7 דברים שהמראיין חושב עליהם

7 דברים שהמראיין חושב עליהם

האם התכוננת היטב לראיון, למדת על התפקיד המוצע ועל החברה, התלבשת בצורה מכובדת ושאלת את השאלות הנכונות? על כל אלו ועוד המראיין חושב, בזמן שהוא מראיין אותך לתפקיד

שיתוף
המרכיב האנושי בראיונות עבודה

המרכיב האנושי בראיונות עבודה

המראיין מטעם מחלקת משאבי האנוש בחברה, הוא האדם הראשון אותו בדרך כלל תפגוש כשתתראיין למשרה כלשהי והוא זה שיקבע אם תמשיך לראיונות הבאים, או אם תתקבל לתפקיד. בהתאם לכך, חשוב לדעת מה המראיין חושב במהלך הראיון ומה מנחה אותו אם לקדם אותך הלאה לעבר התפקיד המוצע.

להלן 7 דברים עליהם המראיין חושב:

האם התכוננת לראיון?

הדבר האחרון שהמראיין רוצה לשמוע הן שאלות שלך על מספר העובדים בחברה, על מהות התפקיד המוצע או רחמנא ליצלן, על תחום העיסוק של החברה. לפני שאתה מגיע לראיון, הדבר הכי חשוב הוא לקרוא על החברה ועל התפקיד המוצע ברשת. אתר האינטרנט של החברה, עמודי הפייסבוק או הלינקדאין שלה וכל מה שכתוב עליה בתקשורת, יספקו חומרים טובים לקריאה ולהכנה לראיון. המראיין בודק עד כמה הגעת מוכן ועליך להציג זאת בפניו.

מסמכים רלוונטיים

המראיין מצפה לכל החומרים הרלוונטיים שתוכל לספק, כבר במהלך הראיון הראשוני. קורות חיים מודפסים, מכתבי המלצה, תעודות השכלה רלוונטיות במידת הצורך וכד'. כל חומר רלוונטי שנראה לך קשור לראיון, חשוב שתביא איתך. עיתונאי למשל, יכול להביא איתו עיתונים בהם מפורסמות הכתבות שלו להצגה בפני המראיין.

התנהלות נכונה בזמן הראיון

ההתנהלות שלך במהלך הראיון הוא נדבך נוסף אליו המראיין מתייחס. החל מהזמן המדויק בו הגעת לראיון, לא מאוחר מידיי כמובן, אבל גם אם הקדמת בחצי שעה ויותר, זה עשוי ליצור מצב לא נוח למראיין שעדיין עסוק בעניין אחר ומרגיש שאתה מחכה לו – חשוב לדייק לזמן הפגישה ככל האפשר. ישנן התנהלויות נוספות הנלקחות בחשבון במהלך הראיון ומשפיעות על ההחלטה האם לקבל אותך לתפקיד. למשל – האם השתקת את הטלפון מתוך כבוד למראיין, ווידאת שלא יפריעו הצלצולים ברקע. האם התלבשת כראוי ובצורה מכובדת, התבשמת במידה הנכונה, הסתרקת, ואפילו מילות הנימוס בהן השתמשת במהלך הראיון. כל אלו נבחנים ונכנסים למערך המשוקלל של התכונות שלך.

כבוד

חשוב מאוד לכבד את המראיין, גם אם הוא המנהל הישיר שיראיין אותך בסופו של דבר. המשפט "אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, מדויק, במקרה הזה. עליך לנהוג בארשת כבוד כלפי המראיין, לדבר אליו בנימוס, לתת לו את התחושה שאתה מכבד ומתייחס לדבריו ושחשוב לך לשמוע ממנו הכל לגביי החברה והתפקיד, וכל דבר שיוכל להוסיף ולתרום לך עבור הקבלה לתפקיד.

לשמור על כבוד כלפי החברה הקודמת

המראיין שם לב במיוחד להתייחסותך לחברה הקודמת בה עבדת. חשוב מאוד שלא להשמיץ או להציג אותה ואת מנהליה בצורה שלילית, גם אם לבדך כבד עליהם. המראיין אינו "חבר שלך", וודאי שלא הפסיכולוג שלך, ומה שחשוב לו לדעת, זה שאתה מסיים את העבודה בחברה הקודמת בצורה ראויה ומכובדת. לכן, עליך להציג את סיבת העזיבה שלך בצורה מכובדת וקורקטית ככל האפשר ובוויתור על אמוציות לא רלוונטיות.

היה כן לגביי החולשות שלך

השאלה בנוגע לחולשות שלך, כמעט תמיד תעלה במהלך ראיון עבודה. בדרך הטובה להשיב עליה היא בכנות ובפשטות. אתה יכול להציג כישלון במשימה מסויימת, שבסופו של דבר תרמה ללימודיך וסייעה לך להצליח במשימה אחרת. אתה יכול להציג חולשה אחרת שהתגברת עליה וכעת אינך חש בה יותר. הדבר החשוב ביותר הוא לא להציג חולשות הקשורות לאופי שאין באפשרותך לשנות, ולא להציב מכשולים שהמראיין לא יוכל לצאת מהם.

שאל את השאלות הנכונות

כשהמראיין שואל אותך בסוף הראיון, אם יש לך שאלות לגביי החברה או התפקיד המוצע, גם אם לא חשבת על שאלה ספציפית, כדאי להכין שאלות מתאימות מראש. המראיין מאפשר לך לשאול שאלות, מעבר לכך שהוא רוצה לספק עבורך תשובות, גם כדי לנסות להבין עד כמה אתה מעוניין במשרה. בהתאם לכך, שאלות כגון, מתי תתקבל החלטה לגביי הקבלה לתפקיד, או מתי הם ירצו שתתחיל במידה ותתקבל, הן שאלות רלוונטיות שמראות רצינות ועניין. כשאתה לא מציג שאלות בפני המראיין, הוא עשוי לחוש שאתה לא באמת מעוניין בתפקיד, גם אם אין זה נכון בפועל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה