אתה ינשוף או כריש בעבודה?

אתה ינשוף או כריש בעבודה?

מחקר חדש מבדיל בין אנשים שאינם מסוגלים לתפקד בבוקר לעומת אלו שכן

שיתוף
ינשופי לילה

ינשופי לילה

המנהל שלך שלך צריך לאפשר לך להגיע לעבודה מאוחר על בסיס בריאותי. אומרים החוקרים.

האם קשה לך פעם אחר פעם לגרור את עצמך מהמיטה ולהגיע בזמן לעבודה? אולי אתה צריך לבקש מהמנהל שלך להתחיל להגיע מאוחר יותר, מסיבות רפואיות.

זה אולי יראה כמו טיעון קשה ליישום עבור המעסיק שלך – אך אלו הממצאים של מחקר חדש אשר טוען כי אנשים מסוימים פשוט טובים יותר בבקרים מאשר אנשים אחרים.

הניסיון "להכריח" אנשים לקום מוקדם לעבודה בבוקר ולהיות "כרישי בוקר" במקום להגיע מאוחר ולעבוד עד מאוחר – "ינשופי לילה", מעמיד את אותם מתקשים לקום בסיכון גבוה יותר לתחלואה ולמוות.

מדענים שחקרו אוכלוסייה של כמעט חצי מיליון בריטים מצאו, כי במשך שש שנים ה"ינשופים כביכול" היו בסיכון גבוה ב -10% למות מאשר ה"כרישים". החוקרים שאבו נתונים ממאגר ביובנק הבריטי – מחסן של מידע רפואי וגנטי שסופק על ידי 500,000 אנשים בגילאים 40 עד 69 מכל רחבי בריטניה.

ההבדל היה נכון גם לבחינת התאמת ההכרח לקום מוקדם ובעיות בריאותיות צפויות בינשופים, כגון הפרעות בתפקוד המטבולי ומחלות לב.

החברה צריכה "להתעורר" ולהבין את הקשיים האמיתיים הניצבים בפני ינשופי הלילה, אמרו החוקרים האמריקאים. הם קראו למעסיקים להיות גמישים יותר כלפי העובדים הסובלים כאשר הם נאלצים לכוון שעון ולקום מוקדם.

איזה מהם אתה? ינשוף לילה או כריש בוקר?

ד"ר קריסטן קנוטסון, חברה בצוות מאוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו, אמרה: "לינשופי לילה המנסים לחיות בעולם של בוקר עלולות להיות השלכות בריאותיות על גופם".

"הם לא צריכים להיאלץ לקום למשמרת של 8:00 בבוקר, אלא לעשות משמרות עבודה התואמות את הכרונוטייפ שלהם. ישנם אנשים שפשוט מתאימים יותר פיזיולוגית, למשמרות לילה או לעבודה בשעות מאוחרות יותר".

המחקר, שפורסם בכתב העת Chronobiology International, מצא שיעורים גבוהים יותר של סוכרת, הפרעות נפשיות ובעיות נוירולוגיות בקרב ינשופי הלילה שנדרשים להתעורר מוקדם.

הסופר הבריטי מלקולם פון שאנץ, מאוניברסיטת סורי, אמר: "זוהי בעיה של בריאות הציבור שאי אפשר להתעלם ממנה עוד. אנחנו צריכים לדון בלאפשר לינשופים להתחיל ולסיים את העבודה מאוחר יותר, כאשר באופן מעשי, אנחנו צריכים לערוך מחקרים נוספים לגבי אנחנו יכולים לעזור לסוגי עובדי הערב להתמודד עם המאמץ הגבוה יותר של שמירה על סנכרון שעון הגוף שלהם עם זמן השמש."

דרך אחת שיכולה לסייע לינשופי הלילה לעזור לעצמם היא להבטיח שהם נחשפים לאור מוקדם בבוקר, אבל לא בלילה. על פי ד"ר קנוטסון, "הם צריכים לנסות להיות ממושמעים ולא לעבוד עד שעות מאוחרות מידי".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה