שיתוף

השקעתם שעות, ימים, שבועות ולפעמים גם חודשים בסריקת הרשתות החברתיות אחר העובד המוכשר בעל הידע, המיומנויות, הכישורים והתכונות שנדרשים לכם כדי להגיע להישגים בתחום מסוים. בחיפושיכם אחר המועמד האידאלי שלכם, הפעלתם קשרים עם האוניברסיטאות, הצעתם בונוס נדיב במסגרת 'חבר מביא חבר', והפצתם בכל דרך ושיטה שאתם מחפשים מועמד בעל ידע ספציפי, יכולת עבודה עצמאית, תכונות מסויימות וכל שאר הדברים שדרושים לכם מאוד.

ונראה לכם שלא הצלחתם. לא מצאתם את העובד האידאלי שלכם. האמנם? האם יתכן שהעובד שכן מצאתם יכול להיות עובד אידאלי ומתאים לכל המטרות שלכם, גם אם הוא לא עונה על כל הקריטריונים המדוייקים ששמתם לעצמכם למטרה?

1 נניח שלמועמד שמצאתם יש אמנם ידע בתחום שנדרש לכם אבל, הידע שלו בתת התחום הספציפי אינו מספיק. הניסיון שהוא רכש בעבודה בארגונים קודמים קרוב מאוד למה שאתם מחפשים אבל זה לא בדיוק מה שחיפשתם. לפני שאתם שולחים לו תשובה שלילית בידקו: האם יש לו יכולות לימוד מצויינות, יכולת הסתגלות מהירה ויכולת לתפקד בתנאי אי וודאות?

בארגונים רבים מתעלמים מהיכולות של מועמדים ללמוד במהירות מידע חדש, גם כזה שלא היה לו לגביו ידע קודם. לא בוחנים את יכולותיו של המועמד להסתגל במהירות לשינויים ולא בודקים איך הוא מתפקד במצבים של אי ודאות. אם יש למועמד את כל התכונות הללו, אם הוא בעל חשיבה אנליטית, לומד במהירות דברים חדשים, מסתגל במהירות לשינויים ופורח במצבים של אי וודאות, יצירתי, ויודע לפתור בעיות מורכבות ומסובכות שלאחרים נראות בלתי פתירות, הרי שמצאתם את המועמד האידאלי. את הפער בידע שקיוויתם יהיה לו הוא כבר ישלים בעצמו במהירות.

2 קיוויתם למצוא עובד בעלי יחסי אנוש מצויינים שיכול להשתלב היטב בצוות העובדים הקיים. אבל המועמד שמצאתם, הוא אולי מתאים בכל הקריטריונים האחרים, אבל הוא לא כל כך חברותי. הוא אינדיבידואליסט. אם תמצאו דרך לאפשר לו לעבוד באופן עצמאי ולא בצוות, אתם עשויים לגלות שלמרות שהוא מעדיף לעבוד לבד, הוא מתקשר היטב עם עמיתים ויודע להפיק מהם את המיטב והמירב.

3 קיוויתם למצוא מועמד שעובד במהירות, עומד בלוחות זמנים ונשמע לכללים. המועמד שמצאתם הוא מוכשר, בעל ידע, מיומן, עבר את כל ההכשרות שאתם זקוקים להן, אבל הוא לא מהיר כפי שקיוויתם, הוא לא תמיד עומד בלוחות זמנים, והוא נוטה ליצור לעצמו כללים משל עצמו. ולמרות כל זאת, הוא יכול להפיק תוצאות שהן הרבה מעל ומעבר לממוצע, הודות ליצירתיות שלו ולמוטיבציה להצטיין.

4 קיוויתם למצוא עובד שמיישר קו עם מטרות הארגון. במקום זאת מצאתם עובד מעולה שהוא חלומו של כל מנהל, אבל הוא נוהג להציב בפני עצמו ובפני הארגון, מטרות משלו. והוא אף נוהג להציע דרכים יעילות ליישומן של מטרות אלה. בארגונים רבים זה יוצר רתיעה. מועמד כזה נתפס כמי שעלול להיות עובד בעייתי.

כעת אתם עומדים בפני שתי ברירות: אתם יכולים לוותר על מועמד כזה, שלא עונה בצורה מדוייקת על כל רשימת התכונות ששמתם לעצמכם למטרה, או שאתם יכולים לבדוק האם יש לו תכונות שיסייעו להפוך אותו למועמד אידאלי, ולקטוף את הפירות. לעיתים תגלו שהפירות הללו טובים הרבה יותר ממה שקיוויתם מלכתחילה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה