ח"כ כץ: המחלוקת סביב גמלאות מערכת הביטחון צריכה להיפתר עד סוף החודש

ח"כ כץ: המחלוקת סביב גמלאות מערכת הביטחון צריכה להיפתר עד סוף החודש

אילן לוין, הממונה על השכר באוצר: מי שחושב שמערכת ההצמדה למדד הקיימת היום אינה טובה, שייזהר מהאלטרנטיבה

שיתוף
-הממונה על השכר באוצר, אילן לוין

בימים הקרובים יתכנסו בכירי משרד האוצר ונציגים מהגופים השונים במערכות הביטחון, במטרה לפתור את בעיית המחלוקות הקיימות סביב גמלאות מערכות הביטחון.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ חיים כץ, ציין במהלך דיון מיוחד שנערך היום (יום ב') בוועדה, כי להערכתו "ניתן להגיע להסכמים עד סוף החודש".

בשל עמדות שונות של גופי הביטחון השונים סביב מחלוקת ההצמדה למדד, יתקיימו במקביל דיונים נפרדים עם כל אחד מהגופים (משטרה ושב"ס, צה"ל, מוסד ושב"כ).

"אני לא מצליח להבין מדוע הנושא הזה לא נפתר באופן מיידי: ברור כי המוסד והשב"כ לא מעוניינים בהצמדה למדד אלא לדרגה", אמר ח,כ כץ וציין כי המשטרה כבר הסכימה להצמדה למדד וגם עם הצבא ניתן לסכם.

"מי שחושב שמערכת ההצמדה למדד הקיימת היום אינה טובה, שייזהר מהאלטרנטיבה", ציין בדיון הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין. הממונה הוסיף כי "בדיונים עם ראש הממשלה, סוכם כבר על תשלומים רטרואקטיביים בסך מיליארד ומאה מיליון שקלים, אך נציגי הצבא מסתייגים מהם. ראש אכ"א, יו"ר צוות ומנכ"ל משרד הביטחון צריכים לשבת אתנו מבוקר עד לילה כדי למצוא פתרון לסוגיה".

על כך השיבה אל"מ איריס דנון, ראש מחלקת תקציבי זרועות במשרד הביטחון: "אף אחד מהאוצר לא הזמין אותנו לדיונים. אתם מציעים לנו 20% ממה שאנחנו חושבים שמגיע לנו, אז על מה יש לדבר?". 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. ממשלת ישראל בכלל והאוצר בפרט, כולל אילן לוין שאין לו בעיות הצמדה של שכרו או גמלאתו, איבדו כליל את מעט הבושה שהייתה אמורה להיות בליבם.
    ההתעמרות בגמלאי צה"ל, אלה שהתנדבו ונתנו את מיטב שנותיהם לטובת המדינה, ולעיתים אפילו את בריאותם הגופנית והנפשית, תוך פגיעה גסה בגמלתם לה הם זכאים בדין, ועתה הדרישה מהם להתכופף, לוותר ולמחול על מעט הזכויות שהוקנו להם בחוק, רק כדי לחסוך למדינה עוד ועוד כסף שילך למטרות קואליציוניות שונות, בדומה להתנהלות המדינה לאורך שנים מול ניצוי השואה, מצביעים על פשיטת הרגל המוסרית של המדינה, או נכון יותר לומר של מנהיגיה.
    בושה וכלימה.

השאר תגובה