שיתוף

בעולם בו טכנולוגיות מתפתחות ומשתנות חדשות לבקרים, כאשר דפוסי ההתנהגות הקיימים והקווים המנחים של הארגונים משתנים כל העת, כל ארגון רוצה להיות בין הטובים ולהתיצב בשורה הראשונה בשוקי היעד שלו.

בד בבד, מגיע כיום אל הארגונים דור המתאים עצמו לשינויים שמתרחשים בשנים האחרונות. מתברר כי בעולם הנוכחי, פיתוח ארגוני דורש פיתוח של העובדים בכמה מישורים וזוויות.

מושג המפתח הוא פיתוח ארגוני המבוסס על התפתחות אישית של העובדים, בעיקר דרך הכשרות ולמידה. במילים אחרות, פיתוח ארגוני מבוסס על למידה ועל הכשרות רציפות.

מנהלי משאבי אנוש שהתראיינו לכתבה אומרים, כי יש כמה שלבים בפיתוח ארגוני, וביכולת להניע את העובדים וליצור להם מוטיבציה ללמוד, להתפתח ולקחת עוד ועוד הכשרות.

1 זווית הנראות:

זווית אחת היא זווית הנראות. זווית זו מתמקדת בנראות אישית של כל אחד מהעובדים. זה מתחיל בסגנון הלבוש ומגיע עד להשפעה של הנראות על התקשורת בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים להנהלה, וכן עד להנעה לפעולה של העובדים ושל אלה שהם עובדים מולם, כמו למשל לקוחות, עובדים אחרים, מנהלים וכו.

בשלב זה של הנראות כלולה גם הנראות בסביבת העבודה, וכן הסביבה הארגונית, השפה הכתובה והמדוברת, מיתוג המעסיק של מרכזי השירות ומרכזי המכירה, ובאופן כללי, בניית סביבה ארגונית נעימה ללקוחות ולעובדים.

הסביבה הארגונית אמורה לשקף התייחסות אל העובד כאל מי שמנהל תקשורת אישית עם הלקוח ובה בעת עם סביבת העבודה שלו. באמצעות אותה נראות אישית אפשר לנהל תקשורת אישית בין העובד ללקוח, ובכך להעניק יחס אישי אמיתי ללקוח.

2 זווית ההתנהגות:

הזווית השנייה היא זווית ההתנהגות. זווית זו כוללת התייחסות אל החושים כאל כלי לניהול תקשורת. מדובר בזיהוי סגנונות תקשורת באמצעות מחוות גוף, כמו גם שפה (מילולית), והשפעה על אנשים באמצעות שפת גוף ועל ידי יצירת תקשורת מקרבת.

3 זווית היכולות האישיות:

הזווית השלישית היא זווית הכישורים והיכולות האישיות של העובד: בשלב זה כלולה השפעת המחשבה על התוצאות, על השגת המטרות ועל תקשורת חיובית.

זווית זו כוללת התייחסות לניהול רגשות ומצבי רוח, לאינטראקציה וליצירת כימיה בין אנשים. זווית היכולות האישיות מעניקה לעובד תחושה של העצמה ובטחון עצמי, במפגשי התקשורת שלו מול הלקוחות.

שילוב בין כל שלושת הזוויות הללו מאפשר לארגון למקסם את יכולותיהם של עובדיו, ואת הקווים המנחים שהוא מגדיר לעצמו, ובסופו של דבר להשיג יתרון תחרותי בשוקי היעד שלו.

היתרון המרכזי כאן טמון בשילוב בין שלושת הזוויות, בכל הקשור לניהול תקשורת עם הסביבה. כלומר, יש כאן שילוב בין כל האלמנטים של תקשורת בינאישית, לרבות נראות חיצונית, התנהגות, יכולות, כישורים וכד'. שילוב זה אינו מצב חדש עבור הארגונים ועבור פיתוח ארגוני, אבל הוא מהווה מפתח לעולם התקשורת הבינאישית בעסקים ובארגונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה