שיתוף

כשאתה מחפש כישרונות לחברה שלך אתה יכול להסתמך על פרסום המשרות הפתוחות באתרי דרושים, בעמוד הקריירה באתר החברה, ועוד, אבל אז פעמים רבות תעבור דרך ערימות של קורות חיים בכל פעם מחדש. שיטות גיוס מסורתיות הן טובות ויעילות, אך כדי למצוא כישרונות מתאימים בקלות, מומלץ לפנות לבריכות כישרונות פוטנציאליים.

בדיוק כפי שמשווקים לומדים את הדמוגרפיה הרלוונטית כדי להגיע טוב יותר לקהל היעד שלהם, המעסיקים צריכים לזהות היכן העובדים הפוטנציאליים שלהם נמצאים ואיך הכי טוב להגיע אליהם, במיוחד לאלו שאינם נראים לעין.

להלן 5 בריכות כישרונות בהם תוכלו למצוא מועמדים מוכשרים:

הורים בחופשת לידה

במידה והחברה שלכם מציעה עבודה גמישה, תוכלו לפנות לאמהות ואבות שנמצאים בבית במהלך חופשת לידה. כמובן שהדבר רלוונטי גם לחופשות הקיץ וחופשות החגים. הורים עובדים שנמצאים בבית לרב זוכים ליותר זמן לעשות "סדר" בחייהם האישיים והמקצועיים, וזה זמן טוב לפנות אליהם עם הצעות מקצועיות רלוונטיות. את אותם הורים בחופשה תוכלו למצוא בפורומים ואתרים הקשורים לילדים, בקבוצות פייסבוק מתאימות ובלינקדאין.

מילואים

גברים שתורמים לשירות מילואים ומתייצבים תדיר למלא את שירותם, הם אותם עובדים אחראיים ורציניים שתרצה שיהיו בחברה שלך. אנשי מילואים מציגים מיומנות רכות כגון: אחריות, סדר, משמעת, קבלת סמכות ועמידה במשימות, שאין לוותר עליהן. להגיע לאנשי מילואים, בדומה להורים בחופשת לידה, כאמור – ברשתות חברתיות ובפורומים באתרים השונים.

עולים חדשים

מחקר שנערך על ידי אתר קריירה אמריקאי בשנת 2015 מצא, כי שליש מהמעסיקים היו מעוניינים לגייס עולים חדשים. כמחצית מחברות ה- IT מגייסות עולים חדשים שמגיעים עם התמחויות חזקות וידע נרחב בתחום. מלבד הידע והניסיון מארץ זרה שירחיבו את המגוון התעסוקתי שלכם, שפה זרה היא ערך נוסף וחשוב שתוכלו לקבל מעובדים אלו. בנוסף לכך, גם קשרים עם חברות בחו"ל, מוסדות לימוד, קולגות וחברים מוכשרים נוספים שייתכן ומחפשים עבודה.

אנשים עם מוגבלויות

כוח עבודה מגוון מתרחב גם לאנשים עם מוגבלויות שמביאים איתם ערכים עליונים לעבודה. פניה לארגונים שמספקים עבודה לאנשים עם מוגבלויות, תאפשר לכם לגייס עובדים נאמנים אלו ולזכות בנאמנותם ועבודתם המבורכת. חשוב להביט על עובדים אלו מבעד לנכות הפיזית ולספק להם הזדמנויות שוות לעבודה. חברות שתומכות בקהילה זוכות להתעניינות רבה מצד בני המילניום.

עובדי בומרנג

עובדים מוכשרים שעבדו בעבר בחברה שלכם ופנו למקומות אחרים, יכולים להיות פוטנציאל נפלא לעובדים מוכשרים שכבר מכירים את העבודה ואת העובדים, ויכולים לשוב כעת לעבודה עם ידע וניסיון נרחבים יותר. לפנות לאותם אנשים זה די קל – וודאי יש לכם מספרים טלפון, מיילים, ואת שמותיהם המלאים לפנייה דרך רשתות חברתיות. מלבד גיוס הבומרנג של אותם עובדים חזרה, הם יוכלו לספק לכם המלצות על עובדים נוספים מהחברות בהן הם עבדו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה