במתן שירותי שכר צריך לרוץ למרחקים ארוכים

במתן שירותי שכר צריך לרוץ למרחקים ארוכים

ראיון עם שמעון מימון מנכ"ל יוניק –שרותי תכנה, על האתגרים בפיתוח מערכת לחישוב שכר, איך גורמים לעובדים לייצר יותר ולמה כל מי שנכנס לתחום צריך "הרבה אוויר"

שיתוף
שמעון מימון מנכ

 "תפישת העולם שלי היא 'ריצה למרחקים ארוכים', ואני חושב שכל מי שמתעסק במתן שרותי שכר חייב להיות כזה", אומר שמעון מימון, מנכ"ל ובעלים של חברת יוניק – תעשיות תכנה, המספקת פתרונות משולבים בתחום השכר. מימון, בן 63 כיום ואב ל-3 ילדים, ניהל בעבר את מערכת השכר במשרד החינוך עד שיצא לדרך עצמאית ונכנס כשותף בחברת ניקוב –ירושלים. ב-1989 רכש גם את החלק השני של החברה וכך נולדה יוניק. "התחלנו עם 5,000 משכורות וכיום אנחנו מפיקים למעלה מ-180 אלף משכורות. למעלה מ-80 לקוחות משתמשים במערכות השכר שלנו, בעיקר לקוחות גדולים כמו משרדי ממשלה, מפעלים בטחונים בנקים ועוד", מוסיף מימון ומציין כי היעד הבא הוא לזכות במכרז עובדי המדינה.

  מה זאת אומרת "ריצה למרחקים ארוכים"?
שמעון מימון:  בעולם כמו שלנו, יתכן שיעברו מספר שנים עד שמכסים את כל ההשקעה הגדולה הכרוכה בהכנסת הלקוח לעבודה עם המערכת ואם אין לך מספיק אוויר, אל תכנס לזה. חשוב וצריך לעשות מאמצים לגייס לקוחות חדשים, אבל חשוב לא פחות ודורש לעיתים מאמצים כפולים, לשמור על לקוחות קיימים.

 מה היתרונות שלכם לעומת המתחרים?
שמעון מימון:  המערכת שלנו היא מערכת חדישה ומתקדמת שמסוגלת לטפל בכל מגוון המשכורות שיש היום במשק. אנחנו נותנים את כל המודלים של שירות באותה מערכת, זאת  בשונה מהמתמחרים העיקרים שלנו – מלם וחילן, שנותנים רק לשכת שירות. לנו יש לקוחות איתם אנחנו עובדים כלשכת שירות, אבל יש לנו גם מודלים אחרים. יש מודל שהלקוח מפעיל את המערכת בעצמו באופן עצמאי לגמרי ואנחנו מספקים תמיכה, יש מודל  של "הוסטינג" – הלקוח עושה שימוש במערכת אבל הנתונים אצלי ויש מודל של לשכת שירות.

 מה העדפות של הלקוחות?
שמעון מימון:  יש לקוחות, בעיקר מפעלים ביטחוניים, שמעדיפים לשמור על הנתונים אצלם ושלא תהיה גישה חיצונית אליהם, אצל אחרים זה פחות רגיש ובממוצע זה מתחלק חצי חצי. המערכת שלנו – "חישובית", היא גם מאוד ידידותית למשתמש. כל עובד בחברה יכול בעצם להיכנס דרך המחשב לתלוש השכר האישי שלו ולבדוק את נתוניו ואף לחקור נתונים אחורה, לבדוק ניכויים, תוספות וכד'. באמצעות מערכת משוכללת של זיהוי אישי, לעובד יש גישה לנתוניו האישיים ורק לנתונים אלה. זה דומה בקווים כללים ללקוח של בנק שנכנס לחשבונו האישי.

 יש לכם גישה לנתונים רגישים של חברות גדולות במשק…
שמעון מימון:  נכון ואמצעי אבטחת המידע שלנו חמורים מאוד, למעשה החמורים ביותר הקיימים בתחום. רוב הגופים הביטחוניים הגדולים עובדים עם  יוניק והם חייבו אותנו לאמצעי אבטחת מידע קפדניים ביותר. העובדים שלנו חתומים בהסכמי סודיות כלפי החברה וכלפי הלקוח ומבחינת אבטחת מידע המערכת עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

 כלים למנהל משאבי אנוש

[adrotate banner="27"]  למערכת יתרונות מבחינת מנהלי משאבי אנוש?
שמעון מימון:  בוודאי. המערכת מספקת אלמנטים רבים של משאבי אנוש כמו אפשרות לנתח את השכר בצד של קידומי דרגות, אפשרות לבדוק מתי שכר העובד עלה, באילו תקופות, אפשרות לשמור את כל מסכמי העובד בהם נתונים קלאסיים של משאבי אנוש כגון הכשרה, שירות צבאי, קורסים שהעובד עשה ועוד. המערכת מאוד גמישה וניתן להוסיף נתונים כאלה ברמה של המשתמש ואחר כך לנתח אותם באמצעות מחולל הדוחות. עוד נקודה חשובה היא היכולת לערוך ולנתח תרחישים עתידיים. המערכת מאפשרת לבצע תרחישים למקבלי החלטות בארגון ברמת המשתמש וכן להשוות בין התרחישים השונים. ניתן למשל לחשב כמה עולה הסכם שכר, כמה עולה שינוי רגולטורי ועוד.

 מתי השקתם את חישובית?
שמעון מימון:  המערכת עברה כמה גלגולים. הגרסה הראשונה יצאה ב-1992 וכבר הייתה מערכת PC מבוססת מיקרוסופט. הגרסה הנוכחית הושקה בשנת 2005 ונחשבת לחדישה בתחומה, כך שאין תכנון להכין גרסאות חדשות בקרוב, לפחות לא בשנתיים –שלוש הקרובות.

 מה האתגרים בפיתוח מערכת לחישוב שכר?
שמעון מימון:  לעשות תלוש משכורת כולם יודעים. לחשב ביטוח לאומי ומס הכנסה אפשר גם במערכת פשוטה של 1000 שקל. החוכמה מה קורה אחרי התלוש, כשהחשבים צריכים לקחת את כל נתוני הארגון ולנתח אותם, על מנת לתת תשובות בזמן אמת למקבלי החלטות שצריכים לקבל החלטה מסוימת. אם גוף כמו קופת חולים למשל, נדרש לבצע קיצוצים או לבדוק דרישות של תוספת שכר, מקבלי ההחלטות צריכים לדעת כמה עולה לתחזק סניף, כמה עולה מרפאה, צריכים לקבל נתונים מדוקים על עלות משכורות העובדים לאורך שנים ולפי קריטריונים שונים כמו דרגות, ותק וכד', חישובי פנסיה ועוד. מקבלי ההחלטות זקוקים לקבל את כל הנתונים האלה כדי לקבל תמונה ברורה על המצב והם צריכים לקבל אותם מהר – כי הם נדרשים לקבל החלטה. המערכת מאפשרת לקבל תשובות מדויקות ומיידיות שבלעדיהן אי אפשר לקחת החלטה.

 כמה עולה לפתח מערכת שכר כמו חישובית?
שמעון מימון:  כמה מיליוני שקל. בגרסה הנוכחית השקענו קרוב ל-10 מילון שקל.

 יש לכם שירותים נוספים?
שמעון מימון:  יש לנו מערכת של קרנות השתלמות של המורים שהבנק הבינלאומי עושה בה שימוש. זה כולל  ניהול קרן השתלמות עם כל המאפיינים של המורים. יש לנו מערכת נוספת לניכוי משכורות העובדים שהיא בשימוש בכל סניפי בנק מסד, יש לנו מערכת גדולה בדואר ישראל שכוללת ניתוח שעות, בקרת מיון ועוד. יש לנו גם תוכנה לניהול מוסכים בשימוש אגד. אנחנו גם מפעילים את המסלקה הפנסיונית של עובדי החינוך.

 מה המחזור הכספי שלכם?
שמעון מימון:  כ-30 מיליון שקל בשנה.

 העובדים נותנים יותר

 כמה עובדים מועסקים ביוניק?
שמעון מימון:  מעסיקים כ-50 עובדים. אין לנו מנהל משאבי אנוש כתפקיד מוגדר ומנהלת הכספים שלנו ממלאת פונקציה של מנהלת משאבי אנוש. מבחינת כוח האדם אנחנו חברה קטנה יחסית למתחרות שמעסיקות מאות עובדים, אבל אנחנו חברה רזה ויעילה מבחינת ההיקף שלנו. כל עובד ביוניק מייצר הרבה יותר מאשר עובדי המתחרים שלנו.

 איך מייצרים יותר תפוקה?
שמעון מימון:  כפי שציינתי קודם, חשוב לנו מאוד לשמור על לקוחות קיימים. לפי תפישת עולם זו, חשוב לחברה להשקיע בעובדיה ולחרוט על דגלה את דגל המצוינות בשירות, זאת על ידי הדרכות שוטפות בתחום, תרבות ארגונית המעודדת הדדיות ומתן אווירה משפחתית לעובדיה.

 מה היעד הבא?
שמעון מימון:  לקבל את המכרז של עובדי המדינה, לגדול ולהיות למספר אחת בשוק. אלה ההנחיות שהעובדים מקבלים פה – מספר אחת בשירות ובאיכות.

 מה הסיכויים לזכות במכרז?
שמעון מימון:  אנחנו רואים את עצמנו מועמדים טבעיים לקבל אותו, זאת מאחר ועשינו ללא תקלות משכורות של למעלה מ-100 אלף עובדי הוראה במשרד החינוך. מדובר ב- 100 אלף משכורות בחודש מאז זכינו במכרז בתחילת 2010. מעבר לכך אנחנו עובדים עם גופים גדולים ומורכבים כמו משרד החינוך, רפא"ל, תע"ש, קופת חולים לאומי, הבנק הבינלאומי, אגד ומגדל בין היתר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה