7 טיפים להדרכת עובדים

7 טיפים להדרכת עובדים

עסק שמאפשר לעובדים שלו להתפתח ומעצים אותם, הוא עסק שמטפח את היתרון התחרותי שלו. יש דרכים ליצירת למידה מתמשכת כשגרה

שיתוף
הדרכת עובדים

הדרכת עובדים

לשרוד זה לא מספיק, צריך גם לצמוח ולשגשג. מעסיקים חכמים כבר יודעים שהנכס החשוב ביותר שיש לעסק שלהם הוא ההון האנושי והם מבינים שעל מנת לשמור על יתרון תחרותי במצב הכלכלי הנוכחי, רצוי שהארגון יספק לעובדיו כל הזמן הזדמנויות להתפתח, להשתפר ולהרחיב את הידע, היכולות והביטחון העצמי המקצועי שלהם. רוצ'יט גארג, שכותב בבלוג של אתר חברת הלמידה המקוונת 9Slides מציע שבעה טיפים לשיפור הדרכת עובדים.

1. עודדו תקשורת בין העובדים. מעסיקים ומנהלים ישירים עשויים ליהנות מהבנה עמוקה יותר של ביצועי העובדים שלהם באמצעות סקרים ופגישות צוות שיהפכו לחלק קבוע משגרת הארגון. על מנת להשיג יעילות, על המנהלים לשמור על פתיחות מחשבתית ולהיות נכונים לשמוע מה פועל ומה לא.

2. השתמשו בכלים לימודיים להעלאת המוטיבציה. צרו למשל תרחישים מדומים, היעזרו במצגות ונהלו דיונים על מגוון נושאים וסוגיות, ביניהם סטנדרטים של בטיחות, אמות מידה להליכי תפעול, רב-גוניות תרבותית, הנהגה ופיתוח צוות, ניהול קונפליקטים ועוד.

3. תחזקו סביבת עבודה חיובית. חשוב שהעובדים ירגישו שהדעות והרעיונות שלהם נשמעים. חשוב שהעובדים יאמינו שהמשרה הספציפית של כל אחד מהם – לא חשוב עד כמה היא נראית שולית או רבת חשיבות – תורמת להצלחתה המתמשכת של החברה. ניתן להשיג זאת באמצעות הדרכה מתמשכת.

4. תכננו כמה פעילויות להגברת המעורבות שהן מחוץ ל"תוכנית הלימודים". הפעילויות הללו יכולות להתקיים הן במסגרת השעות הרשמית של הדרכת העובדים והן מחוץ לה ומטרתן להפוך את הלמידה למהנה ומעניינת.

5. הכירו בהישגים ובהצלחות האישיות של כל אחד מאנשי הצוות. ביקורת היא חיונית לתיקון וכך להצלחת העובד, ומשוב חיובי והכרה בהצלחותיו הוא משמעותי ביותר עבורו. קבעו לעצמכם מידה סבירה של מחמאות בפרק זמן מסוים, והקפידו עליו. ההישגים וההצלחות של העובדים אינם ברורים מאליהם ואם רוצים שההצלחה תלווה את העובד ואת הארגון לאורך זמן – עליו לדעת כי אתם מעריכים אותו על כך.

6. הבהירו את הציפיות לגבי ביצועים בעבודה. הקפידו להיות עקביים והוגנים במקרים שבהם הציפיות אינן מתממשות.

7. ספקו משוב בלתי רשמי במהלכו של יום עבודה והתייחסו למאמצים של פרטים ושל הצוות כולו. כך תוכלו לתרום לשיפור ביצועי העובדים מבלי שתצטרכו להמתין למדידות רשמיות יותר של תוצאות הדרכה או ביצועים.

הטיפים האלה נכונים בין אם הארגון שלכם הוא בית ספר או חברת השקעות או עסק משפחתי מקומי. כל העובדים בכל סביבות העבודה רוצים להרגיש מועצמים ומוערכים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה