ארה"ב: בית משפט פסק שטלקומוניקציה הינה הסדר עבודה קביל

ארה"ב: בית משפט פסק שטלקומוניקציה הינה הסדר עבודה קביל

האם מקום העבודה הוא האתר הפיזי של העסק או כל מקום שבו העובדים יכולים לבצע את תפקידם כראוי? לשאלה זאת יש השלכות משפטיות כפי שמעידה פסיקה שנתקבלה בעת האחרונה

שיתוף
טכנולוגיית גיוס

טכנולוגיית גיוס

אולי הגיע הזמן לשינוי לשוני קל. במקום להגיד "אני בעבודה", אמרי "אני עובדת"; במקום להודיע "אני הולך לעבודה", אמור "אני הולך לעבוד". אנחנו חיים בעידן דיגיטלי והטכנולוגיה שינתה מאוד את אופיו של מקום העבודה – מעסיקים כבר אינם יכולים להתנגד לטלקומוניקציה ולהתעקש על נוכחות פיזית במשרד, ובמקביל כדאי להם לזכור שלהגדרת מקום העבודה עשויות להיות השלכות משפטיות.

עובדת בחברת פורד מוטורס בארצות הברית, שסבלה מתסמונת המעי הרגיז, ביקשה הסדר טלקומוניקציה בשל המוגבלות הגופנית שממנה סבלה. היא אמרה שהתסמונת גרמה לכך שאינה יכולה לנסוע לעבודה או לקום ממקומה מבלי ללכלך את עצמה. החברה דחתה את הצעתה בטענה שתפקידה מצריך אינטראקציה פנים אל פנים עם לקוחות.

העובדת פנתה אל בית הדין לערעורים וזה קבע שחברת פורד אינה יכולה להוכיח כי "נוכחות פיזית" הכרחית בתפקידה של העובדת. זאת הייתה הפעם הראשונה שערכאה זאת (6th Circuit) במערכת המשפט האמריקאית הכירה בכך שהטכנולוגיה הרחיבה את הגדרת מקום העבודה וכי "נוכחות" במקום העבודה עשויה לכלול טלקומוניקציה. קביעת בית הדין: "עם התרחבות הטכנולוגיה… ועם המספר הגדל והולך של מעסיקים ומועסקים שמנצלים הסדרי עבודה מרחוק, נוכחות במקום העבודה אינה יכולה עוד להתפרש כנוכחות במיקומו הפיזי של המעסיק. במקום זאת על החוק להגיב להתפתחות הטכנולוגיה בהקשר התעסוקתי… ולהכיר בכך ש'מקום העבודה' הוא כל מקום שבו מועסקת יכולה לבצע את מטלות עבודתה."

פסיקה זו עשויה לסמן שינוי משמעותי בדרך שבה בתי דין יראו בטלקומוניקציה הסדר עבודה קביל. עם זאת, אין משמעות הדבר שמעסיקים יצטרכו להרחיב את הסדרי הטלקומוניקציה שלהם לכל אחד מאנשי הצוות שמבקש זאת. מעסיק בארצות הברית שירצה להוכיח שעובדים חייבים להיות נוכחים פיזית במקום העבודה יצטרך:
• לוודא שתיאור המשרה כולל הסבר ברור המשיב על השאלה מדוע העובד צריך לבצע את מטלות תפקידו במקום (לדוגמה עובד שצריך לטפל בלקוחות שנכנסים לבית העסק).
• לפרט את העלויות הגבוהות הקשורות לתוכנית טלקומוניקציה (מחירי ציוד, גידול בהוצאות אנשי צוות שיצטרכו לנהל את העובדים שעובדים מרחוק, עלויות הדרכת העובדים והמפקחים לשיטת עבודה חדשה/שונה).

נוסף על כך, על המעסיק לקחת בחשבון את העובדה שאם הוא מאפשר לחלק מהעובדים שלו לעבוד מרחוק, בית המשפט עשוי להניח שטלקומוניקציה תהיה הסדר סביר עבור עובדים נוספים בעלי מוגבלות. באופן כללי הנחת העבודה היא שבית המשפט יראה בטלקומוניקציה הסדר סביר ולא משהו המוגבל למקרים חריגים.

נפתחה ההרשמה לכנס דיני עבודה 2015 שיערך ב-26 במרץ. הבטיחו את מקומכם! 

לפרטים והרשמה לחצו כאן!   

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה