גיוסי מסה ברשתות חברתיות

גיוסי מסה ברשתות חברתיות

לעיתים שינוי קטן בפרטי המשרה הוא ההבדל בין הצלחת גיוס המונים לבין כישלון מוחלט. פרט קטן בתיאור התפקיד ששכחנו להוסיף, דרישה לקורות חיים שאינה רלוונטית או אפילו מונח ערטילאי שאינו ברור

שיתוף

"דור ה- Y אינם מתפשרים על אותנטיות כשהם מחפשים עבודה." אומרת דוברת גרנט.

כיצד שינוי קטן שאפילו לא חשבנו עליו עשוי למשוך מועמדים רבים לתפקיד? איך נגרום לעמוד הנחיתה שיצרנו להזרים פול של מחפשי עבודה וכיצד נוכל לייעל את מודעת הדרושים באמצעות הכלים שפייסבוק מאפשר? על כל אלו ועוד תשוחח דוברת גרנט, יועצת ארגונית ומפתחת מקורות גיוס ברשתות חברתיות בהרצאתה בנושא, בכנס הגיוס השנתי 2016 שיתקיים ב- 30 במאי בכפר המכביה.

דוברת מייעצת לחברות כיצד לגייס מסות של עובדים מצעירי דור ה- Y, תוך התמחות והקמת מקור גיוס משמעותי בפייסבוק. בעבר ניהלה דוברת קמפיינים במאות אלפי שקלים שתורגמו לקורות חיים ולידים של מועמדים. היא נחשבת לחלוצה בתחום נישת השיווק לגיוס בפייסבוק, בעלים של חברת "דור ה-Y" ובעלת תואר שני במנהל עסקים ומשאבי אנוש. לפני כן שימשה דוברת מנהלת שיווק לצעירים בAllJobs.

מה חשוב לדעת על דור ה- Y לצורך יעילות הגיוס?

"מבחינת הגיוס דור ה- Y ברובו נשען על מקורות אלטרנטיביים למציאת משרות. את דור ה- Y פחות תמצאו באתרי דרושים ובגוגל, ויותר ברשתות החברתיות ובהמלצות של חברים. דור ה- Y שם דגש רב על אותנטיות במקום העבודה כבר החל במודעת הדרושים. לאותם צעירים חשוב לפנות למשרות עליהן המליצו מכריהם או משרות שעולות לעמודי וקבוצות ופייסבוק ואינסטגרם." מסבירה דוברת.

"ניתן להשוות את זה להמלצה על איש מקצוע. כשאתה זקוק לעו"ד הסיכוי שתבצע חיפוש בגוגל קטן יחסית. סביר שתפנה לחברים או לבני משפחה שימליצו לך עו"ד טוב שנתן להם שירות יעיל. כך גם דור ה- Y. הם יעדיפו למצוא משרה מומלצת בפייסבוק או באינסטגרם יותר מאשר דרך חיפוש באתרים."

"הדבר נכון גם לגביי אמהות צעירות המחפשות עבודה נוחה עם שעות מתאימות להן. גם במקרים אלו גיליתי שלגיוס בפייסבוק יש הצלחה כבירה. גם הודעות ממומנות בפייסבוק שלא הגיעו דרך המלצות של חברים, עובדות מצוין לגיוס דור ה- Y ואמהות המחפשות עבודה נוחה."

"דבר נוסף ומשמעותי הוא שדור ה- Y משתמשים כמעט תמיד בסלולר או בטאבלט ופחות במחשב. הם יחפשו משרות באמצעים הללו ולכן הם לא מחזיקים עליהם קורות חיים "בשלוף". מה שאומר שאם אנו רוצים להגיע למועמדים מדור ה- Y, עלינו להציג משרות שאינן דורשות קורות חיים בשלב במיון הראשוני."

כיצד מטייבים את עמוד הנחיתה או מודעת הדרושים בפייסבוק לגיוס מסה של דור ה- Y?

"ראשית הפרסום הממומן שאני מקימה ברשתות חברתיות – אינסטגרם ופייסבוק , מוביל לעמוד נחיתה שלא מבקש קורות חיים. בגיוס מסה קורות חיים פחות חשובים לתחילת ההתקשרות. עמוד הנחיתה מספק פרטים אותנטיים ורלוונטיים לגביי המשרה ומבקש להשאיר פרטים להתקשרות עם המועמד.

שנית, חשוב מאוד להציג את האמת. נתחיל מכך שבפרטי המשרה נציג תמונה אמיתית של עובד מהחברה המגייסת ולא תמונת אילוסטרציה מבנק תמונות. נציג את כל האמת לגבי המשרה, גם מה שפחות זוהר ולא נשתמש בסיסמאות ריקות כגון: "חברה משפחתית" או "אפשרות לבונוסים" שאינן אומרות כלום למועמד. כל פרט שמספק תיאור ולא מידע אינו מהווה פניה טובה לדור ה- Y."

מה הוא גיוס מסה?

"בגיוס מסה הכוונה לחברות המגייסת בין 50-250 מועמדים לחודש, בדרך כלל לאותן סוגי משרות. כרגע אני עובדת עם חברות בגודל בינוני וגדול כגון: "הוט", הראל ביטוח", "דור אלון" ועוד שרובן מגייסות כמות גדולה של עובדים בחודש לאותם סוגי תפקידים."

לאיזה חברות מתאים השירות שלך?

"השירות מתאים בעיקר לחברות שמגייסות מסה ולא לתפקיד אחד או שניים. כמובן שאין הגבלה ולא מדובר רק בתפקידי מוקד שירות ומכירה. אני מגייסת למשרות של מלגזנים, מכונאים, נהגי משאיות, מאבטחים, וגם תפקידים שונים לגמריי כגון: תקציבאים, אנשי מכירות, שירות הלפדסק ועוד."

במה הרצאתך בכנס תתמקד?

"כל אחד מסתכל על פייסבוק מכובע אחר ולכן יש הטיה כשאומרים גיוס בפייסבוק. בהרצאה אסביר בין היתר על ההבדלים בגיוסים בפייסבוק, ואציג כלים לכך כיוון שלא כולם מכירים את כל הכלים שפייסבוק מספק כדי לגייס. בנוסף אתן דוגמאות לכמה עמודי נחיתה מוצלחים לגיוס מסה של עובדי דור ה- Y."

 

בטרם תפקידה כיועצת אסטרטגית ומפתחת מקורות גיוס, ניהלה דוברת גרנט את מח' שיווק צעירים בחברת אולג'ובס. היא רכשה ניסיון רב באיתור וגיוס מועמדים צעירים לחברות מסוגים שונים ולתפקידים מגוונים והובילה מערך הרצאות לחיילים בתחום העבודה בכנסי משתחררים."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה