ביסוס נהלים לעבודה מהבית

ביסוס נהלים לעבודה מהבית

במרדף אחר האיזון בין העבודה לחיים האישיים, יותר ויותר מעסיקים מסכימים ומאפשרים לעובדיהם לעבוד מביתם בחלק או בכל ימות השבוע. אם אתה כמעסיק תומך באפשרות זו, ישנם מספר כללים שחשוב ליישם

שיתוף

 

מספר הימים לעבודה מהבית

האם אתה כמעסיק מאפשר לעובד לעבוד מהבית יום אחד בשבוע? מספר ימים? לכמה שעות עבודה אתה מצפה מהעובד? עליך כמעסיק לסכם את מספר ימי ושעות העבודה בהם העובד רשאי לעבוד מהבית, ולציין את המספר המסוכם בחוזה שייחתם ביניכם.

סטנדרטים לעבודה מהבית

ניתן לבקש מהעובד להצהיר על סטנדרטים מסוימים לעבודה מהבית, כגון: חדר שקט ללא הפרעות ילדים ובני משפחה, מחשוב מתקדם שלא יעכב את עבודתו. טכנולוגיה, תוכנות, מכשירי טלפון, רשת אלחוטית, וכד'. העובד צריך להצהיר כי יש ברשותו טכנולוגיה מתקדמת מספיק על מנת לבצע את עבודתו מהבית ללא תקלות ועיכובים.

סודיות

יש לבדוק את נושא הסודיות. האם המחשב של העובד מוגן מפני פריצות? האם הוא מורשה להתחבר למערכת של העבודה, האם עדיף לספק לעובד מחשב חברה עליו מותקנות כל ההגנות המקסימליות לשמירה על סודיות, או האם המחשב הביתי שלו מספיק, לצורך העניין.

ביקורי בית

דבר נוסף שחשוב לעגן בחוזה הוא, שעל העובד להסכים לביקורי המעסיק בבית, לבדיקת סביבת העבודה ולפגישות עבודה. סביבת העבודה הביתית צריכה להיות מותאמת לפגישות עבודה, לפגישות עם לקוחות ולפגישות עם המעסיק או המנהל של אותו העובד.

הרשאות

מומלץ לשקול סעיף בהסכם הנוגע להרשאות. על העובד לקבל את כלל ההרשאות לכניסה למערכות החברה מרחוק, על פי תחומי עיסוקו הרלוונטיים. על העובד לקבל את כל שמות המשתמש והסיסמאות המתאימים לכניסה למערכת, כך שיוכל לגשת לכל החומרים בצורה חופשית.

מדיניות

על העובד לשמור על מדיניות החברה גם כשהוא עובד מהבית ללא פיקוח. ההתנהלות מול הלקוחות ומול העובדים האחרים והמנהלים, צריכה להיות על פי הסטנדרטים של החברה ובהתאם לנהליה. אם לדוגמה, פניה ללקוח נעשית באמצעות מייל רשמי, גם כאשר עובדים מהבית הפניה תעשה במייל בהתאם. המדיניות ונהלי העבודה צריכים להישמר בכל סביבת עבודה באשר היא.

זמינות

על המעסיק והעובד לחתום על סעיף בחוזה הנודע לזמינות העובד. על העובד לדעת כי כאשר הוא עובד מהבית עליו להיות זמין באותה מידת זמינות לו היה עובד במשרד. הכוונה גם לזמינות במיילים וגם לשיחות טלפון של המנהלים, העובדים האחרים והלקוחות – במידה ועובד מולם. בנוסף על העובד להיות זמין לישיבות ופגישות חשובות בחברה, כאשר הן רלוונטיות לתחום עיסוקו ועליו להיות נוכח בהן.

פעילויות מחוץ לחברה

גם עובדים אשר עובדים מביתם, צריכים לקחת חלק בפעילויות גיבוש, הדרכה, ותמריץ, מחוץ לחברה. העובד הוא חלק מהחברה גם כאשר אינו נוכח בה במשך השבוע. לכן, כאשר מתוכננת פעילות כזו על החברה ליידע את העובדים מהבית, וכמובן לכולל אותם בפעילות. על העובדים להיות זמינים ולהשתתף בפעילויות אלו שתוכננו מראש.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה