הורים עובדים מביעים תרעומת על שעות העבודה הארוכות

הורים עובדים מביעים תרעומת על שעות העבודה הארוכות

בני דור המילניום חשים טינה מול חוסר האיזון בין העבודה והבית

שיתוף
איזון בין עבודה ובית

איזון בין עבודה ובית

לחץ מצד מנהלים על העובדים לעבוד מעבר לשעות העבודה הקבועות ועומסי עבודה לא ריאליים גורם לתרעומת בקרב הורים עובדים המנסים לשלב בין עבודה למשפחה. כך, על פי מחקר של ארגון הצדקה – Charity Working Families בארה"ב.

המחקר מצא כי יותר משליש (34%) מההורים העובדים חשו תרעומת על גישתם של המעסיקים לאיזון בין עבודה לחיים הפרטיים, עם יותר אבות מאשר אמהות שבטאו את הרגש הזה (37% לעומת 32%).

את התסכול לגבי תרבות של עומס עבודה ושעות עבודה ארוכות, הביעו הכי הרבה העובדים הצעירים, בני דור המילניום עם 46% של אבות מבני הדור שחשו טינה.
משיבים רבים במחקר אמרו כי על מנת לשפר את האיזון בין מחויבויות העבודה והמחויבות למשפחה, הם סירבו לקידום ולהעלאת שכר כדי לצמצם את שעות העבודה שלהם.

יותר משליש (36%) אמרו שהם מוכנים לספוג קיצוץ בשכר כדי לשמור על האיזון בין העבודה והבית ואילו 41% מהעובדים ההורים בני דור המילניום התכוונו לחפש עבודה אחרת שתאפשר להם יותר שעות עם המשפחה.

בעוד שעבודה גמישה נפוצה יותר ויותר, 81% מההורים העובדים שאמרו כי הם עבדו בחברות המאפשרות גמישות סיפרו כי היו צריכים עדיין להביא עבודה הביתה ולעבוד בערבים או בסופי שבוע.

שניים מתוך חמישה (37%) מההורים העובדים אמרו כי שינוי תרבות החברה שיהפוך את איזון העבודה והחיים להגיוני ונכון יותר צריך להיות בראש סדר העדיפויות של המעסיקים. הם גם קראו למדיניות טובה שתתמוך בכך.

מעסיקים ומנהלים שגישתם המנטלית טרם אימצה את תרבות האיזון בין העבודה והבית וטרם הטמיעו "מדיניות ידידותית למשפחה" בארגון שלהם עשויים למצוא כי עבור עובדים הורים צעירים, הם לא יהיו הבחירה הבאה של מעסיק שכדאי לעבוד אצלו.

התמודדות עם תרבות של איזון עבודה ובית במקום העבודה עמדה כל כך הרבה זמן כפיל לבן בחדר וכיום אין אפשרות להתעלם ממנה עוד. לעומת זאת, מעסיקים שיוצרים ומטפחים סביבה שבה היא לא רק מקבלת אלא מצפה ומעודדת איזון בין העבודה והבית, ירוויחו עובדים נאמנים ומאושרים שישמחו לתרום מזמנם ומרצם לעבודה ויוכיחו את מאמציהם עבור הארגון. כך הארגון ירוויח תשואה אמיתית על ההשקעה במונחים של נאמנות וביצועים של עובדים.

מה ארגונים יכולים לעשות כדי לשפר את האיזון בין העבודה והבית של עובדיהם?

עמדות עבודה מרחוק

ארגונים יכולים לספק לעובדים מהבית עמדות עבודה מרחוק מצוידות בכל האמצעים שבקדמה הטכנולוגית כך שיהיה להם נוח לעבוד מהבית בזמנים מסוימים או כל הזמן, בהתאם לצרכי הארגון.

תקשורת נוחה לעובדים מרחוק

יש לצייד את העובדים מהבית בכל אמצעי התקשורת המתקדמים: טלפון נייד, מחשב נייד, ראוטר עם אפשרויות גלישה מהירות, תוכנות מתאימות לעבודה מרחוק ולשיתוף קבצים בענן, וכן הלאה.

לעדכן את העובדים

יש להקפיד ולעדכן את העובדים בנושאים החשובים והקריטיים בחברה, בזמן אמת, גם כאשר הם עובדים מרחוק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה