בשמחה ובעצב: כיצד לתמוך בעובדים במקרה של אובדן

בשמחה ובעצב: כיצד לתמוך בעובדים במקרה של אובדן

לאבד קרוב משפחה אהוב עשוי להיות הרסני וקורע לב. כיצד מנהלי משאבי אנוש יכולים לסייע, במקרה של עובד שחווה אובדן

שיתוף
עובדים שחווים אובדן

למרות שבעבר מעסיקים נטו לחשוב וליישם מדיניות של "השארת הבעיות האישיות בבית", כיום ברור לכל כי העובדים כולם הם בני אדם, וכמעט בלתי אפשרי לבצע הפרדה בין הדברים המשמעותיים שחווים ובין ההתנהלות בעבודה.

במצב של אובדן ואבל, אין שום אפשרות "לשמור את העניין בבית" ולהגיע לעבודה מדי יום באנרגיה וחיוך. זה פשוט לא אנושי. לעתים זה יכול לקחת חודשים רבים עד שנה, בטרם חוזרים להתאוששות מלאה, אם בכלל.

כאשר בן משפחה של עובד חולה או נפטר, חשוב שמנהל/ת משאבי האנוש בחברה ילכו איתו צעד צעד, ילוו אותו בתהליך האבל ויגלו את מלוא האמפתיה על מנת לסייע לו להתאושש.

על פי חוק, עובדים זכאים לתשלום של שכר מלא במידה ונעדרו מעבודתם בשל ימי אבל, על קרוב משפחה מדרגה ראשונה. הם זכאיים לימי חופשה בתשלום של עד 7 ימים, כאשר הזכאות מותנית בצבירת ותק של 3 חודשי עבודה לפחות במקום העבודה, למעט מקרים חריגים. במקרה של עובדים אשר מועסקים רק בחלק מימי השבוע, הם יהיו זכאים לשכר רק עבור הימים שבהם היו אמורים לעבוד.

למרות זאת, ישנן חברות שמספקות לעובד חופשת אבל מעבר לכתוב בחוק, ומציעה לו חופשה נוספת שלא בתשלום עד להתאוששותו ולחזרתו לתפקוד.

חשוב להביע אהדה ורגישות לעובד שחווה אבדן. לנסות להציע לו במידת האפשר, לקחת כמה זמן שהוא או היא צריכים, במקרה של אובדן של קרוב משפחה.

חשוב לציין כי בארה"ב 60% מעובדי המגזר הפרטי מקבלים שכר חופשת אבל. ההפסדים הכרוכים בחופשת אבל עלו לחברות בארה"ב עד ל -75 מיליארד דולר בשנה.

למרות זאת, הרוב המכריע של המעסיקים מספקים רק שניים עד ארבעה ימי חופשה, תלוי אם הנפטר הוא ילד, בן זוג, הורה או בן משפחה מדרגה שניה. בממוצע, ארבעה ימים מוקצים למותו של בן זוג או ילד, על פי סקר של האגודה לניהול משאבי אנוש שנערך בשנת 2016 . שלושה ימים ניתנים בדרך כלל לאובדן הורה, סבתא, בן זוג, אחות, נכד או ילד אומנה. רק יום או יומיים מוצעים בדרך כלל למותו של קרוב משפחה או של בן משפחה מדרגה שניה (דודה, דוד, בן דוד). עבור מותו של חבר קרוב או עמית, רוב החברות לא מאפשרות חופשה כלל.

אחרי מותו של אדם אהוב, רק 60% מעובדי המגזר הפרטי מקבלים תשלום על חופשה ובדרך כלל רק לכמה ימים. כשהם חוזרים לעבודה, הצער עלול להפריע לביצוע עבודתם. המתח הכלכלי שאחרי השכול הוא כמו שק כבד על הלב.

באופן פרדוקסלי, מתן ימי חופשה רבים יותר לעובדים בתשלום עבור אבל, עלול בסופו של דבר לגבות פחות עלות מארגונים על ידי טיפול בבעיה באופן ישיר, מנהיגים ארגוניים יכולים לבנות מנגנונים על מנת להבטיח כי העבודה נעשית תוך מתן זמן התאוששות וחמלה לעובדים מה שמייצר נאמנות גבוהה של העובדים לטווח הארוך.

פעמים רבות, המעסיק חושב על תגמול לעובדים ליום נישואין או ליום ההולדת שלהם, אך להתייחס למותם של בני משפחה אהובים הוא הרבה יותר חשוב. זוהי אחת החוויות החשובות ביותר שתקיים עם העובדים שלך והם יזכרו איך טיפלת בזה. זהו אלמנט חשוב ביותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה