית

סביבת עבודה משרדית

בשנה שעברה מריסה מאייר מנכ"ל יאהו ביטלה את האפשרות לעבוד מהבית ועוררה גל תגובות. על פי ליסה רוס, נשיאת תחום משאבי אנוש בחברת המחקר ask.com, על אף הביקורת, מאייר בכיוון הנכון. לפי סקר של אנשים של רוס ושל Harris Interactive, רוב האנשים אומרים שישמחו לעבוד במשרד, בחברתם של אנשים נוספים, ולא בבית – אם וכאשר התנאים לכך יהיו הולמים.

"מה שאנשים רוצים באמת זאת סביבת עבודה שבה הם יכולים להיות הכי יעילים ואפקטיביים," מצוטטת רוס בכתבה ב-Aol Jobs. "הם מרוצים יותר אם הם יודעים שיש להם את האפשרות לעבוד מהבית, אבל רוצים את הטוב שבשני העולמות." בדבריה התייחסה רוס למחקר באוניברסיטת סטנפורד שהראה שבחברות המאפשרות לעובדיהן לעבוד מהבית, יש כוח עבודה מרוצה יותר ומותאם יותר.

סקר שחברת ask.com ביצעה בקרב העובדים שלה עצמה ניסה למצוא את התשובה לשאלה מה גורם למשרד להיות מקום שאנשים רוצים לעבוד בו. הדבר הראשון שנמצא הוא מה שגורם לאנשים לא להגיע למשרד: התשובה המובילה ברשימה, עם 61%, הייתה חברים לעבודה רעשנים. התשובה השנייה הייתה הידבקות במחלות מחברים לעבודה. בפני הנסקרים הוצגה גם השאלה, "אילו יכולת לעבוד בכל סביבה שהיא, במה הייתה בוחר/ת?" התשובות שלהן ציפו הסוקרים היו דברים גרנדיוזיים כמו עמוד של מכבי אש לירידה בין קומות במהירות, אבל הם גילו שמה שהעובדים רוצים זה לעבוד במשרד שמאפשר להם לעבוד חכם יותר, מקום שבו יוכלו לבצע מעברים בקלות.

חלל משותף וחדרי פגישות

רוס אמרה שעובדים מבקשים סביבה של חלל עבודה משותף, אבל הם רוצים גם שפע של חדרי פגישות כדי שיוכלו לבצע בקלות מעבר לשיחות פרטיות. הם רוצים גם מגוון של חדרי פגישות – גדולים, קטנים, כאלה שיש בהם לוח מחיק, כאלה שיש בהם ציוד לוועידת וידיאו, אחרים שמיועדים לניהול שיחות טלפון.

אחת התלונות הנפוצות ביותר שבהן נתקלו מבצעי הסקר, סיפרה רוס, נגעה לתסכול הקשור במציאת חדר פגישות – שני אנשים בחדר גדול, או מישהו שהשתלט על חדר פגישות רק בשביל שיחת טלפון. רוס ציינה גם שעובדים רוצים שהחברות יעזרו להם לאמץ כלים שיאפשרו להם לעבוד מרחוק ביעילות: חיבור אינטרנט טוב וטלפון קווי שתקשורת טלפונית טובה יותר.

"ככל שהחברה האנושית ובני האדם מתפתחים, כך גם חברות צריכות להתפתח," אמרה רוס. "עלינו להבין את צרכיהם של העובדים, ולשדך את הצרכים הללו עם התרבות של החברה ועם מה שהחברה צריכה בסופו של דבר."

הנכם מוזמנים לכנס בריאות עובדים וסביבת עבודה – ללא עלות. לחצו כאן לפרטים

כנס מיזוגים ורכישות בהיבט המשאב האנושי

אין תגובות

השאר תגובה