השינוי התודעתי של לוסי

השינוי התודעתי של לוסי

מי זו לוסי? מה הקשר שלה לניהול תקשורת מול מועמדים? וכיצד ניתן למתוח את גבולות יכולת המגייסים על מנת להגיע למועמדים טובים?

שיתוף

בימינו המגייסות והמגייסים נדרשים למתיחת גבולות היכולת בכדי להגיע למועמדים מצוינים לארגון שלהם. אף אחד כבר לא יכול להרשות לעצמו להשאר מאחור. על גישות שונות לגיוס ותקשורת מול המועמדים, ישוחחו בהרצאתן מירי וקסלר יחזקאלי וסנדרה מלמד דדון מנכ"ליות חברת 6knots בכנס הגיוס השנתי שיתקיים ב- 30 במאי 2016 בכפר המכביה. 

 מירי וקסלר יחזקאלי וסנדרה מלמד דדון, הן מייסדות ומנכ"ליות חברת 6knots המספקת שירותי גיוס מקצועיים וייעודיים לעולם ההייטק והסטארטאפים.

 מירי וקסלר יחזקאלי (34) נשואה לרועי ואמא לאלמה ורותם, עוסקת במקצוע הגיוס ומשאבי אנוש מזה 13 שנים. נפגשתי איתה לשיחה על עולם הגיוס ועל חברת 6knots.

"הניסיון שלי מתחיל בעולם משאבי האנוש בעקבות הלימודים וממשיך בעולם המכירות עדיין כחלק מהתחום. סה"כ מדובר ב- 13 שנים." אומרת  וקסלר יחזקאלי "למדתי תואר באנתרופולוגיה ומשאבי אנוש במכללת עמק יזרעאל, ומקומות העבודה שלי היו מגוונים – החל בחברות השמה בתחום הטכנולוגי, חברות תוכנה ופרויקטים."

מה המוטו שלך מבחינת גיוס אפקטיבי?

"גיוס אפקטיבי מתחיל ונגמר בקול הפנימי שלי בהתאמה לתפקיד והחברה. בתור מי שמכירה את החברה בה אני עובדת ומי הם האנשים שנמצאים סביבי, בתור זו שנותנת את כרטיס הכניסה לחברה עלי להיות קשובה לעצמי בבחירת האנשים הנכונים."

מהם אתגרי הגיוס במאה ה- 21?

"האתגר הגדול כבר תקופה ארוכה היא כמות הכישרונות לעומת הדרישה. יש הרבה יותר דרישה מאנשים המוכשרים לתפקידים. כמובן בעולם הטכנולוגי. המגייסת נדרשת למתוח את גבולות היכולת שלה לאורך כל תהליך הגיוס החל מהאיתור ועד הסגירה של מועמד בחברה."

מהן הדרכים היעילות ביותר לאיתור וגיוס טאלנטים?

"הדרך היעילה ביותר היא קשרים. חבר מביא חבר או קשרים אישיים יבטיחו גיוסים איכותיים במיוחד."

מה ההבדל בין חברות סטארט-אפ שמגייסות לבין חברות הייטק?

"ההבדלים העיקריים הם גודל החברה כמובן, חברות סטארטאפ יכולות להתחיל ב- 2 אנשים ולהגיע עד ל- 150 לערך, על כן למגייסת עבודה מאתגרת בשיווק החברה והסבר מפורט על התפקיד ועל המוצר או השירות ו"לסקרן" את המועמד כדי למשוך אותו להגיע לפגישה.

בנוסף, מעצם כך שהם סטארטאפ הם נדרשים להיות כל הזמן בקדמת הטכנולוגיה, זה דורש מהמגייסת להבין את ה"שפה" הטכנולוגית הסטארטאפית הייחודית ולמצוא אנשים מוכשרים במיוחד בתחומים הנדרשים.

אין תפקידי ביניים, להיפך, לרוב עובד אחד ישתלב ביותר מתחום אחד.

אתגר גדול נוסף הוא שעל המגייסת להיות "חברה אמיתית" של הטכנולוגים בחברה ולהבין כיצד עובד הראש שלהם, במקום להיות קשובה רק לדרישות התפקיד. זאת מפני שבאחריותה להבין את מה שמסתתר מעבר למילים ולעתים לשכנע את ה- CEO או CTO כי מועמד מתאים לתפקיד גם אם על פניו אינו תואם לחלוטין את דרישות המשרה. גמישות היא שם המשחק.

הגיוס לסטארטאפים הינו תחום מאתגר במיוחד ודורש מיומנויות רבות ונפש הרפתקנית."

כיצד חברתן את וסנדרה והקמתן את חברת 6knots? 

"סנדרה ואני נפגשנו לפני כ- 7 שנים באחת החברות בהן עבדנו ומיד התאהבנו, מאז דרכינו בלתי נפרדות. אחד החיבורים החזקים שלנו הם דרך הרעיונות שצצים לנו במוח, ואז אנחנו פשוט מדליקות אחת את השניה.

פתחנו וסגרנו סטארטאפים ואתרים ייחודיים על בסיס יומי, שלא נאמר שעתי. שילוב המוחות והלבבות שלנו פשוט עובד.

באווירה זו נפתחה החברה ומבחינתנו אנחנו משחקות משחק. החיים שלנו בתוך החברה משולים ללוח משחק אחד גדול בו אנחנו יכולות להיות מה ומי שבא לנו. אנחנו ממציאות ומוציאות לפועל. כיף לנו מאוד ביחד ואנחנו מקפידות לשמר את הכיף הזה בכל מקום בו אנחנו נמצאות, לרוב זה מדבק.

ראיונות העבודה שאנחנו עושות לבנות שלנו תמיד מוזרים קצת ולא רגילים. לאחרונה ראיינו בנות כשאנחנו מניקות את התינוקות שלנו. ילדנו בהפרש של חודשיים, והקטנות רעבות.. מה נעשה. חוץ מזה שהכל אצלינו יחד. מסונכרנות.

יש איתנו היום 8 בנות מוכשרות ונפלאות כל אחת תופסת מקום בלב מרגע כניסתה לחברה. שבט בנות קסום."

כמה זמן החברה קיימת? מי הם סוג הלקוחות שלכן?

"6knots קיימת כשלוש שנים והלקוחות שלנו הם 95% סטארטאפים. ישנן עוד חברות גדולות יותר שאנחנו מסייעות להן בגיוסים. בנוסף לעולם הגיוס האקטיבי פתחנו לאחרונה בית ספר לגיוס- 6Knots School of Magic
אנחנו מעבירות הדרכות ייחודיות ויצירתיות למנהלות מש"א, מגייסות, מנהלים מקצועיים ועוד."

מה החזון העתידי שלכן לחברת 6Knots?

"החזון שלנו כולל הרחבת פעילות מול סטארטאפים בעולם הגיוס וההדרכות. יש לנו המון תכניות לעתיד הקרוב והרחוק ומאדים הוא הגבול. אנחנו עובדות רבות בשביל לתת שירות מעולה ולהצליח יחד." 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה