גיוס מותאם סלולר: כך עושים זאת נכון

גיוס מותאם סלולר: כך עושים זאת נכון

מרגישים שאתר הגיוס הסלולארי שלכם לא מממש את הפוטנציאל שלו? החדשות הטובות הן שזה פתיר. בדקנו מקרה הצלחה לדוגמה והסקנו מסקנות

שיתוף
גיוס מותאם סלולר

גיוס מותאם סלולר

עד כמה אתם חושבים סלולאר? יותר ויותר ארגונים מבינים כי בתקופה בה כולם, כולל מחפשי העבודה, מחוברים בווריד לסמארטפון – אתר המותאם למכשירי סמארטפון הוא לא רק חשוב, אלא מאסט. הבעיה היא שרצון לחוד ומציאות לחוד, וחברות גדולות מגלות כי השדרוג המיוחל, בו הושקעו לא מעט מחשבה, זמן ומשאבים, לא תמיד צולח את המעבר חלק ולא זוכה להצלחה בקרב קהל היעד.

כיצד ניתן להתגבר על אתגר זה? לקחנו מקרה מבחן בולט ובדקנו את המהלכים שהובילו להצלחתו, כדי שתוכלו ללמוד כיצד נכון לצאת לדרך.

AT&T: אתר מותאם, אבל לא מתאים

כבר בשנת 2009 חברת AT&T השיקה אתר גיוס המותאם לגלישה ממכשירים ניידים. שנתיים לאחר מכן, ניתוח מעמיק מצא כי 15% מביקורי הגולשים בכלל אתרי החברה מתבצעים באתר המובייל, אך בו זמנית הוא גם זוכה לביקורות שליליות ביותר, בדגש על ממשק הניווט המגושם שלו.
בחברה הוחלט לבצע שדרוג מקיף של אתר הגיוס ולהביא אותו לסטנדרטים הגבוהים הקיימים בשאר אתרי החברה.

וכיצד פתרה החברה את הבעיה?

  • התמקדות בפיצ'רים מנצחים ו-ויתור על המוצלחים פחות: החברה ביצעה מחקר, שמטרתו לאתר מהם הפיצ'רים הפופולאריים ביותר באתר הראשי של החברה, ולאחר מכן "ייבאה" אותם אל גרסת המובייל.
  • יותר גדול, יותר נוח: לאחר מכן, החברה החליפה את הלינקים הטקסטואליים המקוריים באייקונים ויזואליים גדולים ומסוגננים המסודרים בצורת “Grid”, המדמה את מסך הבית של מכשירי Android ו–iPhone. שינוי זה הפך את חווית הגלישה לאינטואיטיבית הרבה יותר עבור מחפשי המשרות הצעירים, המורגלים בשימוש בסמארטפון.
  • פחות טקסט, פחות מעיק: לסיום, החליטה החברה על צמצום כמויות הטקסט עד כמה שניתן ושימוש בניסוחים קצרים ומדויקים – כל זאת על בסיס ההנחה שהגולשים צופים באתר ע"ג מסך קטן, ובנוסף הנם בעלי יכולת ריכוז מוגבלת.
האתר הסלולארי
האתר הסלולארי המשופר של AT&T: לחצנים גדולים, יותר פיצ'רים פופולאריים ופחות טקסט

והתוצאות? מדהימות. בתקופה שלאחר ביצוע המהלך* נרשמה צמיחה של 17% במספר הכניסות לאתר, צמיחה של 20% במספר המבקרים הספציפיים (Unique Visitors), צמיחה של 37% בכמות הדפים הנצפים פר ביקור באתר וצמיחה של 28% בזמן השהייה באתר פר ביקור. שדרוג האתר אף זיכה את החברה בפרס ה-Best Mobile Employment Website לשנת 2012 מטעם איגוד ה–Web Marketing Association האמריקני.

גם אנחנו שדרגנו בחודשים האחרונים את סוכן המשרות של AllJobs בסלולארי, והתגובות – מדהימות.
כך הוא נראה אז – זהה לגרסת האתר הרגיל:

משרה בalljobs גרסת האתר
משרה ב-AllJobs: גרסת האתר
וכיום:
גרסת הסלולאר המשופרת
גרסת הסלולאר המשופרת של סוכן המשרות של AllJobs

המסקנה: האתר הסלולארי הוא עולם אחר לגמרי, המתחרה על זמנם הפנוי של הגולשים – שלרשותם מיליוני אופציות אחרות. לכן, עליו להציע להם את המקסימום.

שלושה דברים שעליהם כדאי לחשוב טרם היציאה לדרך:
1. מיהו קהל היעד? מדוע הוא נכנס אליו מהסלולארי? אילו תכנים יגרמו לו להישאר בו?
2. כיצד נייצר עבורם נוחות מקסימאלית – הן ויזואלית, הן אינטואיטיבית והן טקסטואלית?
3. כיצד יוביל גם הממשק הסלולארי את קהל היעד לעבר המטרה של הארגון בקלות המקסימאלית?

*התוצאות שלהלן מתבססות על השוואה בין היקף הגלישה שנמדדה באתר הנייד בין החודשים מרץ-אוגוסט 2011, לבין ההיקפים שנמדדו בתקופה המקבילה בשנת 2012 לאחר השדרוג.

 * הכותבת הנה מנהלת תוכן – גיוס עובדים באתר Alljobs

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה