העסקת עובדים עם מוגבלויות

העסקת עובדים עם מוגבלויות

בחברת 'Call יכול' המתמחה בהקמת מוקדים טלפונים, מרבית העובדים הם אנשים המתמודדים עם מוגבלויות

שיתוף
אנשים עם מוגבלויות

אנשים עם מוגבלויות

החברה הוקמה על-ידי ד"ר גיל וינש ואפרת שגב וינש, אשר בחזונם כיוונו לבצע מהפכה בתחום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בישראל. כיום החברה מעסיקה מעל 200 עובדים, מנהלים ואנשי מטה, ורבים מהם מתמודדים עם מוגבלויות פיזיות, נפשיות וחושיות.

כאשר החברה הוקמה בשנת 2008, לנגד עיני היזמים עמדו נתוני האבטלה הגבוהים מאד של אנשים עם מוגבלויות במדינת ישראל.

שירית זקס חיים, מנהלת משאבי אנוש בחברת call יכול, עובדת בחברה מרגע הקמתה לפני 10 שנים. היא אומרת: "הבחירה בהקמת חברה בתחום של מוקדים טלפונים בשיטת מיקור חוץ, באה במטרה לענות גם על צרכיו של שוק המוקדים הטלפונים, המתמודד עם אחוז תחלופת עובדים מהגבוהים במשק (אחוז הנע על הציר שבין 60% ל 100% בשנה)".

מהי המשמעות של תחלופת עובדים כה גבוהה?

"תחלופת העובדים הגבוהה, גורמת לחברות אשר מפעילות מוקדים טלפונים לחפש פתרון עסקי, מקצועי ויציב אשר יבטיח שירות מצוין ללקוחותיהם תוך צמצום עלויות של גיוס ושימור עובדי המוקדים בתפקידם.

לחיבור של שני הצרכים הללו, צרכי התעסוקה של אנשים עם מוגבלויות וצרכיו של שוק המוקדים הטלפוניים, הקמתה של חברת Call יכול סיפקה מענה. מודל הפעלה ייחודי שפותח על מנת לאפשר לחברה להביא את עובדיה לפריון רגיל מעורר עניין רב בעולם ומבקרים משישים מדינות ביקרו במרכז הלמידה של החברה בשנים האחרונות".

כיצד החברה פועלת לשילוב מיטבי של אנשים עם מוגבלויות בעבודה?

"החברה עובדת לפי מודל ניהולי פסיכולוגי ייחודי וסדרה של עקרונות ניהול אשר נשענים על תפישה ועקרונות עבודה מעולם ההורות. כפי שהורה יעשה את המיטב להוביל את ילדיו להצלחה, עקרונות הניהול בחברה פותחו מתוך התפישה כי המנהל בחברה יעשה את המיטב כדי להוביל את העובד שלו להצלחה, גם כאשר עובד מגיע מאבטלה ממושכת, ללא ניסיון וללא תפישת מסוגלות עצמית בסיסית, עם חששות רבים לגבי יכולתו להצליח במשימה אליה אנו מיעדים אותו.

העקרונות נבנו כדי להיות כלי עבודה לניתוח מצבים ולמציאת פתרונות שיתמכו בעבודת המנהל והם מתוקפים מאז בעשייה היומיומית ומסייעים לעובדי החברה ומנהליה לעמוד ביעדים העסקיים והחברתיים השוטפים".

שירית אחראית על יישום המודל, על הדרכה וליווי צמוד למגוון המנהלים בחברה. היא מוסיפה: "אצלנו בתהליך הגיוס והמיון ולאחר מכן בעבודה השוטפת, פחות עסוקים בלראות אם המועמד יכול להתאים עצמו לחברה, אלא בודקים איך אנחנו יכולים להתאים את עצמנו אליו ולאפשר לו להגיע לחוויית הצלחה, לפריון רגיל ולהנהלות תקינה שוטפת ועמידה בדרישות מסגרת עבודה רגילה."

החברה הוקמה כדי לתת הזדמנות, סביבת עבודה וכלים מתאימים כדי שאנשים שלא הצליחו להתקבל למקומות "רגילים", יוכלו להצליח. "מרבית העובדים שעובדים אצלנו הגיעו לאחר שנים של אבטלה, או שלא עבדו מעולם בחייהם או שחוו חוויות שליליות ומתסכלות במקומות עבודה קודמים בשל אי הצלחה. לשמחתנו הרבה, העבודה של צוות המנהלים נושאת פירות ויש לנו מספר עצום ומגוון של סיפורי הצלחה מרגשים."

כיצד החברה פועלת לתמיכה והצלחת העובדים?

"החברה פועלת לא רק כדי לתת שרות מצוין ללקוחות, אלא גם לעובדים. תפישת העבודה שלנו היא שכשאתה עוטף בחום, אכפתיות, תמיכה והדרכה נכונה, העובדים מתייחסים למקום העבודה כאילו הוא שלהם. יש עובדים שנוסעים 3 שעות כל כיוון כדי להגיע למשמרת, יש עובדים שלמרות הכאבים והקושי הפיזי הכרוך בתנועה מקפידים להגיע.

כשהצבא שלך מורכב מאנשים כאלה, יש לך עסק מיוחד שיכול על כל משימה. ענף המוקדים הטלפוניים מאופיין בתחלופה גבוהה מאוד של נציגים. לשמחתנו הממוצע אצלנו הוא למעלה מ-4 שנים שזה ממוצע חריג בצורה משמעותית בעולמות המוקדים, במוקדים רבים ממוצע העבודה של נציג עומד על חצי שנה עד שנה."

מהו סוד ההצלחה שלכם בשימור העובדים?

"ההצלחה שלנו טמונה בשילוב של מספר גורמים, עקרונות הניהול הם אחד מהם והם חלק מההתנהלות השוטפת. היבט נוסף חשוב לא פחות בהובלה להצלחה הוא ההבנה של מה נדרש כדי שהעובד יצליח, כי זה לא מספיק שנאפשר לעובד לעבוד אצלנו ישנם פרמטרים נוספים כמו התאמת מספר ושעות ימי העבודה הנדרשים מהעובד, משך ההכשרה שתינתן לעובד.

בעוד שתכני ההכשרה יהיו זהים בהשוואה להכשרת עובד ללא מגבלה, מרבית הקורסים וההכשרות שאנחנו מעבירים הם ארוכים יותר ומשלבים יותר תרגולים וחניכה אישית. החבר'ה שעובדים אצלנו הם רצים למרחקים ארוכים, ואת זה אנחנו משקפים לכל לקוח שאנחנו מתחילים לעבוד איתו. זאת אומרת שהעובדים באים כדי לעבוד למשך תקופות ארוכות ולא רואים בעבודת השירות הטלפוני תחנה בדרך למשרה אחרת. אבל, לוקח להם קצת יותר זמן להגיע לתוצאות המיטביות כי ההכשרה, ההסמכה והסתגלות למסגרת העבודה היא מעט יותר ממושכת בהשוואה לעובד ללא מגבלה. ברגע שהם מקבלים את התנאים הסביבתיים והכלים המתאימים הם עובדים מסורים ומצליחים שמחוייבים לתוצאות החברה."

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה